30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:

Bijdrager
    KarelWillem

Mobiel abonnement 2016: welk?

Nog even en ik moet mobiel overstappen of verlengen.

Nu: T-Mobile, 3 GB, 100 mn. bellen > € 16,50.
    Wordt: T-Mobile, 3 GB, 100 mn. bellen > € 19,50.

We hebben: KPN TV, Internet, Telefoon.
    Kan dus naar de familieabonnementen. Dan wordt het gelijk 10 GB > € 20,00
    Maar de kleinere abonnementen (1 GB) zijn dan weer vergelijkbaar te duur.
    Bovendien vinden mijn kinderen KPN slecht.

Liever dus bij een T-Mobile provider blijven(?)

Tele2:, 4 GB, onb. bellen > € 18,00
    Vodafone: behoorlijk duur
    Ben: ?

Kortom: ik ben helemaal de weg kwijt.:) Wie heeft goede (goedkope) adviezen?

Bijdrager
    Shmoo

Dit zijn van die dingen daar kan helemaal niemand iets zinnigs over zeggen omdat het is zo afhankelijk van waar je woont.

Als je in de Randstad woont dan kom je waarschijnlijk nog weg met de aller goedkoopste totale nobody provider die je maar kunt vinden. Woon je in Valkenburg of Vaals die kanten dan ontkom je gewoon niet aan Vodafone of KPN en heb je helemaal niet die keuzes voor T-Mobile en Tele2 en Bennie.

Je moet eigenlijk zorgen dat je eerst een provider een weekje of zo mag proberen, kijken hoe de verbinden zijn en als dat bevalt switch je naar deze provider. Het probleem is alleen dat je met dat overzetten van je nummer zit en al dat gedoe dat hier bij komt kijken. Eigenlijk zouden providers gewoon tijdelijke nummertje moeten hebben waar je even een weekje mee mag testen en die ze tijdelijk koppelen aan je abonnement bij je huidige provider zodat je niet Japanse sekslijnen gaat bellen op kosten van de nieuwe provider.

Bijdrager
    KarelWillem

Tuurlijk kan je daar wat van zeggen.

We hebben al jaren T-Mobile. En waar dat voor nog niet zo lang geleden in een aantal hoeken van Nederland echt nauwelijks bereik betekende, is dat nu gewoon perfect voor elkaar. Ik zit best regelmatig in de verre uithoeken en heb dus prima ervaringen met T-Mobile.

Dus laten we dat eens als basis nemen. (Of er moet iemand zijn die KPN flink de hemel in prijst.)

Regio Randstad, Midden- en Noord-Nederland is hierbij het meest in gebruik.

Bijdrager
    bcgraaf

Zelf heb ik een Vodafone abbo (red super) in combinatie met Vodafone thuis. Zelf altijd goed bereik beter bereik als mijn collega met T-mobile. Wij werken veel in de kantoorpanden om Schiphol heen en ik heb altijd bereik in de kelder of andere betonnen constructies. Meeste gebruik in het midden van NL en omgeving Schiphol.

Bijdrager
    qbdbd

Ik heb al jaren KPN en nooit problemen met bereik waar het met T-mobile en Tele2 vaak plekken zijn minder bereik. Al gaat het laatste anderhalf jaar het wel de goede kant op met de dekking van de laatste twee.

Zelf geef je aan met T-mobile geen problemen te hebben dus waarom zouden we je tegenspreken:)

Een tweederangs provider niet doen behalve als snelheid je niets uitmaakt. Deze dochterondernemingen krijgen vaak minder snelheid en als het ergens druk is worden zij als eerste offline gehaald. Het komt dus op een druk evenement nog wel eens voor dat iedereen met een KPN product die niet origineel KPN heeft praktisch niets meer online kan doen terwijl ik dan zelf nog lekker op de 4G kan door surfen.

Je KPN familie deal is natuurlijk wel weer fijn. Naast je dat je meer zenders krijg kan je ook minuten en MB’s gaan uitwisselen als er meer gebruikers zijn binnen het huishouden. Hoeft eigenlijk een persoon maar genoeg MB te hebben om een ander erbij te voorzien. Als je bijvoorbeeld HBO fan bent is het ook mooi meegenomen dat je die er dan gratis bij krijgt . Maar ja als je daar niks mee hebt dan maakt het ook allemaal niet zoveel uit.

Met vooral internet start van KPN ben je dan volgens mij voor 2 jaar per maand €17,50 kwijt met 300 minuten en 2GB, weet niet in hoeverre je de GB nu opmaakt van internetten?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  qbdbd.

Bijdrager
    KarelWillem

KPN is een beetje het probleem dat het eerste abonnement al flink meer gaat kosten.
    Dan is het leuk dat ik van mijn 10 GB lekker kan uitdelen. Maar het blijft duurder.

