3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    vogel

Mobiel internet iBook G4, Nokia 3230 en Telfort wil niet

Laatst heb ik een 5 MB mobiel internet bundel bij m’n bestaande Telfort 300 abonnement aangeschaft. Handig voor onderweg, dacht ik. Ik pas de instructies toe, die Telfort me geeft en toch lukt het niet.
    De telefoon ziet de iBook G4 en andersom. Bluetooth werkt via een Sitecom dongle.
    Eerst heb ik via de Telfort site de boel handmatig proberen in te stellen, omdat ze het kennelijk niet automatisch kunnen. Verbinding was via de telefoon niet aan de gang te krijgen, maar het moet gezegd dat de termen op de site dermate van de telefoontermen verschilden, dat ik IP-adres en proxyservers door elkaar heb gehaald, waarschijnlijk.
    Toen maar naar de Nokia site. Daar kon ik ineens wel alles automatisch downloaden. Hij staat nu standaard op de toegangspoort Telfort Spot, want daarin komen IP-adres en proxyserver het meest overeen met wat ik op de site zie (bij toegangspoort WEB kloppen de cijfertjes niet).
    Daarna het apparaat maar even helemaal gewist uit de iBook en opnieuw Bluetooth ingesteld. Als modem heb ik Nokia Infrared gekozen, want dat kwam dichterbij dan Nokia 6210 of 7110. Bij GPRS-CID code heb ik internet ingevuld, zoals ik ergens anders heb gelezen. Hup, naar internet connect, bluetooth gekozen, wordt allemaal gezien en dan wil ie niet meer. Er is geen draaggolf gedetecteerd en dat was dat, zowel als de telefoon met internet verbonden is, als zonder verbinding.
    Wat gaat hier fout?

Bijdrager
    Sanchez

Mischien kun je hier eens kijken voor een EDGE scriptje voor je telefoon.

plaats het script in /Library/Modem Scripts zoals in de beschrijving staat.

Ik gebruik zelf een powerbook met een Nokia N80 via T-Mobile Pocket internet.
    Om het in te stellen pair ik de telefoon met de powerbook en vervolgens geef ik aan dat met de telefoon wil internetten en geef de volgende gegevens in:

Telefoonnummer: internet
    gebruikersnaam: {leeg}
    wachtwoord: {leeg}

en kies bij modem: Nokia 3G CID1

Op deze pagina staat ook ergens een link naar instellingen van de meeste providers voor internet via de telefoon.

Ik hoop dat je er iets aan hebt..

Bijdrager
    vogel

JIJ bent een held! Het scriptje werkt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.