16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    wverveer

Mini inruilen NAS

G’avond, ik weet dat er vele topics zijn over NAS in een apple omgeving..

In principe voldoet mijn macmini (2,5ghz 4gb) wel als itunes server en download station, maar een nas kan toch wel meer..en is ook meer server..

Ik kan mijn mini verkopen en voor het geld een synology 212+ met 2x2tb schijven kopen…

wat ga ik nog meer missen buiten de lion apps om?

toekomst gericht, denk ik dat ik meer aan een NAS heb dan aan de mini…

Bijdrager
    boerke

.
    ruilen voor een xtreamer ultra met 640 gb HD.?

Bijdrager
    wverveer

dankje, ik heb een appletv

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Ik ben toch erg benieuwd wat een NAS nu meer kan volgens jou. Een NAS is gewoon een uitgeklede computer, daardoor wel minder storingsgevoelig, maar toch.

Bijdrager
    Sascha

Ik dacht net hetzelfde…

Inactief
    Anoniem

Je gaat helemaal niets missen.

Die DS212+ is een uitstekend klein NAS systeempje met een supereenvoudige gebruikersinterface.
    De volgende versie van DSM (4.0), stelt je zelfs in staat om thuis je hele cloudomgeving te bouwen, waardoor je gewoon op straat via internet naar je itunes server kunt om video en muziek te bekijken.

Bijdrager
    wverveer

Heeft een nas niet meer server-kwaliteiten?
    beter van buiten af te benaderen, makkelijker in te stellen voor automatische download..

Ik heb ook een 2tb time capsule…als ik deze had kunnen inrichten als echte itunes server, dan was het geen probleem..dus doe ik films nu nog via de mini..maar de standaard 320gb zit iedere keer vol…dus zou ik die evt, uit kunnen breiden (firewire of usb)

Maar voor mijn gevoel kan ik beter de mini wegdoen, en een nas kopen die alles kan…en dan hou ik de tc erbij voor back-up en wifi

maar wellicht zie ik het verkeerd…

Bijdrager
    Pivni Pes

Hmm, ik wil binnen kort ook zo’n NAS kopen, ik heb er al een op mijn werk, bevalt goed.
    Nu wil ik er dus ook een thuis, maar dat cloud verhaal in de nieuwe DSM is wel zeer vet.

Maar als ik het stukje leest over je Lion app’s, begrijp ik dan goed dat je verder geen mac hebt staan?

Bijdrager
    wverveer

jawel, ik heb een macbook air…die staat natuurlijk alleen aan.als ik er op werk…(en tja dat is eigenlijk altijd..haha) maar geen mac die continue aan staat dan…

qua lions app..is het voornamelijk iphoto en itunes…wat ik zal gaan missen…dat heb je wel via zo’n synology nas…maar de interface is ongetwijfeld niet zo geweldig als die van apple..

Aan de andere kant, is de mini wellicht te krachtig om hem puur als “nas” in te zetten en kan ik hem beter verkopen en voor hetzelfde geld…een NAS kopen met 4tb..

Bijdrager
    Pivni Pes

Ik heb mijn mini aangesloten aan mijn TV, met daarop Plex draaien, veel uitgebreider dan zo’n Apple TV.
    Binnenkort zo’n NAS erbij met 2 3TB schijven er in, en draaien.

Bijdrager
    wverveer

veel uitgebreider? ik vond de gebruiksvriendelijkheid van de appletv wel ideaal en denk er aan xbmc erop te zetten…
    met de macmini kan je wel surfen op je tv enzo maar dat doe ik wel met een iphone 4s en ipad

Bijdrager
    Artell

Ik heb mijn (QNAP) NAS net de deur uitgedaan en vervangen door een Mac Mini omdat ik de NAS niet veelzijdig genoeg vond:grin: alle zaken gaan op de Mini (met Lion Server) net even wat makkelijker en hij kan nog video afspelen ook. Heb er wel een grote externe (RAID) schijf aan gehangen.

Bijdrager
    wverveer

Gisteren nog bij een kennis geweest, maar het zag er wel goed uit. Mooie apps die verwijzen naar fotos muziek etc. Ik denk dat zoiets met een macmini als nas niet mogelijk zijn..het videos afspelen wel, maar dat doe ik wel via mijn ipad enzo

Inactief
    Anoniem

Een Synology NAS is super!
    Heeft inderdaad veel meer mogelijkheden dan ik eerder heb genoemd.

Volgende week komt de beta uit voor versie vier van DSM manager voor de Synology.
    Hier de powerpoint presentatie over de nieuwe mogelijkheden: KLIK LINK!

Bijdrager
    boerke

Waarom staat dit opeens op de frontpage, terwijl de laatste reactie 2 jaar oud is?

Bijdrager
    computer space

Rare bug, er staan iedere dag wel een paar oude topics op de voorpagina.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.