7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    semen

mini jack vervangen

De mini jack (3.5) aansluiting van mijn koptelefoon is gesneuveld. Is dit makkelijk zelf te vervangen?

bedankt

Bijdrager
    nookie
    Bijdrager
    Jogchum

In de kabel op site abi zit er een binnenmantel op de positieve draad (rood en geel) uiteraard om kortsluiting te voorkomen. In kabels gebruikt bij oordopjes is deze doorzichtig en flinterdun. Bij die kabels is het koper vaak gekleurd. Je kunt gewoon door deze (onzichtbare) binnenmantel heen solderen. Succes.

Beetje lelijk voorbeeld, maar die kabels zien er ongeveer zo uit:
    http://thehawaiianlife.com/wp-content/uploads/2008/06/headphone-cable.jpg

Bijdrager
    nookie

Volgens mij kom je deze opmerking ook tegen bij de reactiesop die site.
    Men is het daar niet helemaal mee eens.

Bijdrager
    nookie

Ja?

edit: voor de duidelijkheid, de opmerking hierboven is verwijderd.
    Er stond ”Shit”.

edit 2: ”Shit” is weer terug, twee topics onder mij.

Bijdrager
    Xigh

Ik vond het niet veel voorstellen om te maken. ik heb het dan welliswaar gedaan op een normale koptelefoon en daar zitten de draden wel apart in een een omhulsel, maar de theorie blijft hetzelfde. Je koopt zo’n jack ding, kosten 1,50 ofzo. Druppeltje tin bovenin zodat die vast zit. De coating smelt vanzelf. Houd wel het andere draadje uit de buurt van de hitte. Vervolgens druppeltje onderin en het andere draadje daar in. Krimpkousje even warm fohnen en klaar is kees. Kwartiertje werk als je rustig en voorzichtig doet.

Bijdrager
    semen

Allemaal bedankt voor de uitleg, het is inmiddels gelukt. Ik heb weer een mooie AKG voor anderhalve euro.

thanks

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.