13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

Mini DisplayPort => VGA => S-Video

Ik heb hier nog een oude TV staan met alleen een S-Video- en SCART-aansluiting dus ik ben op zoek naar een manier om mijn MacBook Pro hier op aan te sluiten. Nu heb ik voor mijn extern beeldscherm een DP naar DVI converter, maar blijkbaar zit daar geen analoog signaal in dus die kan ik niet omzetten naar S-Video.
    Nu was mijn idee om een DP naar VGA converter te kopen en die VGA dan om te zetten naar S-Video. Maar via DVI ging dat al niet zo makkelijk, dus ik vraag me af of het via VGA wel kan.

Iemand ervaring hiermee?

Bijdrager
    Mich

Ik had daar lang geleden ook nog een topic over.
    http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-pro-aansluiten-op-tv-2

bij mijn laatste reactie kan je de oplossing vinden.
    Ik heb nu reeds een tv met hdmi en gebruik het niet meer.
    Als je er interesse voor hebt, PM me maar!

Bijdrager
    The JM

Het kan maar ziet er niet uit. Bespaar je de moeite.

Ziet het resultaat er niet uit? En hoezo niet?

Bijdrager
    Pieterr

Vanwege de lage resolutie (SD 720×576). Om films te kijken goed te doen, maar van teksten (op de Desktop) ga je niet blij worden.

Bijdrager
    Mich

Ik moet met mijn oplossing hier niet klagen hoor!

@JM: om op je PM te antwoorden, je hebt idd wel nog een MD naar VGA converter nodig, en dan gebruik je dat bakje om het digitaal signaal vanuit je MD om te zetten naar analoog signaal voor je TV. Kwaliteit is echt wel aanvaardbaar!
    Ik gebruik dat van mij niet meer. Interesse? Le me know!

Bijdrager
    The JM

Sorry voor mijn late reactie, blijkbaar krijg ik van OMT alleen maar bij de eerste nieuwe reactie een e-mail:(

Ik ga het vooral gebruiken om films op te tv te kijken, ik weet dat internetten op zo’n tv geen succes is. Wat ik me wel afvraag is of de ondertiteling duidelijk genoeg is. Hebben jullie hier ervaring mee?

Bijdrager
    Vinhelper

Als je er met je neus vlak voor gaat zitten zal het best te lezen zijn. Dat is dan weer niet goed voor de ogen, en van veraf staren wordt je ook niet beter.:sad:

Misschien hebben we tegenwoordig niet voor niets LCD, Plasma, en LED.:lol:

Bijdrager
    The JM

Dat is waar:P Maar ik moet het hier toch nog even doen met een CRT-televisie.

Bijdrager
    G-Force
    Vinhelper op 27 januari 2011

Als je er met je neus vlak voor gaat zitten zal het best te lezen zijn. Dat is dan weer niet goed voor de ogen, en van veraf staren wordt je ook niet beter.:sad:

Onzin

Ondertiteling is heel goed te lezen, net zoals dat op de kabel prima gaat.

Bijdrager
    chopchop

Zo lang het ondertitels zijn zou het misschien wel kunnen maar dat was het dan ook wel. Verwacht niet dat je vanuit je luie stoel op je tv kunt internetten..

Bijdrager
    G-Force

Misschien? Zeker weten… als het om ondertiteling gaat…;) Desktop ziet er inderdaad niet uit, maar er is allang aangegeven dat het enkel om films gaat.

Conclusie:
    Mini-DP > VGA > S-Video met enkel kabeltjes werkt niet. Je moet zoals aangegeven een converter hebben die VGA omzet naar S-Video. En dan kan je (voor CRT begrippen) in hele goede kwaliteit naar films met ondertiteling kijken.

Bijdrager
    The JM

Ok, duidelijk. Bedankt:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.