14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Paul26

MKV naar VOB onder OSX

Voordat iedereen zegt; ‘gebruik de zoekfunctie’! Dat heb ik natuurlijk ook wel gedaan, maar het gaf mij geen bevredigend (recent) antwoord.

Ik zal eerst het probleem voorleggen; Ik gebruikte nog steeds windows om mijn HD 720p MKV bestanden naar mijn PS3 te streamen. Ik maakte gebruik van MKV2VOB om de bestanden geschikt te maken voor de PS3. Binnen een minuutje werden de MKV bestanden ‘gemuxed’ naar een VOB bestand. Converteren was dus niet nodig.

Nu heb ik ook mijn laatste connectie met Windows verbroken en zoek dus een makkelijk alternatief voor de Mac. Mijn zoekacties hebben tot nu toe nog niks opgeleverd, alleen oude resultaten waarin gezegd werd dat zoiets voor Mac nog niet bestaat. Is er nu inmiddels voor de Mac ook een programma met diezelfde functie als MKV2VOB? Dus waarin converteren niet nodig is. En wat is anders het alternatief?

Ik kijk uit naar jullie tips! Alvast bedankt!

Moderator
    unSOUND

Nu heb ik zelf geen Playstation 3, dus misschien een domme vraag : Waarom maak je geen MP4 bestand ? Voor zover ik weet zou die moeten werken op een PS3, en dat is vrij makkelijk te doen op een Mac…

Bijdrager
    Paul26

En kan dat dan ook zonder het bestand te converteren zodat het omzetten in1 minuut klaar is?

Bijdrager
    Vinhelper

Wat gebeurt er je gewoon de extensie verandert? (dus de .MKV vervangen door .MP4)

Volgens mij mag ik het officieel geen extensie noemen, dat is de windowsmanier. Op een Mac noem je dat bestandstype, geloof ik.:wink:

Moderator
    unSOUND

Dat kan inderdaad. De vraag zal echter zijn of de PS3 een MP4 bestand lust met daarin een AC3 of DTS spoor…

Moderator
    unSOUND
    Vinhelper op 18 augustus 2010

Wat gebeurt er je gewoon de extensie verandert? (dus de .MKV vervangen door .MP4)

NOOIT DOEN. De extensie is juist een methode om aan het OS door te geven wat voor bestand het is, en de methode van opslag. Je kunt alleen een extensie veranderen als de container hetzelfde is. Maar dat komt maar zelden voor. Enige voorbeeld wat ik zo uit mijn hoofd weet is de MP4 container, die heeft als mogelijke extensies MP4, F4V en M4V. Die kun je dus onderling zonder al te veel problemen veranderen. Maar MKV is een hele andere container dan MP4, en het zal dus alleen werken als OS X slim genoeg is om te onthouden dat het stiekem een MKV bestand is ondanks de veranderde extensie. Maar dat onthoudt OS X dus misschien wel, maar de PS3 niet.

Bijdrager
    Vinhelper

Aha, weer wat geleerd. Van .VOB naar .MPEG2 gaat wel gewoon, dacht ik.

Moderator
    unSOUND

Omdat .VOB en .MPG ook dezelfde container zijn, en met dezelfde decoder geopend worden. Net als Apple’s .CDR diskimage in principe hetzelfde is als de .ISO van Windows. Als de container hetzelfde is lukt het dus vaak wel. Maar een AIFF bestand hernoemen naar een MP3 bestand maakt het nog geen MP3-tje…

Bijdrager
    tvdb314

Volgens mij moet het hiermee wel lukken om te streamen naar de ps3. Is voor osx geschikt.

http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Bijdrager
    Pieterr

mkv -> mp4

Handbrake schijnt het ook te kunnen:
    http://blog.adamnash.com/2008/03/19/how-to-convert-mkv-to-mp4-on-mac-os-x/

Anders: QuickTime Pro plus Perian. Al eerder uitgelegd op dit forum door unSOUND.

Moderator
    unSOUND

Handbrake converteerd de film, die doet dus niet aan pass-through. MPEGstreamclip i.c.m. Perian kunnen direct opslaan als een MP4 container zonder hercodering.

Bijdrager
    Pieterr

Zelf gebruik ik ffmpeg om containers aan te passen, bijvoorbeeld:

ffmpeg -i input.mkv -vcodec copy -acodec copy output.mp4

…maar eigenlijk blijft het geklungel met dat containers aanpassen.:sad:

Bijdrager
    Paul26

Ik zal de gegeven tips eens uitproberen. Ik hoop dat er een passende oplossing bij zit want ik heb geen zin om toe te geven dat het gebruik van Windows toch nog wel zijn voordelen heeft..

Bijdrager
    Mennodeb

http://chipmunkninja.com/[email protected]@

Dit werkt! Chapeau.
    Nu alleen mijn vraag, hoe stel je bij VCL subtitles in?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.