15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Pivni Pes

MKV omzetten naar M4V of MP4

Ik heb een aantal delen van een serie en deze zijn in MKV formaat.
    1 deel duurt ±1 uur en het MKV bestand is ±4 gig groot.
    Als ik een DVD formaat met handbrake omzet naar M4V of MP4, dan kom ik meestal uit rond 1 a 1,5 gig
    Nu wil ik de MKV bestand met handbrake omzetten, dat gaat opzicht goed (beeld+geluid), alleen met de onder titels gaat het fout.
    ±7-% van de ondertitels is goed, de rest is weg of vertoont rare tekens.
    Wellicht doe ik het fout.

Bijdrager
    Beech

Gewoon even op het forum zoeken.

Bijdrager
    eugy

Gewoon Plex daarien dan hoef je ook niks om te zetten

Bijdrager
    imacbrielle

ik gebruik roadmovie app om mkv omte zetten naar diverse formaten van mijn keuze je kan zelfs de onder titels aanpassen kijk voor deze app in de app store

Bijdrager
    Beech

Misschien is dit ook iets voor jou.

Bijdrager
    Bianco

Ik gebruik sinds kort airparrot. Kun je gewoon MKV bestanden naar je apple TV streamen.

Bijdrager
    JWB

Twee dingen gaan er bij jou mis (en bij mij in het verleden ook…)

1.
    Extract de subs uit de MKV met iMkvExtract. Bij sommige MKV’s gaan de subs namelijk vreemd doen in Handbrake.

2.
    Dan in Handbrak de volgende instellingen bij het tabblad subtitles kiezen

– Burned in: Aan (optioneel)
    – Default: Aan
    – Srt Language: Dutch
    – Srt Char Code: UTF-8

En dan gaat het goed. Succes!

Bijdrager
    ikkezelluf

Heel simpel en vooral snel met MP4tools en/of subler.

Klik hier

Als het gaat om een aflevering van een serie van om en nabij de drie kwartier dan duurt het omzetten hooguit een paar minuten.

Bijdrager
    Pivni Pes

Het is me gelukt, vannacht, kon niet eerder slapen voor dat ik het voor elkaar had;-)
    Via de 1e link van Beech ben ik terecht gekomen op MKVtools, vanmorgen toen ik uit bed rolde was Handbrake klaar.
    Nu zijn de ondertitels wel goed.

@Eugy, ik gebruik ook Plex en de films staan op een NAS met 2x 2TB schijven, maar met 4gig staat de handel zo vol.
    Nu zijn ze ±1,5 gig en de kwaliteit is nog steeds goed.

@JWB, ik klik burned in nooit aan, zo kan ik altijd nog wisselen, default zet ik altijd wel aan.
    Ik laat de Srt Char Code altijd op standaard staan, dit is ISO-8859-1
    Hiermee heb ik nooit problemen gehad, wat is het voordeel van UTF-8 ten opzichten van ISO-8859-1?

Bijdrager
    JWB

@Pivni Pes: Ik kreeg allerlei vage tekens in de subs. En hiermee gaat het goed.

Bijdrager
    Pivni Pes

Oke, bij Nederlandse ondertiteling ging dat goed, maar bij Tsjechische kreeg ik veel vierkantjes bij letters met een tekentje er boven.
    Zoals een schuinstreepje of een Háček.
    Wellicht gaat het dan ook fout in het Nederlands, ik heb de 4 delen van deze serie nog niet gekeken, alleen even snel er door heen gebladerd om te kijken of het goed was gelukt.

Bijdrager
    mtersteege
    Bijdrager
    Pivni Pes

Yep, ik kan beamen dat het beter is om UTF-8 te hanteren en dat JWB gelijk had(y)

Bijdrager
    k-the-ripper

Met behulp van bv MediaInfo kijken wat er in je .mkv bestand zit, gegarandeerd is dat 9 van de 10x al een H264 video bestand.
    Dan ben je dus echt helemaal verkeerd bezig om met handbrake/IVI of wat dan ook voor mooie programma’s om dit opnieuw te gaan omzetten.
    Wat je dan doet is een H264 video opnieuw een H264 video van te maken (klinkt logisch niet ?:) )
    Meestal volstaat dus om met Subler of mp4tools de boel van mkv naar mp4 of m4v om te zetten.
    Het juiste antwoord was al gegeven in dit topic, vreemd dat niemand er wat mee doet.
    Subler/mp4tools doen over een mkv film hooguit een paar minuten voor zo’n karweitje en je verliest geen kwaliteit wat je met de andere methode wel gaat doen (hoewel misschien minimaal maar toch… )
    Afgezien van het feit dat je computer iedere keer een paar uur vol staat te loeien op al zijn processorcapaciteit voor eigenlijk jan met die korte achternaam

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik denk niet dat je mijn vraag hebt begrepen, daarbij speelt Plex ook gewoon MKV af, dus dat was dan ook niet het punt.
    De bestanden waren ruim 4gb groot, dit was te groot en moest terug naar ±1,5
    Dit is met de hulp van mensen hierboven perfect gelukt.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.