30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 388)
  • Q:
    Bijdrager
    iSneaker

MMS & Tethering voor iPhone OS 3

Sinds een kleine week is de nieuwe OS 3 uit. Voor diegene die deze momenteel hebben draaien zien dat MMS en Tethering op dit moment uitgeschakeld staat. Deze opties zijn wel in te schakelen door de carrier aan te passen.

[size=14:da4bc73b21]Wat is de carrier?[/size:da4bc73b21]
    De carrier op de iPhone is een .ipcc bestandje waar de gegevens van je huidige provider in staan.
    – in mijn geval is dat die van T-Mobile

[size=14:da4bc73b21]Wat is Tethering?[/size:da4bc73b21]
    Bij verschillende toestellen is er een optie om van je telefoon een modem te maken. Dus internetten op je computer dmv het internet van je telefoon.

Voor T-Mobile klanten met een i abonnement komt dit goed uit want je krijgt immers een 2MB internet verbinding cadeau.
    - Bij gebruik van tethering kan T-Mobile hier kosten voor in rekening brengen. Dus wees gewaarschuwd!
    Het internet is dan wel echt onbeperkt bij T-Mobile alleen ze maken gebruik van een Fair-use-policy. Dat betekend dat je je telefoon niet als modem mag gebruiken.

Dit dan gezegt te hebben is de keuze helemaal vrij om tethering te gebruiken.

Dat Apple de mogelijkheid om van tethering gebruik te maken erin heeft geprogrammeerd kan betekenen dat T-Mobile hier misschien een extra bundel voor zou kunnen maken. Dit zullen we merken wanneer de officiele release is in de zomer van 2009.

[size=14:da4bc73b21]Tethering over usb werkt niet![/size:da4bc73b21]
    Als tethering niet werkt over usb nadat je een aangepaste carrier hebt geupdate naar je iPhone moet even de nieuwe mac instellingen installeren. Dat is dit bestandje. Dit installatie pakketje komt uit de iPhone SDK 3.0.

Genoeg over tethering!

[size=14:da4bc73b21]Nu MMS[/size:da4bc73b21]

MMS is ook uitgeschakeld in de nieuwe OS 3 Beta. Door ook in de carrier de MMS instellingen toe te voegen zou het mogelijk moeten zijn om MMS werkend te krijgen. Dit is mij nog niet gelukt. Het is mij alleen gelukt om MMS zichtbaar te krijgen in MMS.

& de optie die je ziet in de sectie afbeeldingen

[size=18:da4bc73b21]Voor diegene die mee willen helpen, graag! [/size:da4bc73b21]

De orginele T-Mobile carrier file

De door mij aangepaste carrier file
    Tethering werkt & het T-Mobile icoontje is aangepast.

[size=14:da4bc73b21]Hoe zet ik de (aangepaste) carrier op mijn iphone.[/size:da4bc73b21]
    Je sluit je iPhone aan op je computer. Dan ga je naar iTunes en houd je de ALT-toets in en klik je op “Zoek naar update” en dan kies je het .ipcc bestand. Deze update moet niet langer dan 10 sec in beslag nemen. Hierna zet je de iPhone aan en uit & klaar!

[size=14:da4bc73b21]Ik heb een andere provider, Hoe kom ik dan aan mij mijn carrier?[/size:da4bc73b21]
    Dit is voor apple gebruikers.

Ga naar Terminal en voer dit in: curl -s -L http://phobos.apple.com/version | grep -i carrier. Kies dan jou provider uit en download jou carrier file.

Ik wil niet alle credit op mij nemen, ik heb goed gebruik gemaakt van Google. Maar eigen gepruts heeft ook zijn werk gedaan.

Bijdrager
    P-j

Ik heb even een versie gemaakt met het standaard T-Mobile logo voor degene die dat fijner vinden;)

http://www.mediafire.com/download.php?cygndezedgg

Om MMS werkend te krijgen moet dit waarschijnlijk worden ingeschakeld op je abonnement.

Ook even wat plaatjes van USB Tethering…

Bijdrager
    iSneaker

Ik vraag me af waarom tethering niet over bluetooth werkt. Niet bij imac’08 en ook niet bij mijn MBP unibody:|

Bijdrager
    P-j

Heb inderdaad ook gelezen dat meer mensen hier last van hebben, ik kan het zelf ook niet over bluetooth met mijn Macbook Alu.
    Een bluetooth dongle is een oplossing hiervoor mocht je het echt nodig vinden om bluetooth te gebruiken, op mijn hackintosh heb ik namelijk geen probleem met een trust bluetooth usb dongle…

Bijdrager
    Sander1972

En hoe krijg je die nieuwe carrier.plist op je iPhone?

