9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    carpebios

MKV afspelen onder MacosX

Ik zit al een tijdje met een probleem.

Ik heb een mkv bestand van een 7,5 gig.
    Deze container bevat een h.264 codec maar is helaas niet via quicktime af te spelen terwijl apple wel verteld hoe goed h264 maar niet is, en met quicktime is af te spelen. Helaas dus. Nu heb ik op macos X met vlc en mplayer het bestand proberen af te spelen, maar dit werkte helaas niet. Alles stotterde, beeld bleef soms meer dan 10 seconde vast staan en dergelijke :cry:

Toen heb ik het via bootcamp op windows XP geprobeerd met windows media player classis.
    Dit werkte in 1x helemaal goed. Zonder haperingen of iets dergelijks :?

Nu wil ik eigenlijk een beetje onafhangelijk worden van windows xp, en het ook via macos X goed kunnen draaien. Dit wil mij echter niet lukken. Heeft iemand een idee/oplossing voor dit probleem?

Hoe krijg ik het wel goed draaiend onder macosX en is er misschien een mogelijkheid om hem wel om te zetten naar een mp4 of mov formaat zodat ook quicktime het af kan spelen?

Bijdrager
    Blacksheep13

Ik ken veel video bestands namen…. maar wat is een mkv bestand?

Bijdrager
    japser909

russisch dingetje
    google nou is op mkv+file+macosx :x

Bijdrager
    wimbers

een .mkv (matroshka video container) van 7,5 GB is waarschijnlijk een video op 1920×1080. daar heb je in principe genoeg kracht voor met je intel mac (tenzij je een core solo mac mini hebt, die is aan de magere kant)

als het je niet lukt kan je proberen met een progsel als visualhub de boel te converteren naar een lagere resolutie en een andere container (.mp4 bijvoorbeeld, kan je hem in frontrow afspelen)

Bijdrager
    carpebios

een .mkv (matroshka video container) van 7,5 GB is waarschijnlijk een video op 1920×1080. daar heb je in principe genoeg kracht voor met je intel mac (tenzij je een core solo mac mini hebt, die is aan de magere kant)

als het je niet lukt kan je proberen met een progsel als visualhub de boel te converteren naar een lagere resolutie en een andere container (.mp4 bijvoorbeeld, kan je hem in frontrow afspelen)

ik heb dus een macbook pro (intel) dual core.
    Onder windows xp trekt hij het met gemak, maar onder macos X dus niet.

Ik ga het zeker proberen om hem naar een ander formaat te converteren. Bedankt voor de tip!
    Ik laat weten of het gelukt is

Heb het programma gedownload, en een demo van 2 minuten laten converteren naar mp4.
    Werkte perfect! Ik heb meteen een licentie gekocht voor het programma.

Bedankt!

Geblokkeerd
    Anoniem

Het programma VLC Player (even googlen) werkt goed met MKV bestanden.
    Voordeel van MKV bestanden is dat je meerdere subtitles in 1 film kan stoppen,
    terwijl de film net zo te gebruiken is als een AVI-bestand.

Je hoeft dus niet (als je van die anime-fansubs bekijkt) 5 verschillende subtitles
    apart te embedden + bewaren + uploaden, maar gewoon 1 film + 5 subs uploaden.
    Scheelt bandwidth, tijd en HD-space:)

Het programma ffmpeg kan deze films overigens omzetten naar een ander formaat:)

Bijdrager
    diotav

HD-bestanden op een Mac spelen grotendeels niet af .. vooral die .MKV-files zijn vaak niet te doen. Het is wachten op een volgende VLC-update en hopen dat er meer support voor dit bestandstype inzit en ook voor .EVO (HD-DVD) en .M2TS (Blu-Ray)

Bijdrager
    Brimme

mkv speelt prima af op mijn mbp hoor, download dagelijks hd films die ik op deze manier op mijn plasma bekijk

Bijdrager
    J. Radstake

MPlayer OsX en VlC player kunnen die bestanden prima afspelen:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.