-
Q:
Mixen of Live CD’s in iTunes en op je iPod.
Je kent het wel: Je koopt een mix-CD, en eenmaal in iTunes
of op je iPod speelt hij net niet lekker… OF je hebt een pauze
tussen de nummers, of de nummers lopen net over elkaar…Of je hebt ergens een mix gedownload, maar het is 1 lang nummer,
terwijl je zo graag zou skippen van nummer naar nummer…Er zijn meerdere manieren om te werk te gaan,
In dit topic ga ik de meest gebruikte methodes uitleggen…OPTIE 2: importeer de CD als een AAC met hoofdstukken.
( met dank aan esquare voor de tip van de ChapterTool )Download het Join Together script, en plaats de hele map in de map:
Thuismap > Library > iTunes > Scripts
( als de map “scripts” nog niet bestaat, maak deze dan zelf aan )Download het ChaperTool programma, en plaats de hele map in:
Thuismap > Muziek• Start iTunes
• Stop de CD in je Mac,
• Zorg ervoor dat de importeer instellingen staan ingesteld
om te importeren als AIFF.
• selecteer alle nummers in iTunes,
• importeer alle nummers als losse AIFF bestanden.
• Selecteer alle nummers die je wilt samenvoegen
( Let hier op dat de nummers in de juiste volgorde staan )
• Kies nu uit het iTunes scripts menu voor “Join Together and Chaperize”
En volg de aanwijzingen die het script geeft.
• Als de AAC eenmaal gemaakt is kun je de losse AIFF’s weer wissen.OPTIE 3: Een gedownloadde mix omzetten naar een AAC met hoofdstukken.
• Start GarageBand 3,
• Kies voor het maken van een nieuwe podcast,
• zet het tempo op 100 of lager, anders kun je geen
nummers van meer dan 1 uur gebruiken.
• Sleep de mix uit de finder naar een willekeurig spoor
• Als je dan bovenin het sporen-overzicht op “Podcast track” klikt, krijg je
onderin een aantal functies voor podcasts, waaronder “voeg markering toe”.
• Zoek een plek op waar jij een markering wilt, en klik dan op
“voeg markering toe”, en geef desgewenst een naam op.
• Maak op deze manier alle markeringen.Nu hoef je alleen de mix nog te exporteren als Podcast. Zorg er wel voor dat
in de exporteer-instellingen van Garageband de bitrate op hoog staat, anders
klinkt de mix alsof je door de telefoon luistert…• in Garageband: menu > deel > exporteer als podcast
• in iTunes: menu > voeg toe aan bibliotheek > selecteer de .m4aEn voilà: als je hem nu afspeelt in iTunes krijg je bovenin, naast
de display een dropdown menu met de hoofdstukken:En als je hem afspeelt op je iPod zie je de hoofdstukken staan, en
kun je eventueel naar het volgende hoofdstuk skippen:Een podcast begint altijd waar je bent geeindigd. Zorda je je iPod synct met iTunes of je Mac opnieuw opstart gaat de podcast dus netjes verder waar je op pauze hebt gedrukt.
Waarom kan dit niet met de andere nummers. Mbt de mix cd’s zou dit wel heel makkelijk zijn.”iAN”Een podcast begint altijd waar je bent geeindigd. Zorda je je iPod synct met iTunes of je Mac opnieuw opstart gaat de podcast dus netjes verder waar je op pauze hebt gedrukt.
Waarom kan dit niet met de andere nummers. Mbt de mix cd’s zou dit wel heel makkelijk zijn.Dit kun je gewoon per nummer instellen hoor…
Vragen of iemand met een Mac het voor je wilt doen ?
Maar even serieus, de enige optie die ik dan weet is de Mix-CD importeren als een enkel nummer zoals in voorbeeld 1, ik weet geen programma voor de PC waarmee je een Enhanced AAC kunt maken… Dan heb je in ieder geval de hele Mix als een enkel bestand, maar mis je dus wel de hoofdstuk-markeringen.
Ik zal er eens naar gaan kijken.
hoi,
Goede tips allemaal!! Maar… ik heb een mix op mijn harddisc staan en die wil ik als 1 bestand in i-tunes krijgen. Doe ik dit me optie 2? of zijn hier andere methodes of programma’s voor?
Heb i-tunes 7 op de mac staan en ziet er goed uit. Het automatisch laten bijzoeken van de albumafbeelding is heel handig.
gr.
Bob
”djwizzy”Nu heb ik een beetje rond gekeken, maar ik krijg geen mp3 splitter gevond die dmv een .cue file zijn tracknamen neerzet op de juiste plek?
Zal ik effe voor je kijken dan ?
Even gezocht op topics met de termen mp3 cue:
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=58465
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=83082
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=60551Met de nieuwe iTunes is dit niet echt meer nodig. Als je gewoon alle nummers selecteerd en dan even de info oproept (Command + i) dan kun je een vinkje bij Aaneensluitend Album zetten, en dan Ja kiezen. Te handig en werkt perfect (voor mijn Sensation cd’s dan).
”unSOUND”[size=14:3c3f638670]OPTIE 2: importeer de CD als een AAC met hoofdstukken.[/size:3c3f638670]
( met dank aan esquare voor de tip van de ChapterTool )Download het Join Together script, en plaats de hele map in de map:
Thuismap > Library > iTunes > Scripts
( als de map “scripts” nog niet bestaat, maak deze dan zelf aan )Download het ChaperTool programma, en plaats de hele map in:
Thuismap > Muziek• Start iTunes
• Stop de CD in je Mac,
• Zorg ervoor dat de importeer instellingen staan ingesteld
om te importeren als AIFF.
• selecteer alle nummers in iTunes,
• importeer alle nummers als losse AIFF bestanden.
• Selecteer alle nummers die je wilt samenvoegen
( Let hier op dat de nummers in de juiste volgorde staan )
• Kies nu uit het iTunes scripts menu voor “Join Together and Chaperize”
En volg de aanwijzingen die het script geeft.
• Als de AAC eenmaal gemaakt is kun je de losse AIFF’s weer wissen.Ik heb al deze stappen gevolgd maar ik krijg het maar niet gedaan.Ik wil het chapterizen en Quicktime start op en er springen verschillende venstertjes op met al de geselecteerd liedjes en opeens verdwijnen ze weer allemaal, Quicktime sluit tegelijk en iTunes staat terug op de voorgrond en er is niets gebeurd.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.