Bijdrager
    P-j

Als je in iTunes naar je iPhone gaat, en naar het “Summary” tabblad gaat (de 1e)
    En dan met de alt toets ingedrukt op “Check for Update” klikt.
    Er zal dan een schermpje openen en nu kan je het bestand TMobile_nl.ipcc kiezen.
    Hierna wordt de iPhone geupdate met de nieuwe instellingen en is alleen nog een reboot van de iPhone nodig;)

Bijdrager
    Sander1972

Thanks, en hoe raak ik aan de originele die nu op de iPhone staat? Ik heb een Belgische met belgisch abonnement…

Bijdrager
    P-j

[size=7:00e246b67d]Ik denk dat je voor belgie weer een andere IPCC moet hebben? TMobile_be.ipcc denk ik.

Edit:
    Ik heb even gezocht, en er is geen 1 te downloaden, zover ik kon vinden.[/size:00e246b67d]

Zoals SneakerStyle hieronder zegt…

Bijdrager
    iSneaker
    ”Sander1972″

Thanks, en hoe raak ik aan de originele die nu op de iPhone staat? Ik heb een Belgische met belgisch abonnement…

http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/CarrierBundles/061-5392.20081111.Fer45/Mobistar_be.ipcc

Bijdrager
    Jello
    ”SneakerStyle”
    ”Sander1972″

http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/CarrierBundles/061-5392.20081111.Fer45/Mobistar_be.ipcc

En voor Base dan?

Bijdrager
    iSneaker
    ”Jello”
    ”SneakerStyle”
    ”Sander1972″

Thanks, en hoe raak ik aan de originele die nu op de iPhone staat? Ik heb een Belgische met belgisch abonnement…[/quote3

En voor Base dan?

in mijn eerste post staat hoe je je eigen provider kunt vinden. En ipv dat ik alles voor ga zeggen, probeer het zelf!

Bijdrager
    Jello
    ”SneakerStyle”
    ”Jello”
    ”SneakerStyle”
    ”Sander1972″

Thanks, en hoe raak ik aan de originele die nu op de iPhone staat? Ik heb een Belgische met belgisch abonnement…[/quote4

En voor Base dan?

in mijn eerste post staat hoe je je eigen provider kunt vinden. En ipv dat ik alles voor ga zeggen, probeer het zelf!

En misschien moet je dan ook even zelf kijken of er wel Base tussen staat. Niet dus…

Alvast bedankt om me te wijzen op de manier waarop je niet aan het bestand voor Base komt.

Bijdrager
    Sander1972

Ik maak gebruik van een Proximus abonnnement. Deze komt niet voor in de lijst met carriers. Heb die van Mobistar genomen en aangepast naar proximus instellingen.

Echter, de stap om deze naar de iPhone te krijgen, werkt niet. Ik druk op ALT (option) en kies zoek naar updates. De ipcc file staat grijs en kan ik niet kiezen.

Wat doe ik fout?

Bijdrager
    iSneaker

Hmm vreemd..

ff ter controlle;

iPhone aan mac
    Naar iTunes
    ALT(option) indrukt houden
    Klik op “zoek naar update”
    Zoek naar het .ipcc bestand.

(kan het zijn dat je het bestand Proximus_be.ipcc moet noemen?)

Heb het voor je getest, als je Proximus_be.ipcc als bestandsnaam opgeeft, kan die hem wel vinden en selecteren. Zorg er wel even voor dat de carrier natuurlijk goed staat. In jou geval zal je het gehele pakket moeten aanpassen naar de instellingen van Proximus.

Bijdrager
    iSneaker
    ”P-j”

Om MMS werkend te krijgen moet dit waarschijnlijk worden ingeschakeld op je abonnement.

Dat heb ik gechecked, ik heb een prepaid-kaart van TMO erin gedaan en daar werkt het ook niet mee. Ik heb daarna nog eens extra instellingen toegevoegd zoals een extra mms apn. Ook dat werkte niet, Ik denk dat we een instelling missen..:?

