21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Ikea

MKV converteren

Ik heb een MKV bestand die ik in Itunes wil zetten maar Itunes kan ‘m niet zien. Inmiddels al de hele middag aan het zoeken en heb zo’n beetje alle mogelijkheden gehad (die ik begreep, want het blijft ingewikkeld).
    Ik heb nu Perian in Quicktime en kan de film nu dus wel zien. Alleen… niet in Frontrow en synchroniseren met Iphone. In

Kan iemand mij in beginnerstaal aub helpen wat ik nu moet doen?

Bijdrager
    jackybe67

Met quicktime pro kun je dit converteren.

Bijdrager
    mollie319

of een paar knaken aan VisualHub spanderen
    http://www.techspansion.com/visualhub/

daarmee kun je een .mkv omzetten naar diverse formaten!

zit je alleen nog te klooien met je ondertitels….:-(

Groeten,

marcel

Bijdrager
    jackybe67

Bij mij lukte het met Visualhub niet en wel met Quicktime Pro …….

Bijdrager
    Ikea

Zoiets had ik ook al gelezen op http://forum.videohelp.com/topic330527.html

Volgens mij moet de boel worden geconverteerd naar MP4 maar voordat ik dit aanschaf wilde ik dit zeker weten.

Dus bedankt voor de suggesties. Ik wil er best geld voor uitgeven maar dan moet ik wel zeker weten dat ik ermee geholpen ben.

Dus.. wat is de beste oplossing? QT Pro of Visual Hub?

Bijdrager
    sven-

Perian component aanzetten en met QuickTime opslaan als .mov is ook nog een mogelijkheid.

Bijdrager
    Steff

Zoals unSOUND al vaker heeft vertelt en het ook aan mij heeft wijsgemaakt: Openen in QT (al dan niet Pro) en ‘opslaan als’ een film met extentie ‘.mov’. Prettige avond nog.

Bijdrager
    Ikea

Bewaar als… is een functie van QT Pro, dus ga deze maar aanschaffen. Nogmaals bedankt, ben benieuwd!

Bijdrager
    Ikea

Het is gelukt! Staat nu netjes als .mov file in ITunes.
    Nog een laatste vraagje… Wat moet ik nu kiezen in QT Pro als optie voor de Iphone? Als ik – exporteer- kies, krijg ik een menu met de volgende opties: Film naar:
    3G
    FLC
    IPhone
    IPhone (mobiel)
    MPEG4

en anderen maar dat spreekt vanzelf dat dit het niet is, bijv. afbeelding en afbeeldingenreeks.

Bijdrager
    Steff

iPhone maar gewoon doen? Proberen kan geen kwaad. Zo lang duurt het ook niet. :)

Bijdrager
    Ikea

Ik heb Iphone gekozenen hij geeft 3 uur en 43 minuten aan, dus hij is wel even zoet.

Bijdrager
    Steff

Hij zal wel eerder klaar zijn. Gelukkig komt Real Madrid straks op Nederland 3 dus kan je altijd nog erg goed voetbal kijken als hij bezig is. :wink:

Bijdrager
    Ikea

Ik wil niet lullig doen, maar vind dit leuker dan voetballen kijken,hi,hi,hi.
    Ik ga lekker verder experimenteren. Veel plezier met voetballen,joh!

Bijdrager
    Aidovive

Kan Handbrake dit niet eigenlijk? Ik weet dat Handbrake veel formaten kan omzetten, incl subs, maar weet niet of mkv daar ook bij hoort.

Bijdrager
    Ikea

Even een update:

Film was netjes doot QT Pro omgezet naar .mov; daarna exporteer gekozen naar IPhone formaat

QT Pro heeft totaal 5,5 uur staan exporteren. Kreeg daarna de melding dat het is mislukt. Klopt ook, kreeg ‘m niet geopend en bestand (m4v) was 0Kb.

Handbrake geeft: no valid source found

Een andere film geprobeerd in QT, deed er 9 minuten over en het beeld was prima maar geen geluid.

Nu weer QT Pro aan het werk gezet en hij staat nu alweer 2,5 uur te werken.

Bijdrager
    sven-
    ”Aidovive”

Kan Handbrake dit niet eigenlijk?

Nee, HandBrake is alleen bedoeld en geschikt voor het omzetten van DVD’s naar een ander formaat. Dus alleen video_TS mappen worden als bron ondersteund.

@ Ikea: je kunt ook iSquint proberen om de .mov om te zetten naar een voor de iPhone geschikt formaat.

Bijdrager
    Ikea

Sven, ik heb ISquint gedownload en is nu bezig:

Hij geeft aan nog 252 minuten nodig te hebben. QT is nog steeds bezig met dezelfde film en geeft aan nog 2 uur en 38 min nodig te hebben.

Ben benieuwd… wordt vervolgd.

Bijdrager
    Ikea

Eerste resultaat:

QT Pro is klaar en ik kreeg de volgende melding: Mislukt: qtKitErrorCatchAll (-120)

Nu nog wachten op ISquint (nog 71 minuten)

Jeemig, het moet toch niet zo moeilijk zijn!

Bijdrager
    Pieterr

Probeer anders eens een keer met MKVTools.

Bijdrager
    Ikea

He,he, hij is klaar en het werkt.
    Ik denk dat ik hem ’s nachts moet laten converteren, dan kan hij er zolang over doen als hij zelf wil.

Dank je wel voor het meedenken. Ik heb nu in ieder geval een werkende oplossing.

Pieterr, MKV Tools had ik ook al geprobeerd maar om een of andere reden, schoot ‘ie in de knoop.

Moderator
    unSOUND

Die melding van QuickTime ( qtKitErrorCatchAll ) kan betekenen dat een codec conflict is. Perian ( en andere plugins gebaseerd op ffmpeg ) willen dat nog wel eens veroorzaken.

Wat je kunt doen is het volgende:

• Perian installeren en de MKV openen.
    • De film opslaan als een MOV. ( opslaan als, niet exporteren )
    • QuickTime afsluiten.
    • Perian en andere plugins uitschakelen ( gewoon even uit de map halen )
    • De MOV openen en proberen te exporteren.

Als het dan wel goed gaat is er inderdaad een plugin die om de één of andere reden een conflict geeft.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.