5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    degeestster

[Minidisplay] Witte puntjes

Momenteel ben ik in het bezit van de laatste MB Pro 15″, met een scherm van 1440×900 pixels. Hieraan heb ik een Samsung 2223NW hangen (VGA) met een Minidisplay -> VGA converter. Echter geen officiele, maar een namaak.

Nu heb ik sinds vandaag alleen op m’n externe scherm, de samsung dus, allemaal kleine “dansende” witte puntjes over het scherm. Soms valt het beeld zelfs even weg. Wanneer ik het scherm op een andere PC aansluit is er niks aan de hand.

Wanneer ik een ander scherm op de Minidisplay-converter aansluit, krijg ik alleen zwart beeld. Nu luidt mijn vraag… zou het defect in de converter zitten, of zit hem in mijn laptop? En is er een manier (software o.i.d.) om dit te testen?

Zelf vermoed ik dat het in de converter zit, echter ben ik een apple-noob, dus wellicht dat jullie het antwoord op mijn vraag weten!

Wat ik al gedaan heb;
    -Scherm op andere PC | Werkt goed
    -Ander scherm op converter | Zwart beeld
    -Screenshot | Daarop zijn geen puntjes te zien, dus dan ligt het volgens mij niet aan de videokaart (?)

Bijdrager
    Chorro

Loop even bij een APR langs en vraag of ze het even willen checken met een Apple converter. Dan weet je waar het aan ligt. Ik denk niet dat een APR daar te beroerd voor is.

Nja, het spreekt voor zich dat als het hiermee nog steeds zichtbaar is dat het dan aan je MBP ligt.

Bijdrager
    Arthur345

Hieraan heb ik een Samsung 2223NW hangen (VGA) met een Minidisplay -> VGA converter. Echter geen officiele, maar een namaak.

Ik zou een echte kopen dan. 30 euro misschien, maar wel een mooi scherm

Bijdrager
    Chorro

En als het scherm het toestaat: De DVI versie kopen, of de HDMI. Zijn veel beter dan de VGA.

Bijdrager
    degeestster

Ik zal in ieder geval ff bij een APR langs gaan, en die het laten testen. Helaas heeft mijn scherm alleen een VGA-ingang.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.