9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    J2

Mini of Mini Server?

Ik wil een nieuwe Mac Mini kopen, en wil daar eigenlijk ook Lion Server opdraaien.
    Naast Lion server (time machine voor de andere macs, fileserver, printserver) wordt de Mini gebruikt om een beetje te surfen en voor iTunes (in de woonkamer).

Is het handig om de Mini Server daarvoor te kopen? Of volstaat een gewone Mini eigenlijk ook?

Moderator
    unSOUND

Ik denk dat een gewone mini ook wel volstaat voor die doeleinden.

Bijdrager
    J2

Ik vind twee harddisks wel handig, en je krijgt er gratis de server editie van Lion bij. Maar is dat 200 euro waard?
    Zijn er verder nog verschillen? Heb de indruk dat de Server een snellere processor heeft (quadcore ipv dual), maar wel weer een langzamere (?) grafische processor. Maakt dat veel verschil?

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik denk dat een gewone mini ook aan je eisen voldoet.

Als je twee harddisks handig vind, kun je gewoon een externe harde schijf kopen. Voor heel weinig geld haal je een terrabyte in huis. Als je de verschillen wilt zien, die staan op de Apple website. Wat wil je nog horen? unSOUND geeft al te kennen dat een gewone Mac mini ruim voldoet aan jouw eisen.:wink:

Gebruik je veel grafische toepassingen? (iTunes, ‘een beetje surfen’, Time Machine) Nee
    Heb je een quadcore nodig? (iTunes, ‘een beetje surfen’, Time Machine) Nee

Lijkt me vrij duidelijk, niet?:)
    Je kunt ook blijven wikken en wegen tot je wortel schiet…

Bijdrager

Er kunnen toch ook 2 HDD’s in de standaard mini?

Bijdrager
    Mr Macintosh

Alleen in het AMD model.

Bijdrager

Die bedoeld hij toch ook?

J2 op 19 september 2011

Ik vind twee harddisks wel handig, en je krijgt er gratis de server editie van Lion bij. Maar is dat 200 euro waard?

Het AMD model kost 799 euro, de server 999 euro. (vandaar die 200 euro prijs verschil)

Bijdrager
    Domtoren

Ik wil een nieuwe Mac Mini kopen, en wil daar eigenlijk ook Lion Server opdraaien.
    Naast Lion server (time machine voor de andere macs, fileserver, printserver) wordt de Mini gebruikt om een beetje te surfen en voor iTunes (in de woonkamer).

Ik heb de allergoedkoopste Mac Mini staan en draai die als fileserver, printserver, VPN en SVN (subversion) terwijl ze tegelijkertijd gebruikt wordt om te surfen en muziek te spelen in de woonkamer. Dat kan zo’n mini makkelijk aan.

Bijdrager
    computer space

En gewoon een media-NAS? Ik zou 2x500gb veel te weinig vinden, en externe schijven koppelen is ook weer zowat. Ben je voor 400 euro klaar en heb je 2x3Tb. Kan je een iPad halen om te surfen, dat is toch niks op de TV

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.