15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Vindplaats

MMS versturen vanaf Macbook lukt niet

Foto’s via de berichten app wil ik versturen naar een smartphone, dus geen Iphone, met mijn MAcbook. Dit lukt wel met mijn Iphone, maar niet met mijn MAcbook. Het versturen van teksten lukt wel met de Macbook. Ik gebruik de Iphone 5 met IOS 10.3.3 en op mijn Macbook MacOs High Sierra 10.3.2

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden geleden door  Night. Reden: IN JUISTE SUBFORUM GEPLAATST

Bijdrager
    Hyrax

Staat ‘Text Message Forwarding’ op je iPhone ingeschakeld?

Bijdrager
    Vindplaats

Waar vind ik dat ergens? In Instellingen > Berichten heb ik iets van dien aard niet gevonden. OVerigens heb ik de Nederlandse versie.

Bijdrager
    tarun

In MacOS is Berichten nogal beperkt. Het versturen van iets anders dan tekst of een emoji is nog niet mogelijk. Dat zal hopelijk anders worden als synchronisatie via iCloud gaat werken.

Bijdrager
    Gitte65

Hoe probeer je de foto’s te versturen? Ik kan namelijk gewoon een foto via Berichten op mijn iMac versturen door een afbeelding te slepen naar het vakje waar je typt/cursor staat. Slepen kan vanuit Foto’s maar ook vanaf bureaublad of andere map.

Bijdrager
    Vindplaats

Zo doe ik het ook. Op mijn Macbook krijg ik dan in de Berichten app te zien “Niet afgeleverd” terwijl op mijn Iphone die melding ontbreekt en volgens de ontvanger het bericht met foto ontvangen is.

Bijdrager
    Gitte65

Dat is raar. Lukt het je wel via je iMac foto’s te versturen naar een iPhone?

Want ik realiseer me net dat ik eigenlijk alleen maar foto’s verstuur naar mensen met een iPhone…..

Dus mogelijk dat het probleem zit in het feit dat je foto’s wilt versturen naar een niet-iPhone.

Maar het probleem kan ook in je instellingen van Berichten zitten.

Heb je je telefoonnummer ingevuld bij “start nieuwe gesprekken via”? (Berichten/voorkeuren/Accounts)

Denk het wel omdat tekst wel goed gaat….

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  Gitte65.

Bijdrager
    Vindplaats

Alles is ingesteld zoals jij dat beschreven hebt. Het probleem doet zich op mijn Macbook voor als ik van daar uit berichten met foto’s naar iemand stuur die geen Iphone heeft. Met mijn Iphone lukt dat wel.

Nu zie ik iets anders. In mijn contacten op mijn Macbook staan onder Alle contacten bij Alle op mijn Mac allemaal dubbele adressen. Onder Icloud bij Alle Icloud staan dezelfde adressen, maar niet

dubbel. Zie ter verduidelijking bijgaande print screens.

Bijdrager
    GoeieDag

Over welk probleem wil je het nu hebben? Grappig, je eigen draadje vervuilen.

In ieder geval: er zit natuurlijk een groot verschil in of je zaken via iMessage verstuurt, of via het oude SMS/MMS. Ik neem aan dat op de iPhone in Instellingen>Berichten de knop bij ‘Mms-berichten’ op AAN staat?

Het kan zijn dat het bestand gewoon te groot is, want er zal ongetwijfeld een limiet op zitten. Dus probeer het eens met een kleiner bestand, eventueel ook een ander format.

Bijdrager
    feek

Ik kan me ergens vaag een bericht herinneren dat MMS ondersteuning bij een aantal providers wordt afgebouwd. Zou het niet gewoon daar aan kunnen liggen?

Bijdrager
    Vindplaats

Wat dan vreemd is, is dat het wel lukt met mijn Iphone. Ik heb zo’n vermoeden dat het ligt aan de Contacten op mijn Macbook.

Bijdrager
    feek

Heb je toevalling een telefoonnummer als (06) 11 222 333 formaat in je contacten staan. Wijzig dat eens in +31 6 11 222 333 formaat (dus een internationaal nummer).

Bijdrager
    Vindplaats

Aanvankelijk dacht ik ook dat dat de oorzaak zou zijn. Daarop heb ik de nummers die ik wilde bellen gewijzigd in +31 6 .. … …. Echter geen resultaat.

Bijdrager
    GoeieDag

Geef je ook nog ff antwoord op mijn reactie?

“Het kan zijn dat het bestand gewoon te groot is, dus probeer het eens met een kleiner bestand, eventueel ook een ander format.”

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    Vindplaats

<p class=”cite”>GoeieDag op 25 januari 2018 om 10:22</p>
    Over welk probleem wil je het nu hebben? Grappig, je eigen draadje vervuilen.

In ieder geval: er zit natuurlijk een groot verschil in of je zaken via iMessage verstuurt, of via het oude SMS/MMS. Ik neem aan dat op de iPhone in Instellingen>Berichten de knop bij ‘Mms-berichten’ op AAN staat?

Het kan zijn dat het bestand gewoon te groot is, want er zal ongetwijfeld een limiet op zitten. Dus probeer het eens met een kleiner bestand, eventueel ook een ander format.

Er waren  2 problemen: het lukte niet om een bericht met afbeelding naar iemand te sturen die geen Iphone heeft en mijn Contacten was een rotzooitje, dubbele adressen ed.

Het probleem met de Contacten is nu opgelost doordat ik nog maar alleen het Icloud account gebruik. Het probleem van het versturen van afbeeldingen via Berichten naar een andere telefoon lukt bij de ene persoon wel en bij iemand anders weer niet. Of dat nu het gevolg is van de aanpassing van mijn Contacten weet ik niet. In ieder geval hou ik het er maar op. Wat ook een gunstig effect zou kunnen hebben is dat ik in mijn Iphone de optie van het versturen van afbeeldingen met een lage kwaliteit heb aangevinkt. Tot zover bedankt voor je hulp. Mocht blijken dat ik ondanks het voorafgaande toch nog problemen heb dan kom ik er weer op terug.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.