12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

ML op usb als hij al geinstalleerd is?

G’middag,

Op een of andere manier heb ik een probleem met inloggen op de Mac App Store…(ik kan wel bij itunes maar niet in de App Store, met hetzelfde inlog ww) maar nu wil ik wel graag ML op die mac…kan ik vanaf mijn air, waar ML al op staat daar een versie van maken op USB-stick en deze op deze mac installeren..( ik heb wel ergens gelezen, dat je voor de installatie een USB-stick met ML kan maken..)

Bijdrager
    wynand

Ik denk dat dit moet werken. Je kan hem opnieuw downloaden.

OS X Lion: Een installatie USB Stick aanmaken

Bijdrager
    poing

Als je mountain lion al hebt geïnstalleerd kan je geen usb-stick versie meer maken. Dit kan je namelijk alleen doen voordat je de daadwerkelijke installatie van mountain lion begint.

Bijdrager
    Yggdrasil

Dat gaat wel hoor poing.

1. Je gaat naar de App Store
    2. Aankopen
    3. Download
    4. Dan verschijnt het scherm om OS X te installeren.
    5. Je klikt nergens op en gaat naar de Programma’s map
    6. Je doet dezelfde stappen (Toon pakketinhoud > …)
    7. Je sluit het scherm van de installatie en het werkt.

Ik heb het zelf zo gedaan. :thumbsup:

Bijdrager
    poing

Oke nickk weer wat geleerd fijne avond.

Bijdrager
    Yggdrasil

:lol:

Bijdrager
    pimoomen

Maar hij zegt dus dat de MAS niet werkt, dus sorry, dan is het niet mogelijk;)

Bijdrager
    Yggdrasil

Mijn methode is wel degelijk mogelijk én de Mac App Store werkt wel, alleen heeft hij een probleem met inloggen. Dat neemt dus niet weg dat het wel mogelijk is.

Als hij dat probleem nog kan oplossen met de Mac App Store, dan lukt het ongetwijfeld.

Bijdrager
    wverveer

thanks, ik ga er mee aan de slag…met de desktop mac heb ik dat probleem met de mas…met mijn airbook niet..

Bijdrager
    Yggdrasil

Download ‘m dan vanaf je Air!:-)

Bijdrager
    wverveer

yep dat doet hij nu..terwijl ML er al op staat…maar hij gaat aan de gang..ben alleen nu benieuwd of ik de download zo kan vinden en op een usb kan zetten…

Bijdrager
    Yggdrasil

Als je Launchpad opendoet staat hij er normaal in. Als de download afgelopen is krijg je een scherm met de vraag om Mountain Lion te installeren. In plaats van daarop te klikken ga je naar je programma’s map en dan volg je de bovengenoemde stappen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.