2 GB redt ik het niet mee. En de extra’s (kijk nu al nauwelijks TV) doen het hem ook niet.

De opmerking die ik nu regelmatig over (en van KPN gebruikers) hoor, is dat de gemiddelde snelheid gewoon niet top is.
    Maar ik weet dat verder natuurlijk niet.

Ik zit nu gemiddeld meestal dik boven de 65/70 Mbps downloadsnelheid.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Zat Tele2 nu niet op het netwerk van Tmobile? Hier in het Westland prima bereik gehad. Maar door de vele voordelen toch compleet bij KPN geworden.

Bijdrager
    Tomac5

Ik heb ook KPN bellen, TV en internet sinds aug vorig jaar.
    Daarbij kreeg ik ook die aanbieding van sim only waarbij alles gratis verdubbeld wordt.
    Dus heb nu 400 belminuten en 10 GB data voor 20 euro per maand.
    Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar 20 euro voor een sim only met deze specs lijkt mij best ok.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Mijn vrouw belt weinig (lol) en heeft aan 100min genoeg. Ze krijgt dus van mij dan gedeeld internet. Werkt prima. Alleen als haar internet op is, heeft ze helemaal geen internet meer. Ook niet op een lage snelheid.

Bijdrager
    KarelWillem

Oké. Je kunt iemand zonder Internet, maar mét bellen ook Internet geven lees ik inderdaad.
    Daar had ik nog even niet aan gedacht. Dat scheelt stevig per maand.

10 GB heb ik niet nodig.
    Maar dan kan ik er 3 of 4 dumpen bij mijn jongste zoon, die dan een ‘alleen bellen’ abonnement kan nemen.

Bijdrager
    koen

Waarom zou je niet bij T-Mobile blijven als je dat zo goed bevalt?

Bijdrager
    JJmac

En bij iedere extra abonnement bij KPN op 1 adres 5 euro korting, dus 2 abonnementen is 10 euro korting.

Bijdrager
    Usain

Ik zit bij T-mobile en stap over naar tele2 zodra ze mij geen aansluitingskosten laten betalen.

Bijdrager
    KarelWillem

Tele2-meneer aan de telefoon vandaag: ‘Wat kan ik doen om je over te halen?’

Nou, dát bijvoorbeeld. Gewoon even naar ze bellen en een beetje onderhandelen…

koen op 11 mei 2016

Waarom zou je niet bij T-Mobile blijven als je dat zo goed bevalt?

Omdat… ze duidelijk duurder zijn geworden.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    koen

Drie Euro?

Bijdrager
    GoeieDag

Ik ben van T-mob naar Vodafone overgestapt, omdat T-mob mijn prachtige all-in-one abbo obsolete verklaarde (de klojo’s!).
    Toch wel spijt van de overstap, vanwege:
    – bereik zeker niet beter
    – onduidelijke -en duurdere- internet opties buitenland
    – soms problemen met provider buitenland te vinden
    – app heel fancy en omgekeerd evenredig slecht.

Met andere ervaringen (eigen, kinderen) meegenomen, vind ik T-mob toch de beste provider.

Bijdrager
    KarelWillem
    koen op 11 mei 2016

Drie Euro?

Yep. En dat ‘times three’. Keer 12. Dat is dus best een aanzienlijk bedragje.

En meer gaan betalen voor ‘evenveel’ zit gewoon niet in mijn systeem.
    Prima provider, maar er is keus.

Moderator
    Night

Ben eerst benieuwd waar je prioriteiten liggen.

• Wil je bellen?
    • Wil je data (3GB had je; is dat teveel/genoeg/te weinig)?
    • SMS je vaak?

Lachen: http://www.robinmobile.nl (via KPN netwerk)
    € 14,95 (onbeperkt bellen + onbeperkt SMS + onbeperkt data @ 64 Kbps. Sneller = duurder)

Anders:
    http://www.tele2.nl € 18,00 (onbeperkt bellen + onbeperkt SMS + 4GB data @ 14,4Mbps (4G))
    http://www.ben.nl € 15,00 (200 min bellen óf 200 SMS, 3GB data @ 14,4 Mbps.)

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Night.

Bijdrager
    Accountkiller

Wij zijn zeer tevreden over T-mobile, en Vodaflop zou ik sowieso links laten liggen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Accountkiller.

Bijdrager
    KarelWillem

Zijn Tele2 en Ben beiden zo traag? Dan vallen die absoluut af.

Prioriteiten zijn al eerder genoemd: 3 GB is wel het minimum.
    Bellen is (vrijwel) niet van belang. 10 mn. is zat. SMS = 3x per jaar.

