9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Bonte

m'n inzendingen voor de OMT grote app wedstrijd

Misschien heb ik niet de capaciteit, misschien de verkeerde regio of misschien worden ideeën op zich niet gewaardeerd, m’n iOS projecten die ik toen ingezonden heb komen alvast niet van de grond. Sinds de grote app wedstrijd van eind 2009 probeer ik enkele apps uit te werken maar dat lukt niet zo goed, een programmeur die een specifieke maar simpele database app maakte voor me heeft z’n geld wel ontvangen maar geen app te zien. Zucht.

Ik heb toen de wedstrijd gewonnen met het kaartspel (inzending 11 van 16) maar geen ontwikkelaar gevonden die wil delen in de winst, evenals programmeren wordt ideeën aanbrengen blijkbaar niet gewaardeerd.

“Color photo-sharing app” was mijn idee.

Inzending 9 toendertijd was “VR secret code”, een methode om berichten en foto’s achter te laten op muren. Als je in een bepaalde ruimte komt zouden berichten, foto’s en filmpjes zichtbaar worden op de iPhone. Met een tijdlijn zou je dan kunnen zien wat er al gepost was, later heb ik het uitgewerkt als “rooms”, locatiegebaseerde data in de kamer of klaslokaal waar je op dat moment bent.

“colors” lijkt daar wel erg goed op en heeft nu 41 miljoen dollar kapitaal bijeengekregen om het project uit te werken. Tja.
    http://downloadsquad.switched.com/2011/03/24/color-location-based-photo-sharing-app-makes-a-big-splash-on-iph/

VR secret code

Met de nieuwste modellen is er nu ook virtual reality mogelijk, als je een foto neemt weet de iPhone waar je bent en waar je naartoe richt. Met deze app gaan we dit misbruiken voor het uitwisselen van geheime boodschappen.

boodschap plaatsen
    – Je richt de iPhone naar de muur of het voorwerp waar de boodschap verborgen moet worden
    – je klikt ok en vult nu de geheime boodschap in, stuur eventueel ook een foto mee
    – de app stuurt de boodschap samen met de locatie door naar een ondersteunende site

boodschap lezen
    – je richt de iphone naar de muur of voorwerp volgens afspraak of op goed geluk
    – als je goed gericht hebt haalt de app de info van de ondersteunende site en opdracht volbracht
    – bericht en foto kan op de muur virtueel geprojecteerd worden en uiteraard ook nadien gewoon bekeken of gemaild als referentie

Er zijn al mogelijkheden om sites te taggen met virtuele teksten, op deze manier zouden we real life plaatsen virtueel kunnen taggen. In klas een boodschap achterlaten voor de volgende groep lijkt me bv een leuk gebruik, ook op winkelramen en in musea kun je zo recensies achterlaten voor volgende bezoekers. Gelinkt met google streetview zijn er dan weer misschien heel andere mogelijkheden denkbaar al zal dit wel in samenwerking met Google moeten gebeuren.

– Andere mogelijkheden zijn virtuele zoektochten waar je aanwijzingen moet zoeken op muren en gebouwen, een soort virtueel geocaching of zelfs een combinatie met dit spel.

Inzending 11 kaartspel, ik denk niet dat dit specifiek concept al gemaakt werd maar het mag nu vrij gebruikt worden van mij, misschien maakt er iemand nog iets moois van.

Kaartspelen voor de iphone zijn er in overvloed maar het uitdelen van kaarten blijft saai als de computer dit doet, dit idee gaat verder in op de manier van kaarten uitdelen als je met 2 of meer spelers bent. We proberen the real thing dus zoveel mogelijk te benaderen zonder artificieel aan te voelen, we gaan uit van 4 spelers die samen spelen en hetzelfde programma hebben. Het idee is zo uitgewerkt dat het programma geen spelregels hoeft te kennen, de spelers hanteren de iphone-kaarten zoals een gewoon dek en houden zelf de regels bij.

