9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    JohnHenry

.mkv afspelen op Bravia TV via Apple TV ?

Hey ik zit met de volgende situatie.

Ik heb hier een Drobo staan (aangesloten op mn netwerk) vol met Films en Series,
    Ik zou deze ook graag eens op mijn Sony Bravia tv willen bekijken.
    Probleem is dat Sony .mkv format niet ondersteunt.

Dus ik zoek een oplossing om vanaf Drobo via bv Apple TV deze .mkv bestanden aftespelen op de Bravia.

Is het mogelijk om dat via een Apple TV te doen ? kan deze connectie maken met mn Drobo en de .mkv files afspelen of heb ik een andere media box nodig hiervoor ?

Bijdrager
    Nikita

Bij mijn weten niet; je kan MKV’s niet in iTunes plaatsen en dus niet syncen (of streamen) naar een AppleTV.

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt op een AppleTV flink wat meer formaten afspelen als je er aTV Flash op installeert.
    http://firecore.com/atvflash
    (Voor de AppleTV 3 zul je daarvoor nog even geduld moeten hebben.)

http://www.macworld.com/article/1145656/atvflash4_review.html

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Wat je wel zou kunnen doen is de .mkv bestanden kunt converteren. Ik doe dat met handbrake, gratis programma dat goed werkt.

Als het om meerdere films gaat, dan zal dat wel even wat tijd in beslag nemen, want afhankelijk van de grootte duurt het soms zelfs in de buurt van een uur om een film te converteren. (bij films van 1080p BluRay van 6gb duurt het ongeveer een uur bij mij.

Bijdrager
    baziel

Converteren is een optie, hoewel dat met Handbrake veel te lang gaat duren.
    Als je Subler gebruikt dan zet de je mkv in een andere container en gaat het converteren veel sneller aangezien deze niet elke picture frame opniew codeert.

Hier je kan een kort stappenplan bekijken. Je kan ook metadata (beschrijving, acteurs, artwork enz) toevoegen via de app. Je kan ook handmatig ondertitels toevoegen via een srt bestand en deze manueel aan of afzetten tijdens het spelen van het bestand achteraf. En als je bestanden groter zijn dan 4GB dan mag je niet vergeten 64 bits chunk offset aan te vinken bij het bewaren:)

Ik gebruik het al een hele tijd en ik vind het top! De m4v formaten werken perfect op de Apple TV.

Bijdrager
    ikkieman

Wat ook kan is op je Mac een programma installeren dat airvideo server heet. Op je iPhone vervolgens de app kopen (€4 uit m’n hoofd) en vervolgens de conversie live door je Mac laten doen. Dit vervolgens via AirPlay naar je Apple tv streamen. Doe ik hier ook zo ongeveer.

Bijdrager
    Qmagic

Handbrake is inderdaad een goed programma, maar moet wel het video volledig opnieuw converteren.
    Je hebt ook programma’s zoals iFlicks en iVI (zie mac app store) die mkv container omzetten naar een m4v container. En deze wordt vervolgens in iTunes gezet om naar je appletv te streamen.
    Deze programma’s kunnen dus het video (h.264 codec) 1:1 doorzetten, dus zonder te converteren, deze maken alleen een AAC stereo track aan (AC3 wordt ook 1:1 doorgezet) in de m4v container (omdat een appletv/iphone/ipad deze structuur vereist). Tevens wordt er alle metadata erbij gezet.
    srt ondertitels worden ook mee omgezet (iVI doet dat iets beter dan iFlicks).
    Deze omzetting gaat zeer snel.

Bijdrager
    Klompje

Beamer gebruik ik om MKV bestanden naar de appletv te streamen.

‘Beamer’ streamt video van Mac naar Apple TV

Werkt prima. Geen jailbreak nodig.

Bijdrager
    JohnHenry

Is het mogelijk om via aTVFLash mkv te streamen vanaf een mac in huis of via n Drobo aan te sluiten aan de Apple TV ?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.