6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Aeschere

.mkv bestanden streamen

Hallo,

Al een tijd geleden dat ik hier ben geweest. Al enige tijd een tevreden mac gebruiker (zelfs pas geleden mijn eerste certificaat binnen gehaald) maar loop nou toch tegen een probleem aan waar ik wat hulp bij kan gebruiken.

Ik speel .mkv bestanden via VLC op een 15″ macbook pro uit 2010. Deze stuur ik via de mini display port met een hdmi adapter en hdmi kabel door naar mijn tv. Geluid en beeld komen door, so far so good.
    Echter het beeld (en geluid) hapert regelmatig bij het afspelen van het bestand, soms staat het stil de andere keer wordt het beeld vervormd (pixels, lage refresh rate etc). Dit is niet het geval als ik het bestand op mijn macbook pro afspeel. Tevens wordt de macbook pro ook ontzettend langzaam.

Is hier wat aan te doen? Ik heb de energy settings al zo ingesteld dat hij niet in slaapstand gaat als hij in het stroom hangt, de display settings blijven ook altijd op het hoogst mogelijke staan. Alle andere programma’s zijn afgesloten en airport staat uit. Frontrow/quicktime happen het bestand niet dus VLC is tot nu toe het enige programma dat ik kan gebruiken om het bestand af te spelen.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    victor93

Probeer het programma Plex eens, heeft bij mij ook geholpen, en dat is zelfs op een macbook uit 2007.

Bijdrager
    guide506

Vreemd, misschien VLC opnieuw installeren of Plex gebruiken? Bij mij haperde films op m’n externe scherm op het moment dat m’n bureaubladafbeelding automatisch veranderd werd, dit uitschakelen via Systeemvoorkeuren scheelde een hoop schokkerige beelden.

Bijdrager
    Aeschere

Een verlate reactie.

Bedankt voor de suggesties. Plex gedownload en het ziet er allemaal best netjes uit. waarschijnlijk kijk ik erover heen maar ik mis de optie om de video te laten streaming naar de hdmi tv?

Kwam er ook achter dat ik met een verouderde VLC versie de bestanden afspeelde. De laatste update geinstalleerd en nu maar kijken of dit wel werkt.
    Morgen horen jullie het:)

Moderator
    Rivanov

Optie missen om video te laten ‘streamen’ naar de TV?
    Je TV is gewoon een extern scherm. Daar zet je Plex op en klaar.

Bijdrager
    Aeschere

Ja dat zou je denken maar ik zie de optie niet, kan aan mij liggen natuurlijk.

Net weer een paar .mkv bestanden gekeken nadat ik VLC heb geupdated en ik heb eigenlijk nergens meer last van. Wel vreemd dat het ontbreken van een update je mac zo langzaam kan laten worden.

Het werkt in ieder geval weer zoals het hoort. Alsnog bedankt voor de suggesties.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.