– De speler die de kaarten uitdeelt richt z’n iphone naar de speler die hij kaarten wil geven, beiden scherm omhoog, plat in de hand en naar elkaar gericht zodat beiden het scherm zien.
    – Speler deelt de kaarten uit door met een wrijfbeweging voor zich uit de kaart naar de andere iphone te duwen, zo gaat hij elke speler af en geeft zijn deel van de kaarten. Dit kan met een vloeiende animatie ondersteund worden.

– als het uitdelen gedaan is ziet iedereen z’n eigen kaarten onderaan het scherm, dit kan op verschillende manieren grafisch uitgebeeld worden maar een standaard waaiervorm lijkt me het best aanvaarde beeld.
    – een kaart leggen doe je door een kaart vast te nemen door een vinger op die kaart te houden, die komt dan visueel omhoog en je smijt hem op tafel door een veeg-beweging naar voor
    – zo’n kaart wordt voor iedereen zichtbaar op zijn scherm, de bovenkant van het scherm toont alle kaarten op tafel

Op die manier kan gespeeld worden zoals met een gewoon kaartendek.

Extra functionaliteit
    – als je een kaart vastneemt met de duim, eerst rechts bewegen om de kaart om te draaien, zo kun je afgedekte kaart spelen
    – een master-speler zorgt voor het uitdelen, omdraaien en opnemen van kaarten.
    – als de iphone omlaag gehouden wordt zodat andere spelers de kaarten kunnen zien dan verbergt hij die automatisch
    – kaarten op het speelvlak in simpele vorm tonen om plaats te besparen

Niet alle kaartspelen zal je zo kunnen spelen maar toch ruim voldoende om een groot publiek aan te spreken

Een lijstje van m’n inzendingen toen, ik was alvast goed op dreef die paar dagen. Sommige zijn nog actueel bruikbaar, sommige niet meer.
    1. simple collector database app
    2. Street sale (locatie gebaseerde ebay)
    3. OCR collector (bestaat ondertussen denk ik, foto nemen en automatisch herkennen en data binnentrekken)
    4. comic reader (automatisch strips opdelen in kaders zonder préproductie, moeilijk om te programmeren)
    5. Real Life Paintball (iPhone is nog niet precies genoeg qua locatie)
    6. Bump to pay (paypal betaling uitwisselen via een bump, bestaat ook al denk ik)
    7. Private Auditorium (niet bruikbaar, is gewoon een streaming service)
    8. Monkey networking (krabben aan je rug)
    9. VR secret code
    10. virtual paint (VR is al een stuk verder nu)
    11. kaartspel
    12. ruilspel, (virtueel pokemon kaarten of andere zaken ruilen.)
    13. Real Zombies (iPhone is nog niet precies genoeg qua locatie)
    14. Perfect Horizon (altijd een rechte horizon bij het filmen of foto’s nemen)
    15. Top game (multiplayer game met draaitoppen)
    16. Get it done before … (alternatieve timer die niet werkt met vaste tijden)
    17. domino shoot (niet ingezonden, dit speelde ik in m’n jeugd op een dambord maar het was geen dammen.:) )

Het kan best verwaand lijken maar als ik er niet mee naar buiten kom gebeurd er toch niets mee, je weet maar nooit.

Bijdrager
    KarelWillem
    Bonte op 25 maart 2011

…”colors” lijkt daar wel erg goed op en heeft nu 41 miljoen dollar kapitaal bijeengekregen om het project uit te werken….

Dan krijg ik toch wel een beetje het gevoel dat het bijna misdadig is om 41 miljoen te besteden aan het ontwikkelen van een dergelijk project.

Waar gaat het nog over!

Bijdrager
    Bonte

Het domein http://www.color.com koste al 350.000 dollar en waarschijnlijk willen ze alles van hosting zelf in handen houden, ik wilde het combineren met bestaande diensten als Youtube, Twitter en Picasa, zo bleven de gebruikers ook zelf verantwoordelijk voor de inhoud wat misbruik zou tegengaan.

