5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Jur

MLDonkey; interessant, maar hoe werkt het?

Ja ik heb toch echt in het archief gezocht, maar kon niet vinden waar ik naar zocht;

Hoe in hemelsnaam werkt MLDonkey?

Ik heb de map zoals in de install readme staat op mn hardeschijf gezet. En ben naar de website gegaan die staat aangeven. Daar krijg ik alle opties te zien, zoeken, welke servers, etc.

Dus ik ga zoeken naar iets.. hij vind een hoop resultaten. Ik dubbelklik erop en hij zet ze in een soort downloadqeue.. Vervolgens gebeurt er niks. Ik heb nu geen idee hoe ik de download kan laten starten, en of wat er verder mijn download zou kunnen belemmeren..

Wie werkt me MLDonkey en is zo aardig om mij ermee te helpen?

Jur,-

Moderator
    Adriaan Mol

Gebruik mlMac, dat is een MLDonkey (en dus ook Kazaa) client voor de Mac met een vriendelijkere interface.

Bijdrager
    pieter010

MLDonkey is dus een soort eDonkey kloon.

Ik weet niet hoe die werkt maar ik werk veel met eDonkey (en ja er is een OS X versie :lol: ).

Krijg je ergens de melding: LOWID?

eDonkey werkt met het principe: je krijgt wat als je wat geeft. Heb je je uploadspeed soms op 0 gezet?

Je hoeft voor de rest eigenlijk niets te doen. Wanneer het systeem contact heeft met het netwerk wordt je automatisch in queu gezet bij anderen en het downloaden zal automatisch gaan.

Pieter

Bijdrager
    Jur

Hmm,

bedankt voor jullie tips, maar ik heb het er toch maar weer afgehaald.. Vervelend, ik vraag me toch af waarom jullie wel een succesvol alternatief weten te vinden voor kazaa, en al deze programma’s (aquisition, mldonkey, etc) bij mij of niks vinden, of zo ongebruiksvriendelijk zijn dat ik er niks mee kan..

Maar nu las ik ergens dat mldonkey een hoop instellingen heeft aangepast, en dat je moest oppassen dat hij nu ik hem gewoon in de prullenbak heb weggegooid niet allerlei bestanden overal achterlaat. Hoe verwijder ik hem nou goed? en hoe check ik of hij nog open poorten en sporen heeft achtergelaten?

Jur

Bijdrager
    frankdjong

Hoe nu? Lees alleen maar overal dat je miMac [nog] niet moet gebruiken,
    omdat het nogal zijn eigen leven leidt. Of valt het toch wel mee??

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.