14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    ShantyHeart

M’n PB heeft geen serienummer. Hoe batterij om te wisselen?

Hi allemaal,

Ook ik schijn een foute batterij te hebben. Sloridg had ‘m tijdje terug ook al om moeten wisselen. Maar een nieuwe batterij is nooit weg.

Maar waar is m;n serienummer??? Bij About this Mac, More Info staat in de System Profiler niets bij serienummer. Hoe kom ik dat nu te weten? Wil liever niks openschroeven (extreem 2 x linkerhanden).

Thx,
    Koos

Moderator
    unSOUND

Ligt eraan welke Mac je hebt, maar in de regel staat het onder je toetsenbord, of onder je accu.

Bijdrager
    star stardust

Je hebt 2 serienummers nodig. 1 van je accu en 1 van je Powerbook. En waar ze staan staat prima uitgelegd op de site van Apple die over het exchange programma gaat:
    https://support.apple.com/ibook_powerbook/batteryexchange/index.html. Kijk maar bij de eerste FAQ op deze pagina.

Kort samengevat: serienummer accu staat op je accu en serienummer PB in de acculade aan 1 van de zijkanten.

Bijdrager
    Edwin377

als daar geen serienummer staat betekent dat dat je moederboard een keer vervangen is bij een reparatie. Je behoudt dan gewoon het serienummer dat ergens op je computer gedrukt staat.

Bijdrager
    star stardust

Edwin, klopt niet m.b.t. PB. Staat gewoon op de binnenkant van de case, in het accuhuis.

Bijdrager
    tulipan

eh.. serienummer laptop doet er niet toe. Het is de batterij die omgeruild moet worden.
    Kijk maar naar de voorbeelden op de apple site. Elk batterij heeft een typenummer en daarnaast een serienummer.
    Dus Koos.. batterij uit je laptop halen. op de onderkant kijken wat er staat.. en wie weet moet ie wel niet terug :)

Sleutelbeheerder
    Night

Wat doe je toch moeilijk, het serienummer van je Mac staat toch gewoon in System Profiler (te vinden in ‘about this Mac’)

Moderator
    unSOUND

Night, lees de eerste post eens goed… :|

Sleutelbeheerder
    Night

Oeps :innocent:

Maar wel raar… dat serienummer staat toch op een EEPROM op het moederbord? Als dat vervangen zou zijn, dan staat het nieuwe serienummer toch weer in je hardware profiel..?:?

Maar goed, een stickertje is idd het handigst, dat hoort ├Ęcht bij je hardware.

Bijdrager
    Edwin377

Nieuwe moederborden hebben geen serienummer ingeprogrammeerd. Als het vervangen wordt zie je niks meer in je system profile. Je moet je serienummer dan van de hardware aflezen. Zowel mijn iMac iSight als mijn MacBook hebben al een reparatie gehad waarbij het moederbord is vervangen. Beiden hebben dus geen softwarematig serienummer meer. Overigens geeft het me wel te denken over de kwaliteit van de hardware van Apple. Of heb ik gewoon vette pech?

Bijdrager
    star stardust
    ”tulipan”

eh.. serienummer laptop doet er niet toe. Het is de batterij die omgeruild moet worden.
    Kijk maar naar de voorbeelden op de apple site. Elk batterij heeft een typenummer en daarnaast een serienummer.
    Dus Koos.. batterij uit je laptop halen. op de onderkant kijken wat er staat.. en wie weet moet ie wel niet terug :)

Serienummer doet er wel toe anders kan je het benodigde formulier op de Apple site niet invulllen (verplicht).

Bijdrager
    macses

“men neme ene geldstuk, en men steke het in de gleuf op die onderkant van die laptop en men draaie aan die gleuf.”:D

Bijdrager
    Marius1976
    ”macses”

”men neme ene geldstuk, en men steke het in de gleuf op die onderkant van die laptop en men draaie aan die gleuf.”:D

Dat is dus het probleem: als je apple spullen koopt is je geld daarna meestal erg op. Bij me wel iig.

Bijdrager
    LEXY
    ”Edwin377″

Zowel mijn iMac iSight als mijn MacBook hebben al een reparatie gehad waarbij het moederbord is vervangen. Beiden hebben dus geen softwarematig serienummer meer. Overigens geeft het me wel te denken over de kwaliteit van de hardware van Apple. Of heb ik gewoon vette pech?

Dan hebben erg veel mensen vette pech.
    Nee hoor het is een feit. De kwaliteit van Apple hardware is in tegenstelling tot de software ver onder de maat.
    En dat ligt niet alleen aan de productie maar ook aan het ontwerp.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.