8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    PorscheHD

.MKV naar MP4 (Subler/Handbrake)

Ik heb een vraag,

Ik zet altijd alle filmbestanden om naar MP4/M4V met Subler en dit werkt perfect. Nu had ik alleen een aflevering van een serie en Subler neemt het geluid niet mee….

Nu kan ik het omzetten met Handbrake maar dan ben ik een hoop beeldkwaliteit kwijt (geluid werkt dan wel) daar komt bij dat hij echt vreselijk lang bezig is het 1GB bestand te converteren…..

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    eugy

Ik heb geen direct antwoord op je vraag maar vraag mij wel af hoe jullie subler allemaal werkend krijgen onder de laatste versie van Lion. Dit werkt toch niet? Wellicht is dit de reden voor je probleem?

Bijdrager
    Qmagic
    PorscheHD op 05 januari 2013

Nu kan ik het omzetten met Handbrake maar dan ben ik een hoop beeldkwaliteit kwijt…..

Hoe heb je de instellingen staan? welke preset gebruik je?
    Handbrake geeft juist een zeer goede kwaliteit in het converteren (met de juiste instelling). En ja, renderen kost tijd, afhankelijk van je mac kan het renderen wel een tijdje duren.

Bijdrager
    valentijn12

Bij mij wil het nog wel eens helpen om het geluid op passthrough te zetten in subler

Bijdrager
    nigelllv

Ik gebruik Smart Converter, gratis in de mac app store.

Werkt opzich best snel, tenzij je films met ondertiteling gebruikt. Dan kanhet wat langzamer verlopen.

Bijdrager
    PorscheHD

Subler werkt perfect verder gebruik het voor alles, en ja de nieuwste versie van OSX. Denk alleen dat de audio in dit bestand niet ondersteunt wordt ofzo. Passtrought gaat vanzelf. Krijg ook geen foutmelding ofzo hoor alleen niks. Met films etc gaat dit wel goed.

Handbreak is nu ook gelukt. Moest H264 aanvinken inplaats van MPEG4. Alleen vind ik het wel achterlijk lang duren. (Vandaar dat ik Subler altijd gebruik) hij heeft er nu denk ik wel bijna 2 uur over gedaan…..

Bijdrager
    Liquid

Openen in MPEGstreamclip, en dan de audio exporteren. Vervolgens open je de film in Subler, maar selecteer je het audiospoor niet. Vervolgens kies je in Subler voor import > File, en wijs je de m4a audio aan. Klaar.:smile:

Bijdrager
    PorscheHD

Okay ga ik even proberen! Thx;)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.