8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    brok

.mkv afspelen in vlc player

Ik probeer het bestand prison.break.s02e01.720.hdtv.ac3.5.1.×264-ctu.mkv af te spelen in vlcplayer maar hij geeft aan dat m’n computer – macbook pro – te langzaam is. Het gevolg: wel vloeiend geluid maar een haperend beeld vol met blokjes. Nou merk ik op een ander forum dat veel mensen problemen hebben met de x264 codec in vlc en in de nfo van het bestand staat dat je het beste CoreAVC kunt gebruiken als x264 codec voor windows. VLC geeft aan het ffmpeg het niet trek of iets in die zin.

Download ik de laatse nightly build speciaal voor Intel macs dan speelt hij hem wel af maar lijkt het alsof hij een gebied van 100x100px pakt en da spreid over het venster.

De nodige problemen dus met het afspelen van .mkv bestanden. Zijn er andere opties om deze bestanden af te spelen of weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Sleutelbeheerder
    Night

Ik snap je probleem, maar waarom pak je een mkv bestand terwijl er van dezelfde episode voldoende avi’s beschikbaar zijn?

Kijk maar eens op http://www.isohunt.com

Zoals je zelf al zegt (en het internet staat er vol mee) hebben de meeste players (zowel windows als OSX) nog problemen met deze zgn. ‘next generation’ codec…

Bijdrager
    brok

Hmm jammer. Die .avi had ik natuurlijk al.;) Leek me alleen mooi om ‘m ook in HD te hebben. Het is namelijk ok gewoon een bestand van iets meer dan 700mb. Dan maar wachten tot er fatsoenlijke software beschikbaar is.

Moderator
    unSOUND

En speelt Mplayer hem dan niet goed ? Bij mij pakt die in de regel meer mkv bestanden dan VLC…

Bijdrager
    brok

Hmm ‘ns even proberen dan. WIlde mediaplayer eigenlijk mijden.. hoopte dat vlc+quicktime het wel konden klaren.

edit: woeps, mplayer is dus ook een app zie ik net. :)

Bijdrager
    brok

Hmm, het is iets beter dan vlc maar nu hapert het geluid plus een framerate van 2. Er is genoeg geheugen vrij en cpu usage komt niet boven de 53% uit. Ik heb het gevoel dat ik een codec mis of iets dergelijks.

Zal zodadelijk even een screenshot toevoegen..

Screenshot alhier.

Sleutelbeheerder
    Night

Maar goed…. AVI is er dus ook in HDTV kwaliteit… ook zo’n 700 MB groot.

Bijdrager
    Maced.2

met andere worden MKV file Sucks…….:oops:

Heb ook alles al geprobeerd met CSI.Miami.S05E04.720.HDTV.AC3.5.1.x264-CTU.
    Maar niks hoor ook niet met de laaste versie van VLC….
    Is er ook een goede tool om te converten naar AVI ?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.