3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    bjornvbeek

Mini Mac Muis verbergen met apple script

Beste Forum leden,

Ik hoop dat jullie kunnen helpen bij het volgende probleem:
    Ik heb een Mac Mini waarmee een beamer wordt aangestuurd. Elke avond gaat hier de spanning vanaf en sochtends de spanning er weer op.
    Hiervoor is een Apple script geschreven zodat na het opstarten automatisch een film in Quicktime Player 7 begint te lopen, deze in een loop wordt geplaatst en deze automatisch naar full screen gaat. Dit werkt vlekkeloos.

Het enige wat ik niet werkend krijg ,en waarbij ik hoop dat iemand hier de oplossing heeft, is het feit dat de muisaanwijzer in de linker boven hoek van het scherm blijft staan. Ik heb geprobeerd om met het programma “cursorcerer” het probleem op te lossen alleen deze werkt niet naar behoren, waarschijnlijk omdat de muis niet eerst bewogen word. De Mac Mini staat namelijk op een onbereikbare plaats. Na dit geprobeerd te hebben heb ik het script aangepast door via “System Events” een click te laten maken in het scherm nadat Quicktime player 7 geactiveerd wordt. Dit gaat een aantal keren goed met op starten en is de muis weg. Alleen op onverklaarbare wijze komt de muis na een aantal keer opnieuw opstarten weer te voorschijn en blijft hij weer staan.

Op dit moment word het tijdelijk opgelost door een draadloze muis ontvanger bij de Mac Mini te plaatsen en sochtends een keer met de muis te bewegen. Daarna verdwijnt de muis en is het opgelost. Alleen dit is niet wenselijk in deze situatie.

Hieronder nog aanvullende info en het script wat geschreven is voor deze oplossing. Mocht er iemand zijn die een geniaal idee heeft dan hoor ik het graag!

Bestandsformaat: .mov
    player: Quicktime player 7
    Device: Mac Mini
    OSX: 10.7.

Script:

tell application “QuickTime Player 7”
    activate
    open file “Macintosh HD:Users:Shared:Bestand.mov”
    set the looping of document 1 to true
    present front document scale screen
    play document 1
    end tell

delay 20

tell application “QuickTime Player 7” to activate
    tell application “System Events”
    click at {522, 400} — {from left, from top}
    end tell

Bijdrager
    Verwijder

Click van System Events simuleert een klik maar verplaatst het pijltje niet.
    Misschien heb je hier iets aan:
    The Holy Grail of hiding the mouse cursor in OS X
    Als je voor het starten van QuickTime Player het pijltje uit de hoek haalt dan wordt het vanzelf verborgen.

Bijdrager
    computer space

Je kun ook het plaatje van het pijltje veranderen door een transparante.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.