22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    hans van gestel

miniaturen weer opbouwen naar foto's

Beste applefans,

ik heb denk ik een ontzettend stomme fout gemaakt en ben ontzettend aan het balen.
    Ik ging ervan uit (had ik gehoord) dat Iphoto los van Finder zou werken. Nu heb ik in Finder alle afbeeldingen verwijderd omdat ik ervan uitging dat ze dus zowel in Finder als Iphoto opgeslagen stonden en ik harde schijfruimte wilde vrijmaken.
    Nu heb ik echter in Iphoto alleen de miniaturen nog maar. Als ik daarop klik om de foto te laten verschijnen krijg ik alleen een uitroepteken te zien.
    Zijn de miniaturen weer terug te brengen tot de originele foto’s ???

Moderator
    Night

Zoals de term al zegt, zijn het miniaturen. Dus kleine schermafbeeldinkjes (denk aan document-icoontjes in OSX) van het origineel. En zoals je weet: bij pixelbestanden kun je wel van groot naar klein gaan, maar nóóit van klein naar groot. Ik vrees dus dat je aanspraak moet maken op je Timemachine-backup, die je uiteraard hebt.

Ik vraag me overigens wel af wáár je de foto’s gewist hebt. Alle iPhoto foto’s staan namelijk in de iPhoto Library en niet ‘gewoon’ in de Finder.

Bijdrager
    1984

Indien je dus een reservekopie hebt, open iPhoto dan met alt cmd en dan krijg je dit venster waar je verder mee kunt

Bijdrager
    whispering

Dat lijkt me niet. Die miniaturen, het woord zegt het al, zijn kleine afbeeldingen van de orginele afbeeldingen.
    Omdat er nu paniek in de tent is neem ik aan dat je geen time machine backup hebt??
    Wat heb je verder gedaan nadat je de afbeeldingen in de prullebak gegooid hebt? Als je de prullebak ‘veilig’ hebt geleegd zijn de afbeeldingen hoogstwaarscijnlijk van de hard disk verdwenen.
    Heb je de prullebak op de normale manier geleegd dan heb je grote kans dat de afbeeldingen nog steeds op de harde schijf staan. Wat je dan kunt doen is met een file recovery programma kijken wat je nog terug kunt halen. Je moet er wel voor zorgen dat je nu niets meer op de computer bewaart of andere dingen doet omdat je dan het risico loopt dat afbeeldingen alsnog overschreven worden.

Moderator
    unSOUND
    hans op 16 mei 2012

Ik ging ervan uit (had ik gehoord) dat Iphoto los van Finder zou werken. Nu heb ik in Finder alle afbeeldingen verwijderd omdat ik ervan uitging dat ze dus zowel in Finder als Iphoto opgeslagen stonden en ik harde schijfruimte wilde vrijmaken.

Dat heb je ook goed begrepen, TENZIJ iemand de instelling van iPhoto heeft veranderd, en hij geen kopieen maakt bij het importeren. Maar normaal gesproken klopt het wat je dacht.

Bijdrager
    hans van gestel

Ik heb inderdaad geen back-up. Moest dat nog steeds doen maar steeds weer vergeten. Ik weet het, stom, stom, stom.
    Ik heb de prullenbak nog even aangeklikt en deze geeft alleen “leeg prullenmand” . Niets over ” veilig”
    Ik durf zelf niet met een file recovery programma aan de slag te gaan omdat ik dat nog nooit gedaan heb dus ik wil het niet nog verder verprutsen.
    Ik zit te denken om maar naar de apple-winkel te gaan en het daar te laten proberen.
    Dus er is nog wel hoop ??

Bijdrager
    1984
    Night op 16 mei 2012

Alle iPhoto foto\’s staan namelijk in de iPhoto Library en niet \’gewoon\’ in de Finder.

Maar waar bevind die iPhoto Library zich dan…?

Bijdrager
    AppleStef

Bijdrager
    1984

En waar staat die,,?

Bijdrager
    AppleStef

Zie je rode rechthoek niet?

Bijdrager
    hans van gestel

Ik heb via Finder –> Afbeeldingen in Iphoto Library gekeken maar daar staat niets meer in. Ik heb dus volgens mij alleen de miniaturen nog.

Bijdrager
    1984
    AppleStef op 16 mei 2012

Zie je rode rechthoek niet?

Ja, de standaard foto bibliotheek wordt opgeslagen in de map: thuismap(Stef) ? Afbeeldingen ? iPhoto-bibliotheek. of vergis ik mij…?

Bijdrager
    SunKeeper

Dus?

Bijdrager
    1984

Dus……ga terug naar de eerste post van de TS

Bijdrager
    hans van gestel

Sorry mensen maar nu loopt het voor mij een beetje door elkaar.
    Ik ben geen held op de Imac of misschien hebben jullie andere indeling maar ik weet niet goed hoe ik bij de
    “rode rechthoek” of bij “thuismap” kom

Bijdrager
    1984
    hans op 16 mei 2012

maar ik weet niet goed hoe ik bij de
    “rode rechthoek” of bij “thuismap” kom

Die rode rechthoek is erop gemaakt door stef
    Tip: http://macmiep.nl/3-finder.html

Bijdrager
    SunKeeper

Dus je dacht: het is toch al zo overzichtelijk, dus ik voeg nog even een blauwe en een gele rechthoek toe.:sarcastic:

Ga nog maar een keer terug naar de eerste post van de TS.

Bijdrager
    hans van gestel

Het lukt me niet om bij de navigatiekolom te komen ??
    Heb ik wel eens gedaan maar is al weer even geleden dus ben het even kwijt.
    Graag ” routebeschrijving”

Bijdrager
    hans van gestel

ik bedoel de navigatiekolom van de HD (dus die met dat ” huisje”)

Geblokkeerd
    Anoniem

dat moet werken.

Bijdrager
    whispering

Je bent de navigatiekolom kwijt neem ik aan? Dan doe je het volgende. Je gaat met de muis op de linkerrand van een Finder scherm staan. Dan zie je een pijltje dat naar links en rechts wijst. Dan verplaats je de muis iets naar rechts ( nog niet indrukken) en zie je een pijltje verschijnen dat naar rechts wijst. Op dat moment druk je de muis in en sleep je naar rechts. Daarmee komt navigatie kolom tevoorschijn.

Moderator
    Pete.Z

Verplaatst naar juiste plek, graag opletten waar je een topic opent.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.