Bijdrager
    Brimme

krijg het helaas niet werkend maar dat zou wel komen omdat ik op een 1ste gen iphone zit:(

Bijdrager
    dikketienes
    ”SneakerStyle”
    ”dikketienes”
    ”SneakerStyle”

Ok jongens, weer ontopic!

Zeg wie wilt mij helpen met het instellen van MMS?

Dit heb ik ook nog niet voor elkaar. Heb al naar T-Mobile begeld. en kreeg het verhaal te horen dat je op de iPhone helemaal niet kan mms’en en bla bla bla. Ze lopen een beetje achter daar. Maar ja toen zelf maar weer aan de gang gegaan.

Heb volgens mij alles goed ingesteld in het ipcc bestand, heb nu:[code:1:407727b541]
    AllowMMSCEditing: True
    AllowMMSEditing: True
    AllowEDGEEditing: True (niet voor mms noodzakelijk volgensmij)
    mms_proxy: 010.010.010.011
    mms_proxy_port: 8080
    mmsc: http://t-mobilemms
    [/code:1:407727b541]
    Maar ja dit werkt dus allemaal niet.
    En kan wel mms’en met mn simkaart als ik deze in een andere telefoon stop. dus het kan niet aan mijn abbonnement liggen.

Groeten Dick

Dick, ik heb zelf ook al het een en ander geprobeerd.

zie deze topic.

Ik heb ook een extra APN aangemaakt:

APN = mms
    password = tmobilemms
    username=tmobilemms

Ook dit werkt niet.

Ik denk dat het iets te maken heeft met de MMCS want die is bij TMO: http://t-mobilemms/

Ik denk dat die niet werkt.. Maar dat is een gok.

Laat me weten als je iets vind..

Sorry dat ik citeer uit een ander topic maar anders is het zometeen onduidelijk.

Had die aanpassingen ook al gedaan. Maar niets werkte. Had iets gelezen dat je de iPhone nog niet kan wisselen tussen meerdere APN’s dus dat als je een 3’e APN aan maakt dat hij er niet naar kijkt. In theorie zou je dan de instellingen op de eerste APN kunnen zetten en zou het moeten werken.

Ik zal dit zo is uit proberen.

Groeten Dick

Bijdrager
    iSneaker

was dat niet iets met een waarde van -2 die je kon aangeven in de APN? dat die waarde leidend is?

Bijdrager
    dikketienes

heb het even geprobeerd en het werkt niet. Ik had geen data verbinding meer.
    dus SMS APN op 1 zetten helpt ook niet. Snap niet waarom het niet werkt.

Bijdrager
    iSneaker
    ”dikketienes”

heb het even geprobeerd en het werkt niet. Ik had geen data verbinding meer.
    dus SMS APN op 1 zetten helpt ook niet. Snap niet waarom het niet werkt.

@ iphoneclub is er een persoon met een werkende vodafone (NL) carrier. En tuurlijk zijn dat hele andere instellingen maar daar is de mmsc anders. Ik denk echt dat het daaraan ligt.

Geblokkeerd
    Destiny

Ik heb ook de vodafone ipcc. MMS werkt perfect alleen tethering werkt niet met mijn macbook pro unibody.

Via bluetooth werkt het sowieso niet. Via de kabel volgens mij ook niet, omdat ik mijn iPhone niet bij netwerken zie verschijnen als ik tethering aanzet.

Bijdrager
    iSneaker
    ”Destiny”

Ik heb ook de vodafone ipcc. MMS werkt perfect alleen tethering werkt niet met mijn macbook pro unibody.

Via bluetooth werkt het sowieso niet. Via de kabel volgens mij ook niet, omdat ik mijn iPhone niet bij netwerken zie verschijnen als ik tethering aanzet.

Ha;) dat werkt wel, je moet alleen een bestandje installeren op je mac. Dat bestandje zijn de nieuwe instellingen voor je mac icm de iphone deze vind je in de nieuwe 30 SDK

FF installeren, reboot mac & dan tethering over usb.. :innocent:

Bijdrager
    Sander1972
    ”SneakerStyle”

Hmm vreemd..

ff ter controlle;

iPhone aan mac
    Naar iTunes
    ALT(option) indrukt houden
    Klik op “zoek naar update”
    Zoek naar het .ipcc bestand.

(kan het zijn dat je het bestand Proximus_be.ipcc moet noemen?)

Heb het voor je getest, als je Proximus_be.ipcc als bestandsnaam opgeeft, kan die hem wel vinden en selecteren. Zorg er wel even voor dat de carrier natuurlijk goed staat. In jou geval zal je het gehele pakket moeten aanpassen naar de instellingen van Proximus.

Heb dat allemaal gedaan, maar het werkt nog altijd niet. Wat heb ik gedaan met het ipcc bestand:

– unzip
    – Payload directory geopend
    – Bundle: toon pakket inhoud
    – Files aangepast
    – Payload directory weer gezipt
    – Rename naar Proximus_be.ipcc
    – Kopie van het bestand naar de plaats waar de ipsw (firmware) bestanden staan

Als ik nu met ALT + zoek naar updates doe, dan zie ik het ipcc bestand wel staan, maar kan het niet kiezen, het is grijs.

Zal vast wel iets fout doen, maar ik zou niet weten wat.

Toch bedankt voor je hulp.

Bijdrager
    dikketienes
    ”SneakerStyle”
    ”Destiny”

Ha;) dat werkt wel, je moet alleen een bestandje installeren op je mac. Dat bestandje zijn de nieuwe instellingen voor je mac icm de iphone deze vind je in de nieuwe 30 SDK

Dit was bij mij helemaal niet nodig. zette tethering aan op mn telefoon en kreeg een melding of ik iets toe wilde voegen aan mn netwerk preferences. Maar ook niet via Bluetooth zoals bekend op de unibody.

Groeten Dick

Bijdrager
    Sander1972

Haha, was een beetje een sufferd… Probleem opgelost door eens goed te kijken naar de bestandsextensie (door deze altijd te tonen in de Finder). En wat bleek, de Proximus_be.ipcc was eigenlijk Proximus_be.ipcc.zip. Logisch dat het niet werkte… Nu dus wel.

Nou hopen dat na de reboot het ook echt werkt en dat ik geen iBrick heb…:D

Bijdrager
    jjeroen
    ”P-j”

Ik heb even een versie gemaakt met het standaard T-Mobile logo voor degene die dat fijner vinden;)

http://www.mediafire.com/download.php?cygndezedgg

Ook even wat plaatjes van USB Tethering…
    plaatje
    plaatje
    plaatje

Ik heb deze .ipcc file gebruikt en succesvol geinstalleerd, zoals gezegd is een reboot hiervoor nodig. Ik heb de optie ‘Stel internet-tethering in’ onder Netwerk gekregen. Echter als ik hier op druk krijg ik de popup: ‘Om tethering voor deze account in te schakelen, neemt u contact op met T-Mobile’. Hier kom ik niet verder.

Iemand enig idee? Ik kan wel gewon internetten via 3G op de iphone.

Geblokkeerd
    Destiny
    ”SneakerStyle”
    ”Destiny”

Via USB werkt het nou idd :D:D
    Alleen via Bluetooth nog niet. Heb je hier een oplossing voor?

Bijdrager
    Sander1972
    ”Sander1972″

Haha, was een beetje een sufferd… Probleem opgelost door eens goed te kijken naar de bestandsextensie (door deze altijd te tonen in de Finder). En wat bleek, de Proximus_be.ipcc was eigenlijk Proximus_be.ipcc.zip. Logisch dat het niet werkte… Nu dus wel.

Nou hopen dat na de reboot het ook echt werkt en dat ik geen iBrick heb…:D

Nou geen iBrick, maar ook geen MMS of Tethering… geen van de opties zelfs.

Bijdrager
    Sander1972

Toch deels gelukt, had de code van de provider (Proximus) nog verkeerd staan. Heb nu de Tethering optie, echter bij activeren, krijg ik de melding dat ik contact op moet nemen met Proximus.

Nu heb ik NetShare nog (jaja, was er op tijd bij), dus die Tethering lukt toch wel, maar ik had het wel eens willen zien.

MMS is ook geactiveerd, heb nu een mooi cameraatje erbij enzo. Nu nog kijken of het werkt.

to be continued…

Bijdrager
    jjeroen
    ”Sander1972″

Toch deels gelukt, had de code van de provider (Proximus) nog verkeerd staan. Heb nu de Tethering optie, echter bij activeren, krijg ik de melding dat ik contact op moet nemen met Proximus.

ik krijg dezelfde popup bij T-mobile (NL). Iemand een idee hoe je dit omzeilt of oplost?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 388)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.