10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    martijnmendel

Mini displayport voor 3e keer kapot!

Mijn minidisplayport adapter is voor de derde keer kapot gegaan. Ik had eerst een gekocht bij de lokale Apple winkel, voor 30 euro, en deze begon na een tijdje te haperen, moest hem vaak opnieuw inpluggen tot hij uiteindelijk helemaal niks meer deed.
    Terug gebracht naar de winkel, daar laten nakijken en kreeg vervolgens een nieuwe. Deze ging ook al heel vlug kapot, hier zat zelfs een klein ‘hapje’ uit het metalen stukje van de uiteinde van de kabel. Ik kon me niet bedenken hoe dit heeft kunnen gebeuren maar het leek alsof ik dit zelf schuld was dus besloot zelf een nieuwe adapter te kopen.
    Vervolgens een op eBay besteld, rond de 5 euro; deze is nu ook al kapot! Hetzelfde verhaal als de vorige twee.
    Na een tijd van goed gebruik pakt mijn Samsung tv (!!) het beeld gewoon niet meer, er blijft: ‘Niet ondersteund’ staan. Als ik hem een paar keer opnieuw inplug dan wilt hij soms nog wel werken, maar dan is het volgens mijn Macbook een ‘onbekend scherm’ en werkt het geluid ook niet.
    Het lijkt wel alsof de strijd tussen Apple en Samsung ook in mijn woonkamer is uitgebroken. Ik krijg ze voor langere tijd nooit werkend samen.
    Ik heb ook al verschillende HDMI kabels geprobeerd en ik ben altijd heel voorzichtig met de kabels.
    Iemand raad?

Bijdrager
    den elias

Fout in de connector misschien ? Of terug terugsturen.

Da’s Apple eh:wink:

Bijdrager
    Maverick9898

Een mooi alternatief is een Apple TV en Mountain Lion. Misschien wat duurder, maar wel veel prettiger;)!

Bijdrager
    Soulshaker

Heb je al eens gedacht dat de fout wel eens in je mac kan zitten ?

Bijdrager
    martijnmendel

Daar durf ik niet eens aan te denken..
    Apple TV kan misschien wel een mooie oplossing zijn. Heb vandaag alwéér een nieuwe kabel besteld. Ik zal deze zo min mogelijk proberen aan te raken en als deze weer defect gaat dan moet ik inderdaad mijn Mac eens laten nakijken.

Bijdrager
    LUUD18

Ik heb hetzelfde probleem maar dan onder windows. De hele tijd verkeerde resolutie en ruis door het beeld.

Bijdrager
    verwijderd-profiel
    martijnmendel op 22 september 2012

Daar durf ik niet eens aan te denken.

Because?

Bijdrager
    martijnmendel

Omdat ik m’n Macbook echt niet kan missen als ‘ie weg zou moeten voor reparatie. Herkenbaar denk ik.
    Vandaag nog een presentatie moeten geven met een mini displayport naar VGA adapter (naar beamer). Werkte helemaal perfect, dus het ligt sowieso niet aan de Macbook lijkt me zo.
    De tv geeft trouwens: ‘Niet ondersteund’ aan, hij krijgt dus wel signaal door.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Sorry, verkeerd gekeken. Ik dacht dat dat op de Apple TV sloeg.

Bijdrager
    Maverick9898

Ik raad je toch ten zeerste AirPlay aan met Apple TV;). Dat hele kabel gedoe is na AirPlay wel echt verouderd. En die Apple TV is in het algemeen gewoon een leuk apparaat en ook niet zo duur;)!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.