8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Daan86

Mission control, clean desktop (zonder icons, files etc.)

Beste mensen,

Ik veorge me het volgende af. Ik ben bekend met het creeeren van een “nieuwe” desktop met spaces/mission control. Ik vroeg het me af of het ook mogelijk was om op deze manier (of op een andere manier) een “nieuwe desktop” te creeeren die geheel leeg is met icons files en dergelijke. Zodat ik dus op deze manier een onderscheid kan maken tussen mijn werk desktop met daarin mijn werkmappen en dergelijke en een prive desktop met daarop al mijn prive mappen e.d.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Nee. Desktop is een folder op je harde schijf, elke desktop zal de inhoud van die map tonen.
    Je kan natuurlijk wel je desktop leeg maken en gewoon een extra mapje maken om in te werken.

Of er tooltjes zijn voor wat jij wilt weet ik niet.

Bijdrager
    GoeieDag

Leg eens beter uit wat je precies wilt…
    Want natuurlijk kun je een lege desktop hebben. Zet er niks op/in.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Hij wil dat als die met spaces meerdere desktops maakt dat op 1tje de bestanden staan, en dat de anderen leeg zijn.

Bijdrager
    computer space

Ik heb op 1 van mijn 3 macs een lege desktop, terwijl er 100 files op staan. Geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen, maar het kan wel degelijk.

Bijdrager
    Niels

De oplossing zoals je die omschrijft gaat helaas niet werken. Je kunt wel een ‘werk-account’ aanmaken en gebruik maken van fast user switching: kijk even hier hoe dit moet.

*Edit URL werkt niet dus dan maar direct: http://osxdaily.com/2012/12/04/create-new-user-account-mac-os-x/

Bijdrager
    arri

ik heb daarvoor een ander truukje: De Finder quiten.

om dit makkelijk te kunnen doen, heb ik het “Quit menu-item” in de Finder enabled:

defaults write com.apple.Finder QuitMenuItem -bool YES
    # Finder re-launchen
    launchctl stop com.apple.Finder

nu heeft Finder als alle andere applicaties een Quit menu-item.
    en kun je hem naar behoefte elk moment uitschakelen: leeg is je desktop.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het probleem is dat ‘meerdere desktops’ eigenlijk nog steeds maar één desktop is voor wat betreft je iconen die daar staan.
    Zodra je in de map ‘bureaublad’ iets wist, verdwijnt het ook gelijk van je desktop. Meerdere desktops betekent eigenlijk één basis desktop met verschillende programma vensters. De rest blijft het zelfde omdat er maar één bureaublad map is.

Je zou een Applescript kunnen maken dat de inhoud van verschillende ‘bureaublad mappen’ in de echte bureaublad map plaatst maar dat is lastig omdat het Applescript moet weten in welke space hij staat en wanneer er geswitcht wordt.

De beste oplossing is al gegeven: meerdere accounts maken (werk en prive dus) en snel switchen aanzetten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.