4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    dennis

Mix & Burn

Hallo hallo

Ik heb een stapel mp3’s in mijn macje en die mp3’s wil ik graag door elkaar heen mixen (liefst niet alleen in en uitfaden) maar ook zo dat het ook nog een beetje klinkt. Mp3’s van bijv. 5 min, daar wil ik ongeveer 2 min. van maken en dat mixen.
    Ik heb Peak, maar ik heb verder geen muziek hardware.
    Kan iemand me een goed mengpaneel aanraden die hiervoor gebruikt kan worden (of misschien andere hardware)
    Wat kan ik het beste hiervoor nemen en wat is de prijs hiervan?
    Ik ben echt een muziek newbie dus graag wat hulp gezocht :)
    Het eindresultaat van wat ik dan heb gemixt zou ik dan graag op een CDtje willen branden. Weet iemand hoe dit allemaal kan??

Tnx , Dennis

P.S. ik heb ook Toast 5.2 en Jam, dus kan misschien daar ook wat mee doen.

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Traktor DJ Studio is echt een vet programma voor dit soort dingen, en schijnt ook goed samen te gaan met iTunes en iPod

Redelijk veel mogelijkheden, en toch simpel te bedienen….

Bijdrager
    Leo
    ”PeterMeeuwsen”

Traktor DJ Studio is echt een vet programma voor dit soort dingen, en schijnt ook goed samen te gaan met iTunes en iPod

Redelijk veel mogelijkheden, en toch simpel te bedienen….

deze beweert iets anders

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Ah die had ik nog niet gelezen… ben het echter niet met alle opmerkingen eens….

”iRuben”

- Het programma kent geen pitch-shift. Twee verschillende deuntjes mixen met een afwijkende BPM klinkt als het mixen van de kerstman met Mickey Mouse.

Ik las iets verderop dat er geprobeert werd om een nummer van 132bpm op 140bpm te zetten… En ja… dan krijg je Mickey Mouse in the mix (6% pitchen is vaak wat overdreven… zet in plaats daarvan een nummer op +3% en het andere nummer op -3%, lopen ze gelijk en blijft het geluid nog heel redelijk volgens mij…

”iRuben”

– Het programma ondersteund geen twee geluidskaarten (grootste misser ooit in een programma). Wil je de optie voor voor-afluistering gebruiken, dan MOET je een kaart kopen met minstens 2 stereo uitgangen. Heb je een externet kaart die je wilt gebruiken, dan kun je de ingebouwde kaart (in een iBook) niet meer gebruiken voor voor-afluistering.

Creatief spelen met de Cue-instellingen en je kan alsnog voorafluisteren volgens het ‘split-channel’-principe…

”iRuben”

– Het programma wil perse full-screen werken. De dock zit dan continu in de weg waardoor alleen met een auto-hide een beetje redelijk met dit stuk digitale bagger te werken is.

Haal gewoon de onderdelen van de mixer weg die je toch niet gebruikt (filter, master evt. loop) en laat de filebrowser alleen zien als je die gebruikt, hou je een hoop ruimte over…

Maar goed… ieder zijn eigen mening.. ik ben er als dj erg tevreden mee (hoewel niets aan vinyl kan tippen natuurlijk….)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.