9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Beccie

miniset of home cinema?

Mijn verhuizing is bijna rond, tegen alle verwachting in heb ik toch een lcd gekocht. Ik weet dat ik het eerst niet van plan was maar ja :roll:
    Het is een samsung LE26R81, maar nu schijnt het dat die een slechte geluidskwaliteit geeft dus ik ben van plan de tv aan te sluiten aan een paar boxen.
    Kan ik dan beter een miniset kopen (ik had de kenwood K701 op het oog) en de tv aan die boxen aansluiten of een home cinemaset van ongeveer dezelfde prijsklasse dan. Ik weet dat ik geen miniset van 250 euro kan vergelijken met een home cinemaset van 500.

Een home cinemaset is toch gewoon (een simpele standaardversie dan) een dvd speler met een heleboel boxjes? Want in principe kan ik een dvd ook draaien via mijn macbook.

Waar ben ik beter mee, een miniset wil ik zowiezo wel omdat ik mijn grote set wil vervangen voor iets kleins.

Bijdrager
    mvdenberg

Voor films is een DTS setje wel leuk (dolby 5.1 geluid). Maar als je daar niets om geeft, geen gebruik van maakt, dan volstaat een gewone stereo set natuurlijk ook.
    Als je de tv aansluit op een home cinema set, dan kan je hier stereogeluid uit krijgen (hetzelfde als een gewone sereo set) maar ook dolby prologic: dan wordt de film die op tv wordt uitgezonden toch wat ruimtelijker gemaakt over je 5 boxen. Maar nog maals: als je hier niets omgeeft, koop dan een set zoals je zelf aangeeft (kenwood K701)

Bijdrager
    KarelWillem

Ik denk als je een ‘hifi-set’ van 500 euro vergelijkt met een home-cinema set van 500 euro, de hifi-set het qua pure geluidskwaliteit altijd blind wint.

Maar ik zou dus gaan voor een home-cinema setje.

Moderator
    Strifer
    ”Beccie”

Mijn verhuizing is bijna rond, tegen alle verwachting in heb ik toch een lcd gekocht. Het is een samsung LE26R81, maar nu schijnt het dat die een slechte geluidskwaliteit geeft.

Zou je niet eerst zelf beoordelen of het geluid echt wel zo slecht is?

Als je toch ontevreden bent is het voor je lcd tv het meest gangbaar een home cinema set te nemen, leuk voor je films enzo. Maar voor echt advies moet je bij de kenners of de electronica-winkels zijn.

Bijdrager
    Beccie

oh ja heel logisch. De hifiset wint het qua geluid, maar je zou toch voor het cinema-setje gaan :o Verklaar je nader..

Bijdrager
    Beccie
    ”Strifer”
    ”Beccie”

Mijn verhuizing is bijna rond, tegen alle verwachting in heb ik toch een lcd gekocht. Het is een samsung LE26R81, maar nu schijnt het dat die een slechte geluidskwaliteit geeft.

Zou je niet eerst zelf beoordelen of het geluid echt wel zo slecht is?

Als je toch ontevreden bent is het voor je lcd tv het meest gangbaar een home cinema set te nemen, leuk voor je films enzo. Maar voor echt advies moet je bij de kenners of de electronica-winkels zijn.

ja dat zowiezo, maar als het zo mocht zijn wat is dan mijn beste optie

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Beccie”

oh ja heel logisch. De hifiset wint het qua geluid, maar je zou toch voor het cinema-setje gaan :o Verklaar je nader..

:wink:

Omdat:

– Ik geen audiofiel ben

– Een DVD (5.1, you know) een stuk levendiger klinkt via een home-cinema-set

Bijdrager
    erik.demangelaere

Let op bij aankoop:

Een standaard Macbook kan surround weergeven!
    De meesten weten dat niet, maar als je home cinema set beschikt over een optische klankingang, dan kan je met een simpel glasvezelsnoer je DVD weergeven in suround.
    En nu nog een stap verder: je kan de DVD rippen en dan coderen in H.264 en AAC 5.1.
    Of fims downloaden in H.264 en AAC 5.1 (surround)
    Dat is een zeer compact formaat om de film op hardeschijf te bewaren.
    Mits enige hermapping in QuickTime perfect weer te geven met je Macbook in surround.

Besluit:
    Ben je toekomstgericht, koop dan een home cinema set met een optische klankingang.
    Dan kan je surround weergeven met je Macbook.

Inactief
    Anoniem

Ik weet niet of jullie het al gehoord hebben… maar 5.1 surround & al die shit is al lange tijd uit. Goedkope Chinese troep + al die boxen staan ontzettend in de weg.

Koop gewoon een high-end stereo-set… en je kunt twintig jaar zonder probleem genieten van echt subliem geluid. Kost wel iets meer dan die goedkope rommel.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.