5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Mix-en-match MacBook Pro 17 2008 onderdelen uitwisselen?

Ik heb 2 MBP’s 17 inch gescoord voor een appel en een ei, fantastische bakkies die zelfs live-saver waren toen Teams 90° gedraaid draaide op de Windows laptops van werkgevers in huis, maar ik wil wat hardware uitwisselen.

De 2,4Ghz Santa Rosa is een beauty, haast nieuwstaat, maar dus met 2,4Ghz 65nm kacheltje en één USB poort dood. Ook zit er maar 2GB RAM in.

De 2,5Ghz 2008 45nm Penryn is met 4GB iets meer geleefd, wat deukjes, maar dus wel met 512GB VRAM, maar helaas ook met HD, dus die moet al open voor een SSD.

Weet iemand of ik als ik toch de boel ga openmaken, of ik het 2,5Ghz Penryn bord in de mooiste behuizing kan steken?

Sleutelbeheerder
    Night

Ik denk niet dat je daar hier antwoord op gaat krijgen; dit zijn klussen die niet elke dag (zo niet ‘nooit’) voorkomen. Misschien dat je bij de jongens van iFixit meer kans maakt.

Bijdrager
    MegaChriz

Misschien weet Luke Miani dit:

Hij heeft een paar video’s gemaakt over het sleutelen aan oude MacBooks en ook over het combineren van onderdelen van meerdere MacBooks. Ik weet echter niet of je in één van die video’s ook het antwoord gaat vinden op jouw specifieke vraag.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik zou gewoon de computers allebei openmaken en eens kijken waar de schroefgaten, connectors e.d. van de moederborden zitten. Komen die overeen, dan zou het geen punt moeten zijn om van twee één te maken. Zo niet, dan kan het misschien toch, maar wordt het meer puzzelen — of kan het helemaal niet, natuurlijk.

Bijdrager
    GoeieDag

Misschien zou ‘computer space’ eens wat tijd kunnen vrijmaken om te reageren in zijn eigen topic’s, ipv maar topcis te blijven openen: https://www.onemorething.nl/community/topic/wie-wil-nikon-webcamplugin-uitpakken-en-delen/

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.