4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    boompje

Mini kan Qwertz toetsenbord niet vergeten

Hallo samen,

Met mijn Mac mini mid 2012 heb ik tot voor kort gewerkt met een Duits (qwertz) toetsenbord. Nu heb ik een Magic Keyboard (Nederlands qwerty) en dat ook ingesteld op de Mini. Na een start of herstart wil de Mini de toegangscode heel hardnekkig van het oude qwertz toetsenbord. Er zit een # in en die staat op een heel andere plaats. Daarna uit de slaapstand moet de code vanaf qwerty ingegeven worden. Tamelijk irritant. In de systeeminstellingen heb ik de Duitse “Tastatur” verwijderd. Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Bijdrager
    Qapla

Misschien helpt dit?

Bijdrager
    boompje

<p class=”cite”>Qapla op 14 juni 2020 om 22:34</p>
    Misschien helpt dit?

Het artikel is nogal ingewikkeld en warrig, maar ik heb het dodige uitgeprobeerd. Helaas kom ik niet van het probleem af. Dus heel graag andere voorstellen.

Bijdrager
    boompje

Met hulp van Apple Support is het probleem opgelost. Op het scherm van de Mac staat na een start of herstart helemaal rechtsboven de tekst “Nederlands” en een icoontje van een toetsenbord. Als je een muisklik geeft op dat icoontje opent boven verwachting een menuutje waar je “andere invoerbronnen” kunt kiezen, daarop klikken opent een enorme lijst met landen. Bij mij stond er oorspronkelijk Abc-Qwertz, nu dus Nederlands. De eerste supportmedewerker kwam er niet uit, haar collega herkende het meteen als probleem van Belgische Apple gebruikers die ook willen switchen van toetsenbord. Lof voor Apple support!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.