6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    RWVV

Mini DisplayPort to …vga, dvi, hdmi?

Hoi,

Eerste post. Net een nieuwe Macbook gekocht. Ik ben meteen hooked.

Ik wil mijn MBP aansluiten op een extern scherm. Dezelfde als waar ik nu mijn pc heb aangesloten. Ik heb bij de aankoop van de MBP een adapter naar DVI gekocht in de veronderstelling dat deze ook wel met een adapter een vga kabel zou ondersteunen. Niet dus, digital only. Op zich geen probleem voor m’n scherm, die heeft een dvi-d ingang.

Echter, ik heb de MBP gekocht voor onder meer presentaties en dergelijke en ik wil zo flexibel mogelijk zijn met m’n aansluitmogelijkheden. Ik heb alleen totaal geen zicht op de huidige generatie beamers en de ingangen die ze hebben. VGA is wel safe voor beamers lijkt me, maar ik ‘geloof’ wel in de extra kwaliteit van dvi/hdmi…daarnaast hebben weinig tv’s VGA.

Wat raden jullie mij aan?

Bijdrager
    Hansi2124

Hallo RWVV,

Welkom op dit Apple-forum en gefeliciteerd met je nieuwe Mac!
    Jouw vraag is echter niet voor de eerste keer gesteld;-) Hiervoor hebben we een zoekfunctie op OMT. Deze heeft mij o.a. gebracht naar dit topic, waar je kan lezen en zien welke ik heb gekocht voor mijn nieuwe MBP.
    Volgens mij hebben beamers tegenwoordig ook hdmi, dus dan zit je wel goed, denk ik.

Bijdrager

VGA is de standaard. HDMI/DVI zijn eigenlijk gelijk alleen aan elkaar. HDMI is alleen met geluid.

Het ligt eraan wat je wilt doen, ben je er vaak op uit en moet je vaak je MacBook aan een ander scherm/beamer hangen, dan zou ik voor VGA gaan.

Volgens mij, valt de VGA kwaliteit wel mee ten opzichte van DVI. Ondanks dat ik ook meer in DVI ‘geloof’

Bijdrager
    passenger

VGA was inderdaad de standaard, maar is analoog en werkt niet met je nieuwe mini displayport. Misschien dat er externe verloopjes zijn, Apple levert ze in ieder geval niet.

Bijdrager
    bartje

Apple verloopt nog wel miniDisplayport naar VGA adapters. Alleen bij oude monitoren willen ze eens moeilijk doen.

Bijdrager
    bitsflew
    bartje op 10 september 2010

Apple verloopt nog wel miniDisplayport naar VGA adapters.

Mini DisplayPort-naar-VGA-adapter prijs 29 euro.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.