5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    davedive

Misschien ben ik het hoor, maar

titels kon je toch in de vorige versie transparant laten lopen over je fragment ??

nu lijkt enkel een afzonderlijk zwart fragment toegevoegd voor of na het echte filmbeeld (beetje documentaireachtig) of je moet je filmfragment op de juiste frame splitsen en dan komt het pardoes tussen de 2 delen van de originele scene te staan.
    een paar keer lukte het me om een titel nog in het fragment zelf te laten staan (transparant) : de titel verslepen met de muis in het filmfragment , en een beetje mikken naar links of rechts van het midden. Het blijkt me echter nu niet meer te lukken, dus zal dat wel een ‘bug zijn’?

Ik ben nog maar in de aanloop naar mijn eerste dv-camera en heb dus enkel maar een beetje zitten experimenteren in de vorige versie dus ik ben niet zeker dat dit in de vorige versie wel kon. Indien dit dus wel het geval was dan vindt ik het een jammerlijke profileringsdrang t.o.v. final cut express, en een -punt voor imovie.

Wie weet meer??
    groeten
    davedive

Bijdrager
    MacAttack

volgens mij heb je het over iMovie? Als het zo is vind ik het raar dat je dat zegt, want ik had dat eerst met iMovie2 tot ik er achter kwam dat je ook de plaats moest aangeven voor titels. Ik merkte dat in iMovie3 die onmiddelijk juist werden geplaatst. Moest je het dus over iMovie hebben, dan moet je even wat verder klungelen, net zoals ik in iMovie2 deed.
    Het komt er op neer eigenlijk dat je de plaats moet definieren waar die titels moeten, komen.

Bijdrager
    davedive

Ik veronderstel dat ik in een verkeerd forum gepost heb. Dit terzijde.

Deze morgen nog eens verder geprobeerd, en je kan ze inderdaad wel plakken op een frame, maar…. :
    mij werkwijze :
    1 fragment aanklikken waar je titel in wilt
    2 titel aanmaken
    3 titel verslepen naar fragment : fragment verplaatst zich al naar gelang van waar je cursor staat : Ć©Ć©rste helft van fragment : fragment schuift iets naar achter, plaats latend voor titel voor het fragment. 2de helft zelfde maar naar voor (dus omgekeerd).
    4 iets terugkeren met cursor (dus niet op lege gecreƫerde plaats) naar een plaats op het filmfragment en loslaten.
    5 filmfragment wordt gesplitst (waarschijnlijk volgens lengte titel) en wordt in 2 delen getrokken.

Is dit de ‘plaats aangeven’ waar de titel moet komen die je bedoelde ??

bedankt
    davedive

Bijdrager
    MacAttack

idd 8)

Bijdrager
    davedive

Okidoki

davedive

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.