5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    tvdb314

ML gaat in sluimerstand tijdens downloaden (10.8.1)

In Lion hield het downloaden van bestanden via sabnzbd de MBP altijd keurig uit sluimerstand.

Met ML kwam daar een eind aan. Hij gaat in slaapstand wat er ook op de achtergrond draait. De nieuwe update verbetert hier ook niets aan.

Hebben meer mensen dit? Ik heb een MBP van 2011 met ML 10.8.1.

Bijdrager
    Niels

Ik heb bij “Systeemvoorkeuren –> Energiestand –> tab Lichtnetadapter” de sluimerstand op ‘nooit’ gezet. Let wel op dat je de sluimerstand van het beeldscherm aan laat staan (max. 15 minuten) ivm mogelijk inbranden van je scherm.

Het nadeel van deze methode is dat je de MacBook niet kunt sluiten (tenzij je op een seperaat beeldscherm werkt, dan moet je het deksel eerst sluiten en vervolgens met muis of keyboard uit de sluimerstand halen)

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ja. Hier hetzelfde probleem. Zo goed als alle programma’s behalve Transmission vallen bij mij midden in hun proces uit als de sluimertoets in energievoorkeuren aan staat.

Bijdrager
    tvdb314

Jammer zo’n regressie bug en helemaal jammer dat hij in de eerste update niet opgelost is. Nu maar hopen op de volgende update.
    Denk dat ik het programma Cafeïne eens ga proberen dan kun je iets makkelijker de spaarstand uit en aan schakelen.
    Andere optie is terug naar Lion tot ze dit hebben opgelost. Kan dat met mijn TimeCapsule?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.