18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    joerske

Mix-cd's en hun tracklist verkleinen tot maar 1 titel in iTunes

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
    Ik heb uit mijn jeugd nog bergen mix-cd’s (als ex-dj in een club heb ik duizenden cd’s) . Als ik zo’n remix inlees in iTunes, krijg ik de complete tracklist (soms wel 60 tracks) in iTunes zichtbaar, met hun uitvoerders.
    Ik wil dit niet en wil alleen de naam van die ene remix en het album, maar alle details van deze mix hoef ik niet zichtbaar te hebben.

Ik wil dus graag weten OF dit mogelijk is…en zo ja…HOE ?:)

In de instellingen kan i kniest vinden. Ik weet wel hoe i kalle losse tracks aan elkaar kan”plakken” en als mix kan laten afspelen, maar ik wil ze echt maar als 1 titel zichtbaar hebben en niet als hele lijst van tracks, met een en dezelfde albumnaam.

Moderator
    unSOUND

Je wilt de hele CD dus als één enkel bestand hebben bedoel je ? Dat doe je door de CD tracks samen te voegen VOOR het importeren.

Mixen of Live CD’s in iTunes en op je iPod.

Bijdrager
    joerske

Achteraf is dat dus niet mogelijk?
    Of met gedownloade cd’s?

Moderator
    unSOUND

Optie 2 in het topic waar ik naar verwijs slaat op losse nummers achteraf tot één bestand maken.:wink:

Bijdrager
    joerske

..of geef gewoon antwoord:)

Moderator
    unSOUND

Dat heb ik toch zojuist gedaan ? Als je de uitleg van methode 2 toepast op de losse nummers, krijg je een keurig bestand van de hele cd / mix.

Bijdrager
    joerske

Nee…dan NOG moet de CD erin…en ik heb het over achteraf ZONDER CD DUS….

Bijdrager
    joerske

..en de software is niet te openen…de benodigde software waar jij melding van maakt…

Moderator
    unSOUND

Nee, zoals je kunt lezen in optie 2, gaat het samenvoegen pas van start als de bestanden al in iTunes staan. Je kunt dus gewoon de eerste stap van het rippen overslaan, en verder gaan op het punt waar je de nummers in iTunes selecteert…

Wat betreft dat niet werken van de App, dan moet je wellicht een recentere versie hebben:
    http://dougscripts.com/itunes/itinfo/jointo_download.php

En je hebt QuickTime 7 nodig:
    http://support.apple.com/kb/dl923

Bijdrager
    joerske

…moet je de software die daarvoor nodig is, wel hebben…en die links werken niet

Moderator
    unSOUND

Ik was nog niet klaar met typen…:wink:

Bijdrager
    Stirf

Je kan natuurlijk ook gaan zitten wachten tot de kabouters het doen.

Bijdrager
    joerske

…en volgens mij zijn alle bestanden in mijn iTunes, echte mp3-bestanden..en geen aiff…of acc

Moderator
    unSOUND

Maakt niet uit. In de uitleg heb ik voor AIFF gekozen omdat je dan geen kwaliteitsverlies hebt. Als je een MP3 of AAC bestand nog een keer converteert, heb je immers altijd een miniem kwaliteitsverlies, voor sommigen genoeg reden om voor AIFF als bron te kiezen, zeker als ze de CD hebben. Maar in jouw geval kun je gewoon de huidige bestanden gebruiken, je kunt zelfs MP3 en AAC door elkaar gebruiken…

Bijdrager
    joerske

Het zal wel aan mij liggen…ik heb geen idee waar ik die scripts kan plaatsen/vinden.
    I

Bijdrager
    joerske

Hee..wacht…even wat gerommeld….denk dat het gelukt is…

Moderator
    unSOUND

Het is nu een losse Applicatie in plaats van een Script. Je moet de nummers in kwestie selecteren in iTunes ( zorg dat ze op de juiste volgorde staan ), en vervolgens start je de App op, vul de eventuele info in, en klik op “Proceed”.

Bijdrager
    joerske

Hee…ik heb het uitgevonden…werkt zelfs nog makkelijker dan aanvankelijk omschreven:)
    Alle losse tracks web en gewoon één mix over. Top!!!!
    Dank je

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.