One More Thing » Community » Forum » Mac Software » macOS » Mini Mac met Wild Divine software

Mini Mac met Wild Divine software

Profielfoto van Robin9

Robin9 op 18 mei 2017 #

Hoi,
Mijn naam is Robin, ik ben vandaag lid geworden van dit forum omdat ik een vraag over een Mini mac heb.

Sinds vandaag heb ik een mini Mac. Een oudje met een 1,25GHz processor. Ik heb deze speciaal gekocht om een bio feedback programma op te kunnen draaien. In het verleden had ik dat programma op een Windows PC, maar doordat windows Quicktime niet meer accepteert was de enige oplossing om het op een mac te draaien. Het is een wat ouder programma en niet meer echt van deze tijd. Vandaar dat ik voor een ouder mac gekozen heb.
Het programma registreert via een USB apparaat je hartslag en nog wat hocus pocus en daarmee kan je het spel besturen.
Ik ben niet bekend met Apple software en ik denk in Windows. Dit is één van mijn eerste pogingen om wat met een Mac te doen.

Het probleem waar ik tegenaan loop is het volgende.
Mini mac start prima op, en het OS start. Op het moment dat ik het programma wil starten kan mijn TV het niet meer volgen.
Op een monitor gaat het prima, maar de bedoeling was om de Mac via een RS-232 kabel aan te sluiten op mijn TV. De tv heeft beperkte mogelijkheden qua resolutie. Dus op het moment dat het spel start en de resolutie veranderd wordt gaat het scherm op zwart. Ik kan de resolutie niet wijzigen in het spel.
Kan je bij een Mini Mac / Apple software op een of andere manier een fixed resolutie mee geven voor een programma? Het programma is oud, en wat beperkt qua opzet, dus het is mogelijk dat het spel dit niet accepteert.. Zou je het dan Boxed uit kunnen voeren ofzo?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: IN JUISTE SUB-FORUM GEPLAATST ('Classic' is voor Mac's die draaien met OS9 of ouder)
Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 18 mei 2017 #

Gaat het over deze software?

Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 18 mei 2017 #

Robin9 op 18 mei 2017

Sinds vandaag heb ik een mini Mac. Een oudje met een 1,25GHz processor.

http://www.everymac.com/systems/apple/mac_mini/specs/mac_mini_g4_1.25.html

Welke OS X versie staat erop? Max is 10.5 (Leopard).

Robin9 op 18 mei 2017

Op een monitor gaat het prima, maar de bedoeling was om de Mac via een RS-232 kabel aan te sluiten op mijn TV. De tv heeft beperkte mogelijkheden qua resolutie.

RS-232 lijkt me sterk. Bedoel je een VGA kabel?

Profielfoto van Robin9

Robin9 op 18 mei 2017 #

Hoi, Bedankt voor je snelle reacties TheBigZ, Ja deze software en idd met de blauwe VGA kabel.
Mijn scherm gaat gelijk op zwart zodra het spel opstart. Het draaien van het OS gaat prima en dat accepteert de TV gewoon.
Ik denk dat het komt doordat ik in het spel geen resolutie kan wijzigen.
Het besturingssysteem zou 10.4 moeten zijn. Dit had ik afgesproken met de verkoper. Ik heb nog even geen idee hoe ik dat op een Mac kan terug vinden. Dit is mijn eerste Mac sinds tijden.

Profielfoto van fixar

fixar op 18 mei 2017 #

Robin9 op 18 mei 2017

Het besturingssysteem zou 10.4 moeten zijn. Dit had ik afgesproken met de verkoper. Ik heb nog even geen idee hoe ik dat op een Mac kan terug vinden. Dit is mijn eerste Mac sinds tijden.

Dat kun je eenvoudig terugvinden op de mac zelf: Ga in het scherm linksboven naar het kleine Appel-icoontje, klik daarop en klik vervolgens op “over deze mac” je krijgt dan een venster met daarin de OS-versie

Ziet er ongeveer zo uit:

Profielfoto van aartjan

aartjan op 18 mei 2017 #

Bij systeemvoorkeuren >  Beeldscherm kun je de resolutie wijzigen, ook van het tweede scherm.
Gewoon alle opties proberen,
maar vooral:
de resolutie wijzigen MET ALT INGEDRUKT: dan krijg je veel meer mogelijkheden

Over dit topic

Gestart op 18 mei 2017 door Robin9

Laatste reactie door aartjan

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?