9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    david rietveld

Minimax optical out

Ik heb een minimac intel duo. Ik wil graag de optical out gaan gebruiken en heb zo’n optisch kabeltje gekocht om de mini aan mijn optical in van de stereo te koppelen. Maar ik krijg niet onder systeemvoorkeuren de keuze “optisch out”. Hij blijft analoog doorgeven. Hoe krijg ik mijn minimac overtuigd dat hij het signaal digitaal moet gaan doorgeven?

Wie kan me helpen.

Bijdrager
    DK master

Optisch is analoog toch….

maar als hij nu al geluid door geeft, wat is dan het probleem?

Bijdrager
    Turbanus

Volgens Mactracker is het ook “analog/optical”…..

Bijdrager
    macpro
    ”DK

Optisch is analoog toch….

Nee, optisch is digitaal.
    Engie wat ik kan bedenken is dat de plug niet helemaal goed in de Mac zit of dat Apple een speciale plug heeft bedacht. Want dat laatste, daar zijn ze toch wel heel goed in.
    Kijk eens in de Apple Store naar een optische kabel die Apple verkoopt en vergelijk de stekker op het plaatje met de stekker die jij hebt. Wie weet zie je verschillen en dat weet je dat het daar aan ligt.

Bijdrager
    pluche

dat is inderdaad geen gewone optische kabel, maar eentje met aan de ene kant een normale optische plug een aan de andere kant een “miniplug” – die is wat langer en past in de Mac – kan zowel de analoge uitgang weegeven als de optisch digitale – soms moeilijk te vinden

Bijdrager
    david rietveld

Ik heb zo’n Belkin optische kabel en die doet het niet. Analoog wel, maar de kwaliteit moet nog stukken beter worden schijnbaar als je een optische kabel gebruikt. Bovendien heb ik dan niet meer last van ” zoemen” vandaar.

Kortom nog steeds “HULP”

David

Bijdrager
    david rietveld

Als je in de opstart schijf kijkt, dan zie je inderdaad dat er een optische uitgang opzit. Ik durf alleen niet verder met installeren, want ik weet niet wat ik allemaal ga veranderen. Zucht. Ik had het idee dat de kabel herkend zou worden door de minimac, maar dat doet het ding alleen als je op de ” analoog/digital in” een digitaal signaal zet, dan pakt de minimac het zonder problemen op. Alleen andersom werkt het dus niet.

En ja de kabels analoog of digitaal zien er totaal anders uit. Glasvezel of stereostekkertje zie je het verschil meteen. De Macmakers hebben zowel een analoge in en uitgang gecombineerd met een digitale in en uitgang. Heel knap stukje engineering, alleen voor NoNo’s als ondergetekende een kriem om te achterhalen hoe ik nu de optische uitgang activeer!

David

Bijdrager
    david rietveld

Als je in de opstart schijf kijkt, dan zie je inderdaad dat er een optische uitgang opzit. Ik durf alleen niet verder met installeren, want ik weet niet wat ik allemaal ga veranderen. Zucht. Ik had het idee dat de kabel herkend zou worden door de minimac, maar dat doet het ding alleen als je op de ” analoog/digital in” een digitaal signaal zet, dan pakt de minimac het zonder problemen op. Alleen andersom werkt het dus niet.

En ja de kabels analoog of digitaal zien er totaal anders uit. Glasvezel of stereostekkertje zie je het verschil meteen. De Macmakers hebben zowel een analoge in en uitgang gecombineerd met een digitale in en uitgang. Heel knap stukje engineering, alleen voor NoNo’s als ondergetekende een kriem om te achterhalen hoe ik nu de optische uitgang activeer!

David

Bijdrager
    macpro

Als je de Belkin PureAV Digital Optical Audio Cable with Mini-Toslink Adapter hebt, dan zit daar een adapter bij waarmee je die kabel op de Airport Express kunt aansluiten. Maar die combinatie moet ook werken voor een Mac mini. Kijk maar eens naar de eerste gebruikers review hier.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.