14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    McHank

.mkv (mpgv/mpga codec?) speelt niet af

beste mensen,

Situatie: Ik heb een .mkv bestand dat ik graag zou willen kijken, alleen is er geen speler die hem wil openen.

Quicktime: bestand is geen filmbestand
    VLC: na play gebeurd er niets
    Mplayer: ook hier na play gebeurd niets

Wat ik heb geprobeerd:

informatie ophalen over het bestand lijkt niet te lukken. MediaInfo zegt mij alleen dat het bestand 6,52 gb groot is, geeft verder geen informatie over de gebruikte codec. Roadmovie en Visualhub kunnen het bestand niet converteren.

Zoeken op internet leverde mij een paar tips op die helaas niets uithaalden. Ik heb perian voor QT geprobeerd, niets. Ik las over Mplayer maar die geeft ook niets weer. VLC gaf me iets meer informatie: De gebruikte codec lijkt mij mpgv voor video te zijn, en mpga voor audio. Dit zegt mij niet heel veel en google levert niet echt bruikbare informatie op. Kennen jullie dit?

Hebben jullie nog ideetjes? Het heeft me vrij lang gekost om meer dan 6 gig binnen te halen dus opnieuw download heb ik niet veel zin in.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Weet je zeker dat het een .mkv bestand is?

Bijdrager
    McHank

Bijdrager
    remixed

Restore je vlc settings eens. Als dat niet werkt even de nieuwste versie van vlc downloaden (als je die nog niet hebt).
    Bij mij werkt het gewoon prima…. alleen blueray bestanden kan ik niet afspelen:(

Bijdrager
    Steff
    ”McHank”

Ik heb perian voor QT geprobeerd, niets.

Dus je hebt QuickTime zelf niet geprobeerd of wel? Want QuickTime speelt ze heerlijk af met de Perian codec ingebakken, zelfs je illegale films die je van illegale site’s hebt afgeplukt. Open hem eens in QT.

Bijdrager
    McHank

VlC verwijderd en de laatste versie gedownload: nog steeds niets
    QT heb ik uiteraard gewoon geprobeerd: bestand is geen filmbestand
    QT na het installeren van Perian: Bestand is geen filmbestand

Helaas nog steeds niets. Bestand komt van demonoid en in de reacties daar lijkt het bij iedereen te werken. Kan er iets mis zijn gegaan in het downloaden?

Moderator
    unSOUND

Dat is vreemd. Ik heb dezelfde film, en bij mij speelt hij wel. Maar ik heb een oudere versie van QuickTime, omdat de nieuwste versie niet alle plugins goed lijkt te laden…

Bijdrager
    McHank
    ”unSOUND”

Dat is vreemd. Ik heb dezelfde film, en bij mij speelt hij wel. Maar ik heb een oudere versie van QuickTime, omdat de nieuwste versie niet alle plugins goed lijkt te laden…

kan ik downgraden naar een lagere versie? Ik zal even googleën (schrijf je dat zo?) naar de 6 of de begin 7 reeks..

Bijdrager
    hobbes2210

QT 7.4 is al genoeg.

Heeft er iemand al ervaring met QT 7.5.5???

Bijdrager
    McHank

ik heb QT 7.4.1 gevonden maar kan het niet installeren omdat er recentere versie opstaat. Ik heb quictime verwijderd met appzapper maar hij geeft dit nog steeds. Vergeet ik een bestand?

EDIT: Nog steeds Qt 7.5.5 maar na heel wat klikken kreeg ik van vlc deze melding:

Bijdrager
    sven-

Gebruik Pacifist om te downgraden naar een lagere versie van QuickTime.

Bijdrager
    eklein

Ziet er uit als het bestand dat ik ook heb in bytes is de mijne exact 6.999.462.759 bytes groot. Als dit bij jouw ook zo is draai dan eens vanuit een terminal:

md5 /pad naar/Batman.Begins.2005.720p.HDDVD.DTS.x264.mkv

Mijn exemplaar levert: 859daa4b7a17327719441c59027e4b42

Indien dit niet gelijk is is het of een ander bestand of je bestand is corrupt. Indien dit gelijk is zou het met VLC 0.8.6h af te spelen moeten zijn. Ik denk overigens dat hij corrupt is want VLC zou als video avc1 en voor de audio dts moeten aangeven als codec. Met een beetje mazzel is dit alleen het eerste blok.

De meeste bittorrent clients oa Transmission en Azureus hebben de mogelijkheid om de data te testen en foutieve blokken opnieuw te downloaden.

Bijdrager
    McHank
    ”eklein”

Ziet er uit als het bestand dat ik ook heb in bytes is de mijne exact 6.999.462.759 bytes groot. Als dit bij jouw ook zo is draai dan eens vanuit een terminal:

md5 /pad naar/Batman.Begins.2005.720p.HDDVD.DTS.x264.mkv

Mijn exemplaar levert: 859daa4b7a17327719441c59027e4b42

Indien dit niet gelijk is is het of een ander bestand of je bestand is corrupt. Indien dit gelijk is zou het met VLC 0.8.6h af te spelen moeten zijn. Ik denk overigens dat hij corrupt is want VLC zou als video avc1 en voor de audio dts moeten aangeven als codec. Met een beetje mazzel is dit alleen het eerste blok.

De meeste bittorrent clients oa Transmission en Azureus hebben de mogelijkheid om de data te testen en foutieve blokken opnieuw te downloaden.

mijn bestand is 6.996.099.358 bytes.. Dus helaas niet helemaal gelijk. Ik heb ook echt geen terminal ervaring behalve copy paste, dus ik weet niet hoe ik het pad naar het bestand moet uitschrijven. Waarmee moet ik beginnen? (is er een soort c: schijf methode als in windows of hoe werkt dit op de mac?)

Ik ga even pacifist proberen!

EDIT: heb nu QT 7.4.1 en krijg de volgende melding:

krijg dit echter bij elke film die ik probeer, google leverd niet zoveel op. het zou mss kunnen liggen aan een component maar ik heb ze allemaal al eens weggenomen uit de quicktime map en dat maakte geen verschil..

Bijdrager
    McHank
    ”eklein”

Ik gebruik alleen maar X-torrent, ik denk dat ik Azureus ook eens ga proberen. Nieuwsgroepen zijn te prefereren maar ik deel mijn internet met 4 andere mensen en die gaan niet heel blij zijn als ik alle snelheid afsnoep. Daarom de keuze voor torrents die ik een paar uur per dag aan kan zetten.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.