15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    wimfaas

Mac mini loopt vast

Ik heb getracht om met bootcamp op mijn Mac mini windows te installeren. Na veel vijven en zessen lukte het om een partitie te kiezen, die ik moest formatteren naar ntfs wat ik gedaan heb. Na opnieuw opstarten kan ik mooi met windows werken. Helaas start Snow Leopard nu niet meer.
    Ik heb nu geprobeerd om windows weg te gooien zodat ik opnieuw naar OS X kan, maar nu krijg ik kort een grijs scherm en vervolgend de melding geen bootmanager gevonden geef ctrl-alt-del. Mijn dvd krijg ik er alleen uit door de muis ingedrukt te houden bij het opstarten, maar lezen wordt niet uitgevoerd.
    Wie kan me helpen of mijn vragen beantwoorden:
    – moet ik de schijf opnieuw formatteren (en kan dit nog wel of moet de schijf verwijderd worden) tevens aangeven hoe te formatteren: fat, exfat, nfts etc.
    – kan ik nog terug naar mijn oude schijf, nu vier partities, 200MB (geenb idee wat hier op staat) , 89GB (apple OS X denk ik) ntfs partitie van 30GB en partitie van 60MB die niet geactiveerd is.

Alvast dank voor de informatie die ik vond op dit forum, ik krijg nu tenminste de dvd uit de gleuf.

Groet Wim

Bijdrager
    Soap

Minimac:grin:

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Druk option eens in op je toetsenbord als je de Mac mini inschakelt. Als het goed is kom je dan bij Apple’s EFI bootmanager en kan je je Mac OS X-partitie weer kiezen.

En voortaan even de instructies doorlezen he? Het BootCamp programma heeft je die aangeboden… :sarcastic:

Bijdrager
    LighScan

En voortaan even de instructies doorlezen he? Het BootCamp programma heeft je die aangeboden… [sarcastic]

Herinner ik me nog heel goed, een ware nachtmerrie voor de printer. Dacht ik, eventjes 3 pagina’s ofzo af te drukken.:nerd:

Bijdrager
    robert1970

Waarom een Mac kopen als je er Windows op gebruikt?
    Zonde toch?
    Je kunt dan beter een Windows computer kopen en er Mac OS X op draaien.
    Youtube staat er vol mee hoe je dat moet doen.

Bijdrager
    Hansi2124

Er wordt toch zo vaak op een Mac met Mac OS X een partitie aangemaakt waarop Windows wordt geïnstalleerd?
    Wat is daar zo vreemd aan?

Bijdrager
    robert1970

@Hansi2124 – Op zich is daar van alles vreemd aan. Mac en Windowsgebruikers waren water en vuur. Dat zal nu niet meer het geval zijn denk ik. Maar de meeste Windows gebruikers die overstappen naar de Mac (waaronder ik) werden gek van de vastlopers en de vele virussen en vuiligheid op internet.
    En als je dan op zo’n prachtige Mac weer Windows zet, ben je op een veel duurder systeem weer terug bij af. Dat vind ik jammer. :slant:

Bijdrager
    Hansi2124

Ik ook hoor. Ook nog nooit een Windows programma op mijn Mac gehad (behalve jaren geleden IE).:wink:
    Maar een Mac heeft tegenwoordig het voordeel dat je mocht je het willen om een of andere reden dat je ook Windows hierop kan installeren en blijkbaar voorziet dit in een behoefte.

Bijdrager
    robert1970

Het wordt nu een beetje OT.

Het enige van Microsoft dat op mijn iMac 27″ en MBP 15″ draait is Silverlight;-)
    Voor internet gebruik ik trouw Firefox en Thunderbird voor de mail.

Bijdrager
    wimfaas

Beste mensen,

Mijn hartelijke dank voor jullie snelle reactie, met de optiontoets lukte het meteen. verder wil ik nog wel kwijt dat ik als Windows gebruiker nog lang niet bekend ben met de mogelijkheden van IOS maar ik hoop me dit in de loop van de tijd eigen te maken.

gr Wim

Bijdrager
    AppleStef

… nog lang niet bekend ben met de mogelijkheden van IOS maar …

??:grin:

Bijdrager
    Hansi2124

Geeft niet hoor Wim. Even ter verduidelijking:
    Een Mac draait op Mac OS X.
    Een iPod touch, iPhone en iPad draait op iOS. (geëdit)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik wil niet zeikerig doen hoor, maar het is iOS… :innocent:

Bijdrager
    Soap

En ik wil niet zeikerig doen, maar het is tegenwoordig OS X (Dus zonder ‘Mac’):innocent:

Bijdrager
    SunKeeper

Hm hmmm, soms wel bij Apple, en soms niet. Vaag als altijd.

Verder: gevalletje PEBKAC. Hoe je kan kiezen tussen OS X en Windows staat duidelijk beschreven in de handleiding. Mits je die leest.:wink:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.