7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Dagaloni

Mini usb naar dubbele usb

Hee!

Ik heb een Externe HD met een Mini usb naar usb aansluiting en voeding van 500GB. Ik zit vaak overal door het huis met mijn MacBook. Nu wilde ik de externe HD aansluiten op de airport. Dat lukte alleen het is een heel stuk trager. Dus toen dacht ik. Als ik nou mijn externe HD aan mijn mac en de Aiport tegelijk aansluit. Dat koppel ik hem van mijn mac los als ik door het huis wil lopen en dan heb ik toch altijd, dan maar wat trager, mijn bestanden.

Maar.. Is dat mogelijk. Is het mogelijk om een mini usb splitter naar 2 usb aan te sluiten om mijn externe HD en dan de ene usb in de airport en de andere aan mijn Mac? En bestaat er zo’n splitter?

Groeten,
    David

Bijdrager
    menu

Volgens mij kan dat niet omdat USB hiervoor niet ontworpen is. De USB controller in je mac en die in de airport extreme krijgen dan ruzie.

Bijdrager
    Dagaloni

Ja zoiets dacht ik ook al.. Dus het kan gewoon simpelweg niet?

Bijdrager
    Soulshaker

Nee ,

Maar misschien lukt het wel via een netwerkkabel (Pak CAT6) die je iMac met de airport verbind.
    Dat zou dan moeten lukken denk ik

Bijdrager
    Dagaloni

En wat is het nu daarvan?

Bijdrager
    Soulshaker

Dat je dan toch hetzelfde kunt doen dan wat je wou doen via USB
    Als je in de buurt van je airport zit steek je de netwerkkabel in je macbook en schakel je wifi uit .
    Dan verplaats je de bestanden via kabel.
    Wanneer je ergens anders wilt zitten trek je de netwerkabel gewoon weer uit , schakel je wifi weer aan , en benader je bestanden draadloos .:)

Ikzelf heb het nog niet kunnen uittesten , ik heb nog geen extreme :innocent:
    Maar het zou moeten lukken

Bijdrager
    Dagaloni

Ooh zo! Nu snap ik ‘m! Nou ga ik eens uitproberen!:D

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.