6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    J.Cesar

M'n maccie abrupte hartstilstand. Hellup!

Hooi hooi,

de titel zegt het al, m’n maccie doet het het helaas niet meer :(. Een maand hiervoor was ook al de ssd gecrasht. Had dus tijdelijk de originele HDD van 500gb erin zitten toen het gebeurde. Ik zat zomaar willekeurig op de bank met m’n laptop. De accu had nog iets van 60%. Tot ie ineens uitknalde. Vervolgens heeft ie niks meer gedaan. Je hoort helemaal niks als je de power knop indrukt. Heb al heel wat geprobeerd, maar kom er niet uit helaas. Al verschillede resets geprobeerd en zelfs naar zown apple winkel gegaan en daar wist het service mannetje ook niet veel raad. Ook wat resets uitgevoerd, hdd en rams er opnieuw ingedaan. nog steeds geen teken van leven. Hij kon hem alleen opsturen en dan kunnen ze daar verder kijken, maar ik heb vernomen dat dat nogal prijzig grapske is. Als je de lader erin doet wordt het lampje groen ipv oranje. En als je het knopje rechtsonder van je macbook indrukt krijg je 3 lampjes. Het is een late 2011 PRO model.

Weet iemand wat er scheelt en wat ik het beste kan doen?

Vielen dank!!

Bijdrager
    Niels

Naar de  store of  care bellen.

Geblokkeerd
    Carp

Had dus tijdelijk de originele HDD van 500gb erin zitten toen het gebeurde

Dus als ik het goed begrijp heb je de oude HD teruggeplaatst en toen je wilde opstarten en daarna helemaal niks meer!?

Het zou goed kunnen dat je het kabeltje van de HD hebt gemold, gebeurd vaker hoor.
    Kan zijn dat die HD overleden is, maar dan zou je m.i toch wel iets bemerken.

En als je het knopje rechtsonder van je macbook indrukt krijg je 3 lampjes.

Leg eens beter uit welk lampje,…en welk knopje….

Het is een late 2011 PRO model.

Dit is wel het model dat bekend staat om zijn videochip problemen, al lijkt je storing niet direct daarop.

http://knutselblog.tweakblogs.net/blog/11267/repair-macbook-pro-early-2011

Bijdrager
    Wauters

Heb eerlijk gezegd nog nooit een ssd weten crashen. Wat bedoel je hiermee?
    Lijkt voornamelijk op een stroomvoorzieningsprobleem.
    Heb je de batterij er al eens uitgehaald?

Indien een probleem met de stroomvoorziening, kunnen de kosten ook oplopen.

Anoniem

Accu naar z’n mallemoer denk ik

Bijdrager
    J.Cesar

Met de ssd: plotseling startte ie niet meer op. Kreeg je zown apple logo te zien met een laadbalkje. Duurde 5min en toen ging de mac weer uit. Apple guy vertelde dat ie was gecrasht.
    Hd: hij werkte gewoon een paar weken hierop totdat de mac crashte.
    Accu verwisseld heb ik niet gedaan. wel eropnieuw ingedaan. Als de accu naar zn mallemoer is doet ie het dan niet als ie aan de stroom is aangesloten?
    Dat probleem van beeldstoring kwam voornamelijk voor bij 15inch. Dit is een 13inch. rechts van je laptop zit zown knopje die je in kan drukken en dan gaan er lampjes branden. Deze geven aan hoeveel fut je accu nog heeft.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.