30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)
  • Q:
    Bijdrager
    Sarcas

MMORPG zoekt testers

Arindal is een online roleplaying game wat zich voornamelijk richt op Europese spelers, de talen die worden gesproken zijn momenteel Nederlands, Duits en Frans, alhoewel spelers onderling zich vaak van het Engels bedienen.

De spel-engine is eenvoudig; we hebben een licentie voor DeltaTao’s ClanLord engine, en die draait alweer een jaar of wat mee. Het spelconcept draait om samenwerking en communicatie. Zaken als PlayerKilling komen bij ons niet voor. We zijn een kleine groep enthousiastelingen die dit met eigen middelen van de grond probeert te krijgen.

Arindal draait sinds 2 april in open Alpha fase, en kan nog wel wat Nederlandstalige testers gebruiken! Als je geïnteresseerd bent, bekijk dan onze site en forum, en meld je aan voor een gratis account.

Bijdrager
    Bob Ross

Zolang je me maar niet neersteekt als ik je zwaard verkoop.

Bijdrager
    Hobbes
    ”Bob

Zolang je me maar niet neersteekt als ik je zwaard verkoop.

Wat verkoop je een zwaard welk??:P

Bijdrager
    Wm

Heee, dat is mijn zwaard!

Bijdrager
    Dorkiban

Ik heb mijn account net gekregen. Ik zal hem vanavond eens even testen…

Bijdrager
    Sad

is het een online game (web only) of is er een client die je op je computer installeert?

Bijdrager
    Sarcas

Het is een client.

Bijdrager
    kak-tus

wat heb je nodig om et te kunne spele? 300 mhz en 8 mb video geheuge genoeg?

Bijdrager
    Sarcas

Ja, het is geen 3D, maar eenvoudig 2D. Onder OSX kan je echter wel OpenGL effecten aanzetten, die het allemaal wat verfraaien. Maar we maken zelfs nog 68k versies voor Windows-spelers die het met een emulator willen spelen… Dat blijft behelpen, maar het schijnt beter dan niets te zijn.

We hebben een OSX, een PPC en en 68K versie. Daarnaast een Java versie, maar da’s niet te snel op een Mac…

Bijdrager
    magic-with-mac

ik wacht op mn registratie e-mailtje:)

Bijdrager
    magic-with-mac

ik ga nu voor het eerst inloggen en dan download hij wat updates, maar dat duurt een half uur

is dat normaal?

Bijdrager
    Sarcas

Ja, de datafiles worden overgehaald. Dat is zo’n slordige 50Mb. De client zelf laadt ze niet zo snel in. Je kan ze ook handmatig downloaden, de links staan op het forum, en dat gaat gewoon op volle snelheid. Er is een ‘image’ file en een ‘sound’ file. Die moeten in dezelfde folder staan als de client. Dat is alles.

Bijdrager
    magic-with-mac

als ik de sound en image files handmatig download van hier en ze in de map van de client zet en dan de client aanzet , start hij op en sluit meteen weer af:?

Bijdrager
    kak-tus

ik wil niet heel vervelend doen maar ehh bij mij zegt i als ik character manager invul dan ik een field heb overgeslage dat is niet zo ik had alles ingevuld en dan zegt i daarna account exiert nicht ofzo. en dat ook bij join game enzo dus wat doe ik fout??
    voor de rest heb ik alles geupdate en gedownload enzo…

Bijdrager
    magic-with-mac

sound en image files werken nu goed, als ik inlog , komt er wat info te staan en dan stopt het onverwacht

Bijdrager
    Sarcas

Hm, da’s vreemd…

Wat voor machine gebruik je? En wat voor info komt er te staan?

Wellicht kan je je antwoord op ons forum geven. Men was hier zo vriendelijk me toe te staan een oproep te plaatsen, maar ik wil het forum hier niet ‘vervuilen’:)

Bijdrager
    kak-tus

jaw oke maar ik kan niet eens inloge dat doet i et niet verkeerd w8woord en password ofzo dus volgens mij heb ik hetzelfde probleem dat met inloge van character

Bijdrager
    Sarcas

Hm,
    er is een bugje als je je accountnaam en wachtwoord vanuit je email kopieert en in de velden plakt.
    Probeer eens in de account manager je accountnaam en wachtwoord in te typen?

