11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Finne

.mkv en apart .srt bestand

Hallo,

ik heb een film in .mkv formaat, de nederlandse ondertitels zijn toegevoegd als .srt bestand.
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat de nederlandse ondertitels mee afgespeeld worden?

Bijdrager
    xionix

opstarten met vlc media player en dan bij ondertiteling kijken en het srt bestand selecteren. Het beste is om te zorgen dat de twee in dezelfde map staan en dezelfde naam hebben.

Bijdrager
    stavos

-Geef beide bestanden dezelfde naam
    -Zet de bestanden in dezelfde map
    -MKV openen in Quicktime
    -Film kijken

Bijdrager
    Scrooge McDuck

De bestanden samenvoegen (muxen) tot 1 bestand met MKVToolnix. Dan heb je een Mkv bestand met een videospoor, audiospoor en een ondertitelingspoor.

In Vlc: video->ondertitelingspoor.

Bij de meeste media servers worden ze aangeven.

Bijdrager
    stavos

Als ik ondertitel “toevoeg”, is dat gewoon in de vorm van een los .srt bestandje met dezelfde naam in dezelfde map. Niets moeilijk doen, QT doet de rest. Gebruiksgemak FTW!

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Excuses, ik dacht dat hij het al gemuxed had.

Bijdrager
    Xentro
    stavos op 06 augustus 2010

Als ik ondertitel “toevoeg”, is dat gewoon in de vorm van een los .srt bestandje met dezelfde naam in dezelfde map. Niets moeilijk doen, QT doet de rest. Gebruiksgemak FTW!

Hoe speel jij mkv files af met qt ?

Bijdrager
    Sascha

Door Perian te installeren.

Bijdrager
    stavos

Excuus. Dat is zo’n standaard geworden bij mij dat ik dat vergeet te melden.

Sleutelbeheerder
    Night

En in VLC hoeven de film en ondertiteling niet eens de zelfde naam te hebben. Gewoon de film laden en dan de ondertitels apart te laden:

Bijdrager
    Finne

Het is gelukt, bedankt allemaal!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.