12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Yannes

.mkv editen

Ik heb een .mkv film van 15 gb waarvan ik de eerste paar seconden wil afknippen. Het is opzich vrij makkelijk in Quicktime Player 7, maar ik wil hem niet in .mov formaat opslaan, maar gewoon in .mkv zodat ik hem elke moment simpel kan remuxen en zodat hij hetzelfde formaat als alle andere films heeft (andere reden is nog dat hij de film van 15 gb –> 6 gb verkleint, en ik denk niet dat dit ten goede komt aan de kwaliteit)

Is er misschien een alternatief om de .mkv gewoon te editen en uiteindelijk weer in .mkv formaat te kunnen opslaan?

Moderator
    unSOUND

Dat hij de film van 15 naar 5 GB verkleint gebeurt alleen als je de film exporteert. Als je de film gewoon opslaat in MOV formaat gebeurt er helemaal niks met de kwaliteit.

Maar ik denk dat je dan op tools als Mkvtoolnix en MKVtools. Maar makkelijk is dat denk ik niet.

Bijdrager
    Yip

knal em in Final Cut, delete de hele film behalve de eerste paar seconden en exporteren in origineel formaat.

Moderator
    unSOUND

Sinds wanneer kan Final Cut exporteren naar MKV ?

Bijdrager
    Maverick9898
    unSOUND op 20 augustus 2010

Sinds wanneer kan Final Cut exporteren naar MKV ?

Ik wou net zeggen. Final Cut exporteert niet naar .mkv. Maar het lijkt mij nogal veel moeite voor die paar seconden. Een film kijk je toch niet 20.000 keer per jaar? Dan kan je toch de moeite nemen om ‘m even door te spoelen;)? Of zie ik dat verkeerd?

Moderator
    unSOUND

Ik zou de film gewoon openen in QuickTime, de seconden eraf knippen de film opslaan als MOV. Mocht je de MKV willen bewaren kun je de film eventueel zelfs opslaan als een film met verwijzingen, waardoor je een MOV bestand van een paar mb krijg, die zijn informatie uit de MKV haalt. Dan heb je je film met een paar seconden minder, en je hebt de MKV bewaard.

Bijdrager
    Yip

Wat voor waarde hecht je nou aan .mkv? Je exporteert hem toch gewoon als een ander bestand, dat doet FC prima, dus kwaliteitsverlies is nauwelijks merkbaar.

Moderator
    unSOUND

Maar zoals gezegd, waarom exporteren ? 9 van de 10 keer zit er gewoon een H.264 spoor in een MKV, dus gewoon opslaan als MOV of MP4 en klaar ben je converteren kost alleen maar extra tijd en levert niks op.

Bijdrager
    HakanB

ik heb een iets kleinere film (mkv) waar ik een aantal seconden uit wil halen, maar ik kan em niet openen in Quicktime wel VLC player?? maar weet iemand een goed programma om dat stukje te knippen en er een film van te maken, (volgens mij kan je met VLC alleen afspelen toch)??

Moderator
    unSOUND

Als je Perian hebt geinstalleerd kun je de MKV openen en bewerken met onder andere MPEGstreamclip en QuickTime Pro.

Bijdrager
    HakanB

Quicktime Pro?? dat bestaat toch niet meer.. tenminste ik zit op Lion..

Moderator
    unSOUND

Tuurlijk bestaat dat. Zolang je Pro gekocht hebt en meegeinstalleerd hebt bestaat het. En maar goed ook, want QuickTime X zuigt vergeleken met QuickTime Pro.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.