13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    iDavid

mini dp – VGA stoort

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik een mini displayport – VGA gekocht om deze aan te sluiten op mijn LCD TV.

Eerst had ik HDMI maar dat zag er vreselijk uit. Heel korrelig, alsof je er met een schuurpapiertje overheen bent geweest. Wanneer ik een 1080P film afspeelde zag het er prima uit. Volgens de verkoper komt het omdat de desktop niet in 1080P wordt uitgezonden, maar een klasgenoot zegt dat het bij hem wel prima eruit ziet. Ik had die van dr. bott. Enfin, die heb ik omgeruild voor een VGA. (nog steeds nieuwsgierig waarom de HDMI er zo lelijk uit zag. Ook met Windows-laptop btw)

Helaas stoort die VGA heel vaak, er komen allemaal horizontale lijnen door het beeld en die gaan op en neer. Het volgende heb ik gedaan om het probleem op te lossen:

– Andere VGA kabel
    – Ander beeldscherm (Stoorde wel minder vaak, zo leek het)
    – Omgeruild voor een andere mini dp – VGA
    – mini dp – VGA ingetaped met isolatietape (lol)

Niets hiervan heeft dit opgelost.

Het ligt niet aan mijn LCD scherm want mijn Xbox heb ik ook via VGA aangesloten en daar heb ik nergens last mee. Evenals een andere laptop op de zelfde vga-kabel.

Het enige dat ik nog kan bedenken is dat er iets in mijn MacBook Pro stoort.

Soms is het ook heel minimaal en zie je amper wat, maar dan komt het ineens weer tevoorschijn.

Iemand enige tips?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Heb je de mDP-VGA Firmware update al geïnstalleerd?
    link

Bijdrager
    iDavid

bedankt.

Vaag.. ik heb hem toch echt aangesloten. Rebooten werkt niet, eruit en erin werkt ook niet.

Dan is ie waarschijnlijk al up to date?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Hij is niet up-to-date, anders stond er een ander bericht. Werkt het beeldscherm? Ander beeldscherm gebruikt?

Important: If a message appears indicating that the updater cannot find a supported Mini DisplayPort to VGA Adapter, check the following:

Make sure your adapter is plugged in and attached to a working external monitor, then click Retry.
    If you continue to get this message, the external monitor may not work with the updater. If available, try using a different external monitor or call Apple for additional assistance.
    If the updater application reports that your Mini DisplayPort to VGA adapter is already up-to-date, you computer does not require this update.

Weet je zeker dat je mDP hebt en niet mDVI?

Bijdrager
    Vinhelper

Als je het verloopstukje nog maar pas gekocht hebt, is deze al op-to-date, lijkt mij. Ik kan het mis hebben.

Hoe oud is je MacBook Pro en welke is het precies?

Bijdrager
    iDavid

Mijn MacBook is van de nieuwste generatie. Die VGA adapter heb ik een paar weken terug gekocht…

En ja, ik heb de mDP, niet mini dvi.

Bijdrager
    iDavid

Zojuist op 3 andere beeldschermen geprobeerd maar ook daar herkent ie niks! …

Bijdrager
    Vinhelper

Dan zou ik maar teruggaan naar de winkel/APR en daar op de 27” Cinema Display nog eens testen, als ze die daar hebben staan. Als ie het daar ook vertikt, is er toch iets mis, en moet je garantie claimen.

Ik weet dat er op dat scherm alleen MiniDisplayPort zit, maar je zei eerder dat HMDI ook soms geen normaal beeld geeft. Dit wijst er toch op dat er wat met je MacBook Pro aan de hand is.

Bijdrager
    iDavid

Hmm… nee, die HDMI zag er ook niet uit toen ik hem aansloot op een Acer laptop op het zelfde scherm met de zelfde kabel.

Maar ja.. waarom hij nou niet dat beeldscherm herkend via die VGA-kabel is inderdaad een beetje raar. Maargoed, morgen ben ik op school en daar hebben nog 2 klasgenoten een MBP en allebei zo’n adapter, dus kan ik het wel even uittestten.

Voor zo ver, nog andere tips?

thankss

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Staat ‘overscan’ in Systeemvoorkeuren aan? Heb je iets aan DisplayConfigX?

Bijdrager
    iDavid

Overscan, die functie zie ik nergens? :X

Dat tooltje ken ik ja, kan je zelf de Hz en de reso aanpassen maar ik denk niet dat dat de storing zal wegnemen want het lijkt niet echt wat met Hz te maken te hebben maar meer met een ordinaire magnetische storing.

thanks though!

Bijdrager
    iDavid

nvm

Bijdrager
    iDavid

Inmiddels heb ik op school getest met een andere MacBook en een ander scherm.
    Zelfde gezeur…

Ook een andere vga adapter geprobeerd maar ook dan krijg ik de zelfde melding. het ligt dus denk niet aan mijn MBP, tenzij die andere ook stuk is.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.