12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    RTM85

*.mkv HD films branden op Blu-ray

Ik heb Toast 9 met Blu-ray plug-in, ik heb een Blu-ray brander, en HD films in de .mkv bestandsvorm die ik wil branden. Als ik deze naar Toast sleep dan zegtie dat het een unsupported file format is. Hoe krijg ik deze toch gebrand?

QuickTime kan deze bestanden ook niet openen dus converten hiermee behoort niet tot de opties. iSquint kan geen HD resoluties aan.

Iemand idee├źn of suggesties?

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Triumph

MKV to MOV: Convert Video from MKV(Matroska Video) to MOV(QuickTime Movie)

http://www.riverpast.com/en/support/tutorials/convert/mkv/mov.php

en dan in toast

Bijdrager
    RTM85
    ”Triumph”

MKV to MOV: Convert Video from MKV(Matroska Video) to MOV(QuickTime Movie)

http://www.riverpast.com/en/support/tutorials/convert/mkv/mov.php

en dan in toast

Ehh….. Dat is voor Windows!

Bijdrager
    GrizzDesign

Hoezo kan QuickTime deze niet afspelen ?

‘tis toch H.264 ? Speel ik hier wekelijks af via zowel VLC als QuickTime (met Perian welliswaar, maar dit maakt volgens mij niks uit)

Hoe dan ook, exporteren kan vanuit VLC ook. En vanuit QuickTime (Pro/Perian) ook.

EDIT: ‘k heb het ff geprobeerd en het lukt hier met een 1 minuut .mkv bestand (het Blu-Ray demo fimpje dat ik heb gedownload en is in 1920p met H.264), succesvol geconverteerd/exporteerd naar het iPod formaat (als voorbeeld).

Bijdrager
    RTM85

Nou QuickTime doesn’t regocnize the file, en in VLC zie ik nergens eenm knopje ‘export’ hoor! Of mis is plug-ins ofzo?

Bijdrager
    fnk

VLC kan alleen afspelen.

Moderator
    unSOUND
    ”GrizzDesign”

Hoezo kan QuickTime deze niet afspelen ? ‘tis toch H.264 ?

Dat is de codering… Het gaat er om in welke container die zit. En de Matroska container zit niet standaard in QuickTime’s pakket.

”GrizzDesign”

Speel ik hier wekelijks af via zowel VLC als QuickTime (met Perian welliswaar, maar dit maakt volgens mij niks uit)

Dit maat dus juist WEL uit… Juist door Perian opent QuickTime de MKV wel. Overigens sla ik de film altijd gelijk op als .MOV, dan heb ik daarna Perian niet meer nodig voor het afspelen.

Bijdrager
    RTM85

Maar wat is Perian dan? Een plugin voor QT ofzo? Want het laatste bericht klinkt wel goed!

Moderator
    unSOUND

Perian is inderdaad een plugin voor QuickTime. Het zorgt er voor dat QuickTime MKV containers kan openen. Nadeel van Perian is echter dat de beeldkwaliteit van de film wel minder is, en dat QuickTime wat instabieler is. Daarom dus dat ik altijd MKV bestanden open en gelijk opsla als MOV. Dan hoef ik na het opslaan de Perian plugin niet meer te gebruiken.

Perian staat hier:

http://www.perian.org/

Alle andere QuickTime plugins staan op mijn website, en in de Sticky:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=39761

Bijdrager
    GrizzDesign

Met “Oplaan als .mov” bedoel je het bestand re-namen ? Of zit hier meer achter.

Betreft export:

In VLC zit dit onder het menu. Hiet het proces in 7 afbeeldingen (5 stappen):

Allereerst: Open het bestand in VLC (dat het dus in je afspeellijst staat).
    Daarna de onderstaande stapjes.

Kies Streaming/Export Wizard vanuit het menu.

Stap 1: Vervolgens in plaats van Stream, de tweede optie “Transcodeer”

Stap 2: Opnieuw kiezen we niet voor een stream, maar voor een bestand in onze afspeellijst

Stap 3: Bepaal het formaat van output van zowel Audio als Video, ook de bitrate is hier instelbaar.
    (Als je alleen de container wilt veranderen en de inhoud niet wilt veranderen, scroll dan naar beneden voor alternatief)

Stap 4: Nu kun je kiezen welke container je wilt gebruiken, afhankelijk van de output settings van Stap 3 staan hier andere opties.

Stap 5: Tot slot kiezen waar het bestand moet worden opgeslagen (bij het typen van de naam, geen extensie intypen, dit word automatisch toegevoegd naar aanleiding van je keuze in Stap 4.

Klik op “Voltooien”:D

Nu ‘speelt’ VLC de video af, maar dit keer niet als beeldweergave maar als transcoder.
    Nadat de video helemaal is afgespeelt, is het bestand klaar op de eerder aangewezen plaats.

ALTERNATIEF : Alleen container wijzigen

Alles identiek aan bovenstaande behalve stap 3 en 4:

Stap 3: Alternatief

Stap 4: Alternatief

GrizzDesign

Moderator
    unSOUND
    ”GrizzDesign”

Met “Oplaan als .mov” bedoel je het bestand re-namen ? Of zit hier meer achter.

Van bestanden de extensie veranderen moet je NOOIT doen. Dat werkt namelijk nooit. Ik bedoelde gewoon de film openen in QuickTime, en daarna kiezen voor “Opslaan als”.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.