6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iAgree

Mirror drivedoor G4 1gig dual , alleen lampje brand …

Hoi hoi, ik heb hier sinds gisteren een Dual 1 gig Power mac G4 staan waarbij alleen het lampje nog brand op de voorkant en verder helemaal niets meer doet.

Heeft iemand hier al eerder met dit bijltje gehakt en wellicht wat tips die ik kan gebruiken om te proberen weer wat leven in deze machine te krijgen ?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Johan hier

Ik weet niet zeker of dit het probleem was, wat ik eens gezien heb. Die Mac is toen meegenomen om na te (laten) kijken. Werkte vervolgens vlekkeloos zonder dat er iets aan gedaan is.

Ik denk dat je het beste even de stroom af kunt koppelen en de Mac vervolgens een tijdje laten staan.
    Eventueel ook even de harddisk loskoppelen, zowel van moederbord als van voeding.
    Eventueel ook geheugenchipjes even opnieuw plaatsen.

Weet dus niet of het oplossingen kan bieden; het kan ook zijn dat er iets hardwarematig stuk is, bijv moederbord of videokaart.

Succes!

Bijdrager
    TheBT

Druk even op de reset PMU knop (klein rond knopje) op het moederbord…
    Helpt bij mij altijd (al enkele keren moeten doen)…

Hier meer info:
    http://support.apple.com/kb/HT1939

Bijdrager
    iAgree

De pmu reset was al gebeurd maar maakte niet uit begreep ik , en hij staat inmiddels al 2 dagen zonder stroom, morgen haal ik m op om wat dingen te proberen, dus als er nog meer suggesties zijn hoor ik het graag ;-).

Bedankt zover alvast.

Bijdrager
    spelbook

Ik vermoed dat het batterijtje op het moederbord leeg is. Heb ik ook gehad, de mac deed helemaal niks meer. Nieuwe batterij er in en alles werkt weer vlekkeloos!
    Suc6

Bijdrager
    iAgree

Ok ga ik die ook controleren, bedankt voor deze tip had ik anders denk ik niet opgekomen om die na te kijken ;-).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.