3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Vilscon

.MKV & Quicktime-not supported weergeven in Mac Opslag table

Hey guys,

Het is maar een minimaal detail op heel het Mac systeem, maar als je naar Mijn Mac/Opslag gaat, dan geeft ie bij het gedeelte ‘videos’ alleen Quicktime-supported bestanden aan (toch?) Ik wil juist dat ie ook alle andere bestanden, zoals HD MKV mee telt, welke ik dan wel met VLC Afspeel. Zodoende dat ‘overige dingen’ minder wordt dan 50% van mn HDD en juist dat het gedeelte Videos de ‘correcte’ waarde toont.

Is dat mogelijk?

Thanks!

Ps: Sorry voor het laatste tijd flooden van vragen. Ik hoop dat anderen ook profijt krijgen van de gegeven antwoorden

Bijdrager
    Sascha
    Blackvibes op 03 september 2012

dan geeft ‘ie bij het gedeelte ‘videos’ alleen Quicktime-supported bestanden aan

Als dat zo is, dan kan je het gratis Perian installeren. Deze plugin zorgt er voor dat QuickTime ook mkv-bestanden en dergelijke kan afspelen.

Bijdrager
    Vilscon
    Sascha op 03 september 2012
    Blackvibes op 03 september 2012

dan geeft \’ie bij het gedeelte \’videos\’ alleen Quicktime-supported bestanden aan

Als dat zo is, dan kan je het gratis Perian installeren. Deze plugin zorgt er voor dat QuickTime ook mkv-bestanden en dergelijke kan afspelen.

Helaas. Deze oplossing werkt niet. Moet dan ook zeggen dat ik het niet voor elkaar krijg via Quicktime (ook al kies ik voor ‘open met: Perian (open in QT-player)’) een .MKV af te spelen.

En daardoor (denk ik) staat mijn Film waarde nog op 20GB ipv de correcte 90GB en mijn 150GB aan overige niet op de correcte waarde van 80GB:)

Ik wacht geduldig, maar bedankt voor de suggestie!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.