19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    squertes

M'n iPhone blijft continu data ophalen!

Beste mensen!

Op dit moment blijft mijn iPhone 4 8G (jailbroken) continu data ophalen. Dit doet hij zowel wanneer hij verbonden is met wifi als wanneer hij gewoon in verbinding is met 3G. Vooral dat laatste vind ik erg vervelend omdat ik gewoon een data bundel heb van 500MB per maand.

De app “My Data Manager” laat zien dat de ‘app’ “DataAccess” en “OS Services” de boosdoeners zijn en alleen deze nacht al 326MB en 122MB hebben binnen gehaald. Joost mag weten wat dit betekent.

Kan iemand mij helpen hoe ik dit kan voorkomen, zonder door simpelweg mijn wifi of 3G uit te zetten? Het was tot voor kort niet nodig.

Bijdrager
    Vandevijverke

Zet 3G uit en je probleem is opgelost, alles zal via wifi verlopen nu

Bijdrager
    squertes

@Vandevijverke

Dat is dus wat ik NIET wil, mijn 3G uitzetten. Ik wil ook zonder wifi kunnen Twitteren, Facebooken, etc. maar zonder dat er op de achtergrond een app 300MB per dag aan het downloaden is!

Bijdrager
    Huibregt

De simpelste manier is denk ik dan om DataAccess en OS Services te verwijderen…..
    Ik weet zo snel niet wat die doen en wat het nut ervan is, maar misschien weet jij waarom je ze hebt geïnstalleerd en of je ze wel echt nodig hebt.

Bijdrager
    squertes

Het is een proces en niet een app… dus kàn deze niet verwijderen….

Bijdrager
    AlexLeon

Jailbreak eraf halen.

Bijdrager
    squertes

Heb nu mijn jailbreak eraf gegooid en zijn alle apps die dit zouden kunnen veroorzaken eraf, maar nog stééds blijft hij data ophalen! HELP!

Bijdrager
    stavos

iPhone herstellen in iTunes en dan rustig weer opbouwen. Tussentijds (na het toevoegen van nieuwe apps/content) controleren of het binnenhalen van data weer gebeurt, zodat je wellicht makkelijker kunt achterhalen waar de oorzaak ligt.

Bijdrager
    Melbuuln

Geef de iPhone eens een hard-reset.
    Zelfde probleem vorige gehad met de iPhone van mijn zusje.

Een harde reset kan je uitvoeren door de homeknop en de standbyknop tegelijk ingedrukt te houden tot het scherm van je iPhone zwart wordt.
    Pas als het Apple logo in beeld komt laat je de knoppen los.

Bijdrager
    squertes

@Melbuuln
    Ben ik dan niet alles kwijt?

Bijdrager
    Melbuuln

Wissen/Herstellen verwijderen kan alleen via instellingen>algemeen>stel opnieuw in.

Als mijn iPhone soms wat wazig doet , dan geef ik hem altijd een hard-reset.

Bijdrager
    squertes

@Melbuuln

Ja, maar ben ik dan niet al mijn apps/instellingen kwijt?

Bijdrager
    squertes
    Melbuuln op 25 mei 2012

Wissen/Herstellen verwijderen kan alleen via instellingen>algemeen>stel opnieuw in.

Als mijn iPhone soms wat wazig doet , dan geef ik hem altijd een hard-reset.

Sorry, ik las jouw bericht verkeerd. Zojuist harde reset gegeven, eens kijken of dit heeft geholpen…

Bijdrager
    squertes

Helaas heeft dit niet het gewenste effect gehad. Daarnaast zie ik, wanneer ik mijn berichtencentrum omlaag haal, dat mijn agenda iedere 1 a 2 seconden probeert te verversen! Hier ligt denk ik het euvel! Ook wanneer ik alle push-berichten uit zet!

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Het proces ‘DataAccess’ regelt inderdaad de Exchange/Google-synchronisatie. ‘OS Services’ zijn echt hele basic functies.

Dus verwijder eventuele Exchange/Gmail-accounts. Kijk of het stopt, voer het account later weer in, kijk of het ongewenste downloaden weer verder gaat.

Bijdrager
    squertes

Nou, heb m’n iPhone teruggezet naar fabrieksinstellingen. iOS 5.1.1 erop gezet. Geen problemen meer sinds dien.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    Jeroenbakker

De mijne haalt nog steeds data binnen… Os services en untracked apps.. Vanalles al geprobeert, op internet ook genoeg over te vinden. Maar geen oplossingen… Iemand hier toevallig? Die mij kan vertellen welke app of service dit doet ?

Bijdrager
    Henk19

Ik heb het zelfde probleem. Kwam er achter toen ik mijn iPhone4 pakte en dat het ding heel warm was. De volgende ochtend kon ik niet bellen en internetten. Ik gebeld met de KS. Deze vertelde dat mijn datagebruik de afgelopen 12 uur ca 1 Gb was geweest. Ik moest eerst bijbetalen en ik werd weer aangesloten. Nu hoorde ik van de medewerker van mijn provider dat mijn iPhone zeer frequent en langdurig in verbinding stond met: 84.241.224.1XX. Via WHOIS bleek dat een ip adres van T-Mobile, Waldorpstraat 60 te Den Haag te zijn.
    iCloud back-up doet het alleen met wifi (volgens de gebruiksaanwijzing dan), ik sync niets, gebruik geen Facetime/Skype/Vibe, ik zend geen rapport bij diagnose om Apple te helpen, YouTube eigenlijk nooit. Ben nu huiverig om internet weer aan te zetten.
    Wie kan helpen?

Bijdrager
    Henk19

Ik heb vandaag contact gehad met de KS van Tele2 omtrent mijn klacht. De medewerker zei mij het volgende: het is een bekende klacht van Apple mbt de iPhone4 en iOS6. Ik was de derde bij tele2 die hiermee te maken had. Het feit doet zich voor dat de iPhone aangeeft dat je Wifi gebruikt maar feitelijk gebruik je mobiele data. Ze gaan nu kijken hoe en wat in het kader van de financiën en ik ga eens een berichtje sturen aan Apple. Vind het een erg storende bug waarvoor geen oplossing bestaat, ja terug naar iOS 5

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.