Night op 11 mei 2016

…Lachen: http://www.robinmobile.nl (via KPN netwerk)
    € 14,95 (onbeperkt bellen + onbeperkt SMS + onbeperkt data @ 64 Kbps. Sneller = duurder)…

€ 49,- voor snelheidje kruik. Dat is zeker lachen.:)

Bijdrager
    Accountkiller
    GoeieDag op 11 mei 2016

Ik ben van T-mob naar Vodafone overgestapt, omdat T-mob mijn prachtige all-in-one abbo obsolete verklaarde (de klojo’s!).
    Toch wel spijt van de overstap, vanwege:
    – bereik zeker niet beter
    – onduidelijke -en duurdere- internet opties buitenland
    – soms problemen met provider buitenland te vinden
    – app heel fancy en omgekeerd evenredig slecht.

Met andere ervaringen (eigen, kinderen) meegenomen, vind ik T-mob toch de beste provider.

Vodafone vroeg mijn vrouw 25 Gulden (ja Gld.) voor een leentoestel.

Bijdrager
    Shmoo

Vodafone buiten je bundel..

0,25 cent per minuut
    2,- per 100mb

Als Vodafone Vicent F. heette was hij volgende week te zien bij Tros Opgelicht!

Bijdrager
    KarelWillem

KPN; vóór in het huis (Burgemeester Grothestraat) 4G+, achter in het huis (Willem de Zwijgerlaan) 4G.:)

Bijdrager
    vuurvreter

Thuis heb je toch wi-fi;-)

Bijdrager
    KarelWillem

Tuurlijk. Maar het viel gewoon op.:)

Bijdrager
    The Jesus

bellen met KPN; dan doen ze wel een goede aanbieding als je overstapt.
    Korting heb je zo verdiend.

Bijdrager
    Indomarco

Mijn vrouw en ik hebben beiden KPN en KPN-compleet.
    Dus al 5 korting pp en verdubbelde data, balminuten en sms
    Nu heeft mijn zoon een kale KPN abo, daar delen we 1GB mee onderling en als t op is nog meer.
    Maar ook zijn abo heeft verdubbelde belminuten en SMS.
    Wij wonen in Rotterdam en hebben prima bereik en zijn tevreden
    Als de abo’s van twee andere zonen aflopen gaan ook zij over

Ik dacht: ik deel mijn ervaring

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Indomarco.

Bijdrager
    Shmoo

Als ik naar de prijzen kijk van KPN dan zijn deze wel heel erg gebouwd op basis van hele families te koppelen. Kom je met meer dan één persoon dan krijg je korting en alleen dan kom je aan de prijzen van andere providers.

Vodafone is echt niet de goedkoopste, deze vind ik persoonlijk al aan de prijzige kant qua serieuze bundels maar als ik naar de goedkopere instappers kijk.

– 150min/sms en 500mb data = 22,50 per maand ( 1 jaar vast ) KPN
    – 150min/sms en 500mb data = 13,50 per maand ( 1 jaar vast ) Vodafone

Dat is serieus prijsverschil en je kunt niet zeggen dat het netwerk van KPN zoveel beter is dan dat van Vodafone, het zijn beide waarschijnlijk 1 en 2 in de markt.
    Als je bij KPN dan 5,- korting moet krijgen en een verdubbelaar om je vrouw, zoontje en opa en oma ook nog eens bij KPN te stallen dan is dat best wel ..hoe zeg je dat. Extreem saai en irritante bedrijfsvoering?
    Dit voelt een beetje aan als luisteren naar papa want het gaat om korting en je hebt zelf geen eigen keus meer.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat is serieus geld. En die keus zouden we zonder ‘koppel-abonnement’ ook zeker niet maken.

Maar nu kan het zo worden:
    – 10 GB, 200 mn/sms > € 20,00
    – 100 mn/sms > € 8,50
    En later in het jaar erbij:
    – 2 GB, 150 mn/sms > € 17,50
    of zelfs – 10 GB, 200 mn/sms > € 20,00 (want nu heeft de oudste 6 GB voor € 22,00)

Waarbij ik de 7 GB die ik overhoud kan verdelen tussen de twee kids.

10 GB voor 20 euro wordt door geen enkele andere provider aangeboden denk ik(?)

Bijdrager
    Shmoo

Waarom hebben providers in Nederland nog niet vergelijkbare reseller abonnementen zoals in Amerika. Daar koop je voor ongeveer 99.- USD per maand een abonnement van 40GB data X aantal minuten en dan kun je zelf maximaal 4 of 6 telefoons aansluiten op dat abonnement.

Dat zou veel eerlijker zijn voor families. Dan weet vaders precies dat gaat het kosten elke maand en de kans dat iemand buiten z’n bundel gaat is veel kleiner want je koopt meestal 6 aansluitingen en gebruikt er maar 4 of 5 dus je hebt wat overhead.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.