7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    icecream

.mkv ondertitels

Sinds kort download ik films in HDTV 720p maar ik kan daar helemaal geen NL ondertitles voor vinden. Weet iemand waar ik ondertitels kan vinden voor .mkv films?

Moderator
    unSOUND

Welke ondertitels je moet hebben heeft niets te maken met de extensie van de film, maar alles met het programma waar je de films mee kijkt. VLC en Mplayer OS X bijvoorbeeld kunnen gewoon werken met .srt subtitels…

Bijdrager
    icecream

Ja ok dus nu heb ik geprobeerd gewoon een ondertitel te pakken van dezelfde film alleen in HDTV formaat geen HDTV 720p maar nu loopt de ondertiteling dus achter hoe kan ik deze op vertragen of versnellen? Ik gebruik vlc.

Moderator
    unSOUND

Misschien de handleiding van VLC er eens bij pakken ?

Edit: Heb even ge-Google-d voor je:

You can then select the subtitles file by clicking the Browse button. You can also set a few options like character encoding, alignment and size. The delay option allows you to delay the subtitles against the video if they are not in sync. If they are not at the same speed, you might also want to adjust the subtitles framerate.

Bijdrager
    icecream

Ok dus dat kan dus wel moet ik maar even uitvinden dan maar jammer dat ik geen ondertitel met gewoon 720p formaat kan vinden.

Moderator
    unSOUND

Je kunt met TitleLab bepaalde SRT’s openen en aanpassen, ook qua formaat.

Bijdrager
    icecream

ok thanks

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.