Bijdrager
    KarelWillem

…”VR secret code”, een methode om berichten en foto’s achter te laten op muren. Als je in een bepaalde ruimte komt zouden berichten, foto’s en filmpjes zichtbaar worden op de iPhone…

Dit lijkt me nou wel briljant.

Weg met die prikborden op school. Alle afspraken op je phone.
    Boodschappenlijstje op de koelkast voor alle familieleden.
    Etc.

Van mij mag het er komen.:lol:

Dat Color™ is weer het zoveelste social-media-kijk-ons-eens-leuk-bezig-zijn-appje.
    Vreselijk! Dat daar 41 miljoen ingepompt gaat worden is echt te gek voor woorden.

Bijdrager
    KarelWillem

“VR secret code”

Wij gebruiken nu al regelmatig QR-codes.
    Als je een fotoherkenning – wellicht gekoppeld aan GPS-lokatie – kan koppelen aan een vooraf ingegeven QR-code?

Je moet dan wel een manier vinden om de foto te ‘herkennen’, die dan online te gooien en daar de bijbehorende code bij op te zoeken.

Maar kan het ook niet anders?
    Een vaste QR-code*, die online verwijst naar een pagina waar je tekst (foto’s, twits, wat je maar kwijt wilt) kunt plaatsen. Die informatie kan dus blijven wijzigen.

Terwijl ik dit uittype, zie ik al legio mogelijkheden voor me.
    Ik ga dat eens testenl
    Ik plak hier en daar wat van die QR-codes en ga daar een paar mooie pagina’s voor maken.
    ‘Onderweg’ komen de toepassingen vanzelf wel.

* In elke schoolklas een QR-code op de deur, gekoppeld aan een openbare twitter-pagina bijvoorbeeld.
    Iedere leerling of leraar kan daar zijn twit op gooien. etc… En dat gekoppeld aan een mooie app natuurlijk.

Bijdrager
    Bonte

Zo werkt het niet, het is geen code die embedded wordt in de foto, de app en bijbehorende service linkt de foto’s en andere media met de locatie en plaatst die op een tijdlijn die je enkel kunt zien als je ook op die locatie komt.
    bv je neemt een foto in een kamer en kleeft die virtueel op een muur, de app laad de foto op naar Flicr of Picasa en maakt de link van foto naar kamer in de eigen service. De media en tekst kan overal staan, de service linkt het met elkaar en de kamer waar je bent.
    Er is dus 1 databank nodig voor de relaties en een leuke app om het samen te presenteren.

Bijdrager
    KarelWillem

Eigenlijk zeg ik niets anders.:lol:

Maar dan op een andere manier.

Bijdrager
    Bonte

Toch niet, als ik het goed begrijp is een QR code een barcode die je kunt aflezen met een iPhone, zo werkt het niet. Niemand zal zo’n code vrijwillig plaatsen en al zeker niet winkels en klaslokalen. Fysieke codes plaatsen is veel te beperkt, de app en de service moeten intern die locatiecodes aanmaken en bewaren.

Een kamer heeft een bepaalde GPS locatie of een range van coordinaten, dat kan berekend worden omdat die locaties als groepjes te zien zijn bij gebruikers. Je zou dus de berichten kunnen zien die dicht bij je huidige locatie gepost zijn, alles intern dus met eigen codes gebaseerd op locatie coordinaten en soort media.

Bijdrager
    Bonte

Een klasvoorbeeld zou zijn dat je als leerling naar een andere klas verhuist bv voor de chemie-les en met de app kun je dan kijken wat er het uur daarvoor gepost is door de vorige groep, of nog verder terug. Op huizen en winkels kun je dan graffiti-foto’s plakken waar je zelf op staat, klantenquotering achterlaten of gelijk wat, duizenden mogelijkheden.

Privacy is natuurlijk een probleem maar als iedereen z’n eigen picasa en twitter account gebruikt is elk verantwoordelijk voor z’n eigen berichten, je bent ook fysiek aanwezig dus ook niet anoniem.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.