15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Solidrocketbooster

MKV, AVI etc support in Quick Look (Mavericks)

Is het hier iemand al gelukt om een MKV, AVI etc te openen met Quick Look?

Bijdrager
    NeXT
    Bijdrager
    Solidrocketbooster
    NeXT op 29 oktober 2013

http://www.onemorething.nl/community/topic/bekijken-avi-bestanden-lukt-niet-in-mavericks/

Nope jouw input, dat mocht niet baten. Goed geprobeerd dat wel. Misschien was ik niet duidelijk genoeg dus heel even een voorbeeld na het uitvoeren van jouw suggestie:

Ja nog geen voorvertoning (preview met Quick Look) zoals je ziet?

Quick Look is een functie waarmee je een voorvertoning (preview) hebt van een bestand in finder door op het bestand te staan en dan je spatiebalk in te tikken. Dus heel even een voorbeeld van een MP4 en hoe ik het ook zou willen hebben voor zoals ik in de titel al aangeef MKV, AVI etc :

Perian is geïnstalleerd:

De vraag blijft nog staan,helaas. Is het hier iemand al gelukt om met Quick Look voorvertoning te krijgen van MKV, AVI etc?

Bijdrager
    Solidrocketbooster
    Bijdrager
    Nikita

Heeft het ook niet wat te maken met welk programma het wordt geopend? Ik heb bijvoorbeeld dat geen enkel bestand dat aan VLC gekoppeld is, met QuickLook is te bekijken. Koppel ik dat bestand aan QuickTime, dan werkt het wel.

Bijdrager
    MacTS
    Solidrocketbooster op 29 oktober 2013
    NeXT op 29 oktober 2013

http://www.onemorething.nl/community/topic/bekijken-avi-bestanden-lukt-niet-in-mavericks/

Perian is geïnstalleerd

Perian zorgde in voorgaande versies van OS juist voor Quick Look. Dat werkt niet meer in Mavericks en de berichten zijn dat het ook niet meer geupdate wordt.

Bijdrager
    Solidrocketbooster
    Nikita op 29 oktober 2013

Heeft het ook niet wat te maken met welk programma het wordt geopend? Ik heb bijvoorbeeld dat geen enkel bestand dat aan VLC gekoppeld is, met QuickLook is te bekijken. Koppel ik dat bestand aan QuickTime, dan werkt het wel.

Heb jij een MKV of AVI bestand? Selecteer deze eens in je finder en druk op je spatiebalk om Quick Look te activeren. Zie je een voorvertoning zoals je dit hebt met een MP4 videobestand? Ik ben benieuwd naar jouw screenshot..

Bijdrager
    Solidrocketbooster
    MacTS op 29 oktober 2013
    NeXT op 29 oktober 2013

Perian is geïnstalleerd

Perian zorgde in voorgaande versies van OS juist voor Quick Look. Dat werkt niet meer in Mavericks en de berichten zijn dat het ook niet meer geupdate wordt.

Vandaar dat ik zeg “Ah het kan nog steeds niet”. Dus het antwoord blijft, het is hier niemand gelukt om met Quick Look een preview te krijgen van MKV, AVI etc bestanden.

Bijdrager
    KarelWillem

Zal ik hier de vraag ook nog eens stellen:
    Kan ik in Mavericks Perian dus gewoon helemaal verwijderen?

Of maak ik het dan nog erger?:)

Bijdrager
    MacTS

Ik weet dat je de vraag al eens eerder gesteld hebt, Karel-Willem. Ik heb het inmiddels verwijderd. Het maakt schijnbaar (da’s wat anders dan blijkbaar) geen verschil.

Bijdrager
    Solidrocketbooster
    KarelWillem op 29 oktober 2013

Of maak ik het dan nog erger?:)

Ik heb helaas geen ja of nee antwoord voor je. Zelf heb ik Perian verwijderd en alles lijkt te werken want MKV en AVI formaten speel ik af met VLC. Maar als jij iTunes gebruikt dan converteer jij de bestanden toch naar MP4 toch? Handbrake werkt nog prima ook zonder Perian.

Bovendien als je nu met Quicktime MKV files wil openen dan zal QT deze proberen te converteren. Ik stop dit proces zelf zodra ik per ongeluk QT heb geopend om iets te bekijken. Dus ik weet niet of dit lukt met QT en bovendien vind ik Handbrake fijner om te converteren.

Check even hier voor wat meer informatie:
    Perian

Bijdrager
    JJmac

Ik gebruik Perian al jaren niet meer.

Bijdrager
    KarelWillem
    KarelWillem op 29 oktober 2013

Ik heb helaas geen ja of nee antwoord voor je…. Maar als jij iTunes gebruikt dan converteer jij de bestanden toch naar MP4…?…

Nee. ik converteer helemaal niets meer.
    Films gaan met Beamer naar de Apple TV.
    En op de iPad leest OPlayer HD ook alles.

Ik ga Perian gewoon weg gooien.

Sleutelbeheerder
    Night

Wijs besluit;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.