Bijdrager
    WebJ

Werkt wel lekker hier, heb alleen niet altijd evenveel tijd het te testen.

Bijdrager
    magic-with-mac

@Sarcas:
    ik start op en log in, dan krijg ik dit te zien en crasht het programma

ik gebruik een iMac G5 , 1,8Ghz ,64 Mb videokaart, 512Mb RAM

Bijdrager
    kak-tus

aha hij doet et nu wel

Bijdrager
    Sarcas

@kak-tus;
    Ah gelukkig,
    ik zat al met de handen in het haar, geen idee wat er aan de hand was…

@magic-with-mac;
    Hmmmm. Het riekt naar een imagefile-probleem…. Ik heb gisteravond een update gemaakt, als je kontakt maakt gaat het programma zichzelf en het imagefile automatisch updaten. Wellicht corrigeert dat het probleem. Gebruik in ieder geval de osx.ogl versie.
    Mocht dat niet helpen, dat zou ik je willen vragen om het image en soundfile nog eens weg te gooien en op nieuw te downloaden. Wellicht kan je ook het foutrapport kopieren en me toemailen ( gyges@arindal.com ).

Alvast bedankt voor de moeite, maar ik hoop dat het gewoon werkt!

Bijdrager
    magic-with-mac

als ik inlog krijg ik nu wel een plaatje te zien i.p.v. grijs maar hij crasht nog steeds na een paar seconden

Bijdrager
    Bunzing

hoi, ik heb me geregistreerd, maar hij zegt telkens: Paswort is falsch…

Hoe komt dat?

Ik gebruik nochtans accountnaam en paswoord zoals in de mail die mij gestuurd geweest is…

Greetzzz

Bijdrager
    Sarcas

@magic-with-mac
    Ik heb je foutrapport ontvangen… maar ik heb geen flauw idee wat er mis is. Ik heb nog geen enkele gelijksoortige melding gekregen. Ik kan alleen maar bedenken om de hele rataplan opnieuw te downloaden, en dat soort advies. Buiten natuurlijk zorgen dat je drivers up-to-date zijn, en meer van die vanzelfsprekendheden.

@Bunzing
    Sommige account blijken kapot te zijn. Als je me je accountnaam (OAAAnogwat) toe mailt (gyges@arindal.com) dan stuur ik je een verse. Excuus.

Bijdrager
    Bunzing

Yep, nu werkt ie wel…

sweet…

Bedankt

Bijdrager
    magic-with-mac

alles werkt nu perfect!!

dank je wel

super spel 8)

Edit: is er trouwens iets als een kaart van Arindal, dat zou erg handig zijn

Bijdrager
    Sarcas

Dank je:)

Het spel heeft wat tijd nodig … of eigenlijk de spelers. Omdat het een lange termijn spel is, lijkt het in het begin eeuwig te duren voordat er iets gebeurd, voordat je duidelijk sterker wordt, of speciale vaardigheden ontwikkeld. Het vereist dus wat geduld:) Aan de andere kant is het voordeel dat het een zeker publiek afschrikt, zodat we over het algemeen een vrij relaxte soort spelers hebben.

Er is een artiest van ons bezig een kaart van de stad en onmiddellijke omgeving te maken. In het forum heb ik al links geplaatst naar info- en fansites, en zodra de kaart beschikbaar is plaats ik daar een url.

Bijdrager
    Rini

heb het er ook maar es opgezet.
    Ziet er op zich best wel leuk uit..
    Alleen snap er nog geen reet van:)

Zijn er mensen die het nu nog gebruiken ?

Bijdrager
    Sarcas

Sinds we een artikel in de MacFan hebben gehad, hebben we een hoop Nederlandse spelers erbij